Shabani Nonda to Juve!!!??? (10 Viewers)

Desmond

Senior Member
Jul 12, 2002
8,938
#61
Shabani Nonda enjoyed that "Next Big Thing" tag for a while when he was still in his early twenties for Monaco.

Right now i'm not so sure i want to replace Zalayeta with Nonda instead of spending the money on more sensible transfers instead.
 

Buy on AliExpress.com

Desmond

Senior Member
Jul 12, 2002
8,938
#65
personally i think adebayor possesses more qualities to play in the midfield.he has a large frame and passes well around the box.
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
#66
++ [ originally posted by barkuss ] ++
Well....Saviola or Kallon always play in midfield while Adebayor and Cheva play pure strikers....very effective.

And I must mention I like Adebayor....he reminds me on Treze but he's not a ***** like him. Would like to see him in Juve.
What was that? :confused:

I think Adebayor is basically where Nonda was a few years ago, he's young and he still has a lot to learn. Nonda was already an established star 2 years ago but the injury ruined everything. :(
 

Desmond

Senior Member
Jul 12, 2002
8,938
#67
i saw him assist his strike partner(kallon i think i was) a few weeks back when he skinned two defenders and made a fallaway pass straight to the feet of his teammate for an easy goal.:thumb:

everytime i see adebayor i feel like he's gonna get an injury though.his lanky frame almost looks fragile at times.
 

#10

Senior Member
Jul 28, 2002
7,330
#68
++ [ originally posted by Ramin ] ++


I dont see any similarities between heskey and Nonda other than that the're both black.

But to answer your question, YES, he does have pace.
race wasnt a factor, the fact he was strong and appeared to have decent movement reminded me of heskey, however i thought his finishing was not up to scratch similar to heskey.
 

Ahmed_

Bench Warmer
Dec 23, 2002
770
#69
++ [ originally posted by John #10 ] ++


race wasnt a factor, the fact he was strong and appeared to have decent movement reminded me of heskey, however i thought his finishing was not up to scratch similar to heskey.
Heskey in nothing compared to Nonda
 

Maresca

Senior Member
Aug 23, 2004
8,235
#70
Nonda, colpo bianconero
14 12 2004



Shabani Nonda Grazia Neri

Il primo colpo per la prossima stagione bianconera arriverà dalla Francia. L’esperienza di Luciano Moggi infatti ha permesso al club bianconero di bloccare in anticipo rispetto alla concorrenza Shabani Nonda, attaccante di 27 anni del Monaco.

Il centravanti, il prossimo 30 giugno sarà svincolato, quindi arriverebbe gratis a Torino, permettendo così al Club di Corso Galileo Ferraris di tornare alla politica dei “risparmi” accantonata in questa stagione per esaudire le richieste di Fabio Capello.

Anzi, proprio da Capello è partita l’idea di acquistare il bomber di colore, chiuso a Monaco dai vari Kallon, Adebayor, Chevanton e Saviola, che dovrebbe legarsi alla vecchia Signora da un contratto quadriennale.

“Io alla Juventus? Ho sentito queste voci. Se ne parla da tempo e per me sui tratta di un sogno che spero si avveri: Deschamps mi ha detto meraviglie della Juve - ha dichiarato Nonda – Poi so che adesso la squadra bainconera è allenata da Capello, che, stando a quanto mi hanno detto i dirigenti monegaschi, già mi voleva alla Roma...".

Ma chi è Nonda? Si tratta di un attaccante di primissimo livello, che in Francia è stato soprannominato il “nuovo Weah”. Nato a Bujuruma, nel Burundi il 6 marzo del 1977, dopo un paio di esperienze in Africa nell’Afrikaans e nel Vaal Professionals, si trasferisce in Europa. Le prime reti “continentali” le segna in Svizzera con lo Zurigo. Poi passa alla Premiere Divison con la maglia del Rennes dove segna 31 reti in 62 partite.

Il Monaco lo ha acquistato nel 2000 per la cifra record di 20 milioni di euro e prese il posto, ironia della sorte, di David Trezeguet, che, nel caso si materializzassero le voci di cessione del bianconero a fine stagione, sostituirebbe per la seconda volta. Dopo un primo anno di ambientamento nel 2002-2003 Nonda esplode segnando 26 gol in 35 partite portando il Monaco vicino alla conquista del titolo.

Un grave infortunio al ginocchio sinistro lo costringe però a saltare quasi tutta la scorsa stagione e da allora si trascina sempre qualche piccolo problemino muscolare: questo, unito alla concorrenza creatasi nell’attacco dei biancorossi, sembra aver convinto il club monegasco a lasciarlo libero a fine anno. Ma a Torino sono convinti di poterlo riportare al top della condizione, come già avvenuto, per esempio, con Fabio Cannavaro.
 

Mark

The Informer
Administrator
Dec 19, 2003
96,013
#78
It's the same thing they said when Wiltord was supposed to be a done deal, remember?

Anyway, if we loan Kapo next year to give him more playing time I would gladly take Nonda if they can assure me that he will be 100% fit. Cannavaro was supposed to be done at Inter with his leg injury. you know the rest.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 10)