Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (19 Viewers)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Nee joh, dat zie je verkeerd, dat is vd Brom zijn schuld ;)
:D

Over vd Brom gesproken. Ik vind het raar hoeveel krediet die altijd gekregen heeft bij Anderlecht. Heeft nog nooit ter discussie gestaan & de fans zijn gek op hem. Dat terwijl Jacobs (de vorige coach) bijna constant onder vuur lag. Hoewel de resultaten voor beiden helemaal vergelijkbaar zijn: ups & downs.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
:D

Over vd Brom gesproken. Ik vind het raar hoeveel krediet die altijd gekregen heeft bij Anderlecht. Heeft nog nooit ter discussie gestaan & de fans zijn gek op hem. Dat terwijl Jacobs (de vorige coach) bijna constant onder vuur lag. Hoewel de resultaten voor beiden helemaal vergelijkbaar zijn: ups & downs.
Het feit dat hij vorig jaar de CL gehaald heeft en tot de winter echt wel goed voetbal gebracht heeft, heeft hem veel krediet opgeleverd, maar dat is wel ook serieus aan het afnemen.

- - - Updated - - -

Nee joh, dat zie je verkeerd, dat is vd Brom zijn schuld ;)
Nee, dit was de schuld van die elf paljassen die op het veld stonden gisteren, niet eentje was er op niveau.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Over Anderlecht gesproken, ik was gisteren eens de stand aan het bekijken en het viel mij op dat ze al 14 goals hebben tegen gekregen in 8 wedstrijden. Slechts 2 ploegen doen het slechter: de laatste & de voorlaatste. Toch wel zeer problematisch.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Idd, en dan zijn er die beweren dat Biglia niet gemist wordt of dat dat een overschatte voetballer is.
De verdediging is onveranderd, dus het verschil zit vooral in de verdedigende middenvelder die we niet meer hebben.
De meesten vinden hem niet goed, maar ik denk dat de start van dit seizoen genoeg zegt.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Goh, ik ben het daar maar voor een gedeelte mee eens. Dat hij gemist wordt, tot daar aan toe. Maar ik geloof er echt niet in dat er geen oplossing te vinden is die voor een gelijkaardig evenwicht zorgt.

Als je de verdediging even buiten beschouwing laat & enkel het middenveld bekijkt had je tegen Brugge Bruno, Milivojevic, Kletsnat & Acheampong. Nu weet ik niet hoe goed of slecht die Milivojevic is, maar Bruno & Acheampong lijken mij niet meteen spelers die aan het evenwicht denken, laat staan aan verdedigen. En die Amerikaan is gewoon niet heel goed. Laat staan dat die goed genoeg is om het (bijna) alleen te doen.
En de 2 spitsen denken ook enkel aan aanvallen.

Lijkt me dan logisch dat je even veel doelpunten slikt als de degradatiekandidaten.

Deschacht moet er trouwens altijd in. Niet de meest begaafde speler, maar je hebt er iets aan. Moesten ze allemaal zijn mentaliteit hebben krijgen ze nooit 4 goals tegen op Brugge.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik denk dat de oplossing met de huidige kern is:

-----------------------Proto---------
Gillet/VDBorre-Mbemba-Deschacht/Nuytinck-N'Sakala
----------Kouyate-----Tielemans
---Bruno/Suarez-----Praet/Suarez----Acheampong/Suarez
-----------------Mitrovic------
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Ik denk dat de oplossing met de huidige kern is:

-----------------------Proto---------
Gillet/VDBorre-Mbemba-Deschacht/Nuytinck-N'Sakala
----------Kouyate-----Tielemans
---Bruno/Suarez-----Praet/Suarez----Acheampong/Suarez
-----------------Mitrovic------
Misschien wel. Lijkt me in ieder geval een veel meer gebalanceerd team.

Al doet de vermelding van VDBorre me altijd lachen. Heeft al meer comebacks gemaakt in zijn carrière dan Messi goals heeft gemaakt :D
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Misschien wel. Lijkt me in ieder geval een veel meer gebalanceerd team.

Al doet de vermelding van VDBorre me altijd lachen. Heeft al meer comebacks gemaakt in zijn carrière dan Messi goals heeft gemaakt :D
Klopt, maar geef toe, ALS (dikke als, ik weet het) hij eenmaal zich als een prof zou gedragen, zouden we een geweldige RB hebben bij Anderlecht en de Duivels.
Het potentieel heeft hij.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Kroatie - Belgie voorspelling?

1-1
Een gelijkspel met doelpunten. Zonder vincent kan België niet afwachtend op een punt spelen tegen een niet "janneke en mieke" tegenstander. Ik denk dat we op achterstand gaan komen na druk van de Kroaten. Maar dat al ons offensief talent ons over de schreef trekt.

1-1 of 2-2
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Denk ook dat het een gelijkspel wordt.

Maar als ik mag kiezen: verlies in Kroatië & winst thuis tegen Wales (heb namelijk tickets voor die match & zou een beetje dom zijn mocht die er niet meer toe doen :D)
Dan hoop ik het mee voor jou, al zou het toch ook mooi zijn in het hol v/d leeuw.
En eerlijk gezegd, al doet het er niet meer toe, een feest zal het toch worden als we al geplaatst zouden zijn in die laatste thuismatch.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Ja, mocht de kwalificatie al een feit zijn is het natuurlijk sowieso feest. Maar de ontlading zou toch leuk zijn mocht het gebeuren als je er zelf bij bent.

Hoedanook, dit loopt niet meer fout. En dat had ik nooit verwacht na de loting indertijd.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Bwa, eerlijk gezegt gezien het offensieve talent zou het opnieuw een schande zijn moesten we ons weeral niet plaatsen.

Okay, buiten Kompany is het een slechte verdediging met overroepen spelers uit engeland, die slechte leiders zijn, maar dan nog. Vincent erbij en het wordt een vrij competitief geheel.

Toch wel jammer, hoe buiten kompany we niemand echt hebben die de leiderschap heeft daar achterin, terwijl dat in het verleden altijd een eigenschap was die we bezaten.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Bwa, eerlijk gezegt gezien het offensieve talent zou het opnieuw een schande zijn moesten we ons weeral niet plaatsen.

Okay, buiten Kompany is het een slechte verdediging met overroepen spelers uit engeland, die slechte leiders zijn, maar dan nog. Vincent erbij en het wordt een vrij competitief geheel.

Toch wel jammer, hoe buiten kompany we niemand echt hebben die de leiderschap heeft daar achterin, terwijl dat in het verleden altijd een eigenschap was die we bezaten.
Nu vind ik toch dat je Vertonghen en, als hij fit is Vermaelen een beetje te zeer afkraakt.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 19)