Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (6 Viewers)

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik vind ze overroepen. Degelijke verdedigers zeker, en compleet. Maar het mentale aspect ontbreekt en dat vind ik zeer jammer
Gelukkig is er Vince
Vertonghen is mentaal toch niet zwak, waar haal je dat vandaan?
Ik vind het enorm knap hoe hij zich tot onmisbare pion binnen een ploeg als Tottenham opgewerkt heeft in no time.
Ik vind toch dat je hem oneer aan doet.
Die behoort nu al tot de top 10 van beste centrale verdedigers in de EPL
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Ik bedoel niet zwak, ik bedoel het leiden en organiseren van de defensie. Vertongen is een zeer goede verdediger individueel, zoals de meesten in de EPL.

Hetgene ik jammer vind, is dat het meestal daarbij blijft. Het verdedigen en opvangen in blok, doordekken en ruimte beheersen, dat doen ze niet.

Een team als spanje straft zoiets al jarenlang makkelijk af. slechts weinig teams doen het nog
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik bedoel niet zwak, ik bedoel het leiden en organiseren van de defensie. Vertongen is een zeer goede verdediger individueel, zoals de meesten in de EPL.

Hetgene ik jammer vind, is dat het meestal daarbij blijft. Het verdedigen en opvangen in blok, doordekken en ruimte beheersen, dat doen ze niet.

Een team als spanje straft zoiets al jarenlang makkelijk af. slechts weinig teams doen het nog
Als de juiste verdedigende middenvelder voor je staat of de juiste keeper langs je staat, heb je dit als verdediger niet echt nodig, zeker niet allebei de CV's.
En Vermaelen doet dit toch wel, Vertonghen nog niet, want die heeft dat volgens mij wel in zich.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Als de juiste verdedigende middenvelder voor je staat of de juiste keeper langs je staat, heb je dit als verdediger niet echt nodig, zeker niet allebei de CV's.
En Vermaelen doet dit toch wel, Vertonghen nog niet, want die heeft dat volgens mij wel in zich.
Dat is exact wat ze elkaar in de EPL wijsmaken. Tot barcelona langskomen en ze er van langs krijgen. Een team als milan, met matige individuele klasse houd echter wel stand. Een bejaarde Nesta, houd wel stand.

Ik vind het zeer jammer, dat alles op zen engels moet, en je ziet het aan de defensies
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Dat is exact wat ze elkaar in de EPL wijsmaken. Tot barcelona langskomen en ze er van langs krijgen. Een team als milan, met matige individuele klasse houd echter wel stand. Een bejaarde Nesta, houd wel stand.

Ik vind het zeer jammer, dat alles op zen engels moet, en je ziet het aan de defensies
De laatste paar keer dat Barca in Londen langsging, bij een ploeg die Chelsea noemt, kan je niet zeggen dat Chelsea ervan langs gekregen heeft.
En Milan heeft vorig jaar stand gehouden door een verdedigend blok met De Jong/Muntari/Ambrosini als middenvelders en een 4-mans verdediging, niet omdat hun CV's zo goed waren, Yepes, Bonera, Mexes en weet ik veel wie kan je niet echt Nesta's of Cannavaro's of weet ik veel wat noemen
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
De laatste paar keer dat Barca in Londen langsging, bij een ploeg die Chelsea noemt, kan je niet zeggen dat Chelsea ervan langs gekregen heeft.
En Milan heeft vorig jaar stand gehouden door een verdedigend blok met De Jong/Muntari/Ambrosini als middenvelders en een 4-mans verdediging, niet omdat hun CV's zo goed waren, Yepes, Bonera, Mexes en weet ik veel wie kan je niet echt Nesta's of Cannavaro's of weet ik veel wat noemen
Dat chelsea er niet van langs kreeg was ergens een wonder. Puur catenaccio, individueel zeer sterke verdedigers, en ZOVEEL gemiste open kansen.

Milaan had veel meer als dat hoor. Zoveel teams spelen een defensief blok en worden van het kastje naar de muur getikt. behalve milan. De Jong, een in mijn ogen zeer belangrijke speler was toen overgens geblesseerd.
Milaan pakte uit met een uitstekende veldbezetting, die zeer efficient druk zette in zone, en de aanjagende spelers afwisselden. De manier waarop messi afgezonderd werd, met dubbel doordekken zonder het verband te verliezen, was tactisch klasse.
Je kan veel van allegri zeggen, maar hij kan verdorie zo goed een verdediging opstellen. (als ze de bal hebben gaat het echter volledig mis)

Jammer dat de druk in barcelona te hoog werd, en ze zich niet meer aan de tactische voorschriften hielden. Hoewel Niang (voor de tweede goal van messi) en robinho? de wedstijd voor milan hadden kunenn beslissen.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
gefeliciteerd Belgen wordt een mooi Wk
Zelfs voordat we dit middenveld hadden, de eigelijke kompany generatie was al goed.... maar er ontbrak een kwaliteitsspits.

Dan komt die tweede generatie middenvelders+verdedigers breken internationaal door.... maar er ontbrak een kwaliteitsspits


En nu opeens, breken Lukaku en Benteke tegelijk door. Voor mij is dit HET grote issue geweest voor jaren, en zou dit wel eens een heel belangrijke factor voor belgie kunnen zijn. Het elftal is af. gebalanceerd en veel kwaliteit in elke linie. Zolang kompany die verdediging leid, zelfs achterin behoorlijk sterk.


Als we in de knockouts graken, wat zou moeten, kunnen we voor elk team een kwaaie klant worden
 

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,824
Colombia en België staan op mijn lijstje als verrassingen. beide goede elftallen maar weinig toernooiervaring.

Spanje, Argentinië, Duitsland, Italië en brazilie zijn de favourieten.

Nederland en frankrijk vind ik moeilijk in te schatten.

rest is toernooi opvulling
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Je bent Portugal vergeten. De ploeg die 2 jaar geleden eigelijk europees kampioen had moeten worden.

Argentinië, uiteraard weer een favoriet, maar zolang het favoriet is, zal het nooit een wk winnen.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 6)