Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (20 Viewers)

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Komende van, "de nekken uit brussel" ?
Ach, vroeger was het beter, toen Antoine van hove nog manager was.

In die periode, kon je brugge nog vergelijken als een kleiner juventus. Hard fysiek voetbal, en altijd 1 of 2 technische meesters, waar anderlecht vooral een afspiegeling was van milaan, met een flamboyante eigenaar, en salon voetbal.

Vandaag de dag is het echter het kijken niet waard. Brugge wou met degryse eerst het voetbal van anderlecht brengen, wat mislukte. dan met de huidige manager een beetje het ego en allure van anderlecht brengen, wat mislukte.

Standard werd door zen bestuur genekt, genk door zen sponser, en wat blijft er over ?

Anderlecht tegen welke ploeg een beetje een deftige lichting heeft. God belgisch voetbal is saai geworden
Die nekken moeten ten minste geen 10 jaar op een titel wachten.
En Standard en Genk hebben gisteren duidelijk laten zien niet dood te zijn.
Brugge zal weer niet veel worden als het daar niet rap veranderd, de huidige 7/9 zegt mijn inziens niet veel.
 

Buy on AliExpress.com

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
bwah, voor hoelang ?

En ik denk dat bij brugge juist het probleem is, dat ze constand van spelersgroep veranderen :tongue:
altijd zo'n hele sloot nieuwe spelers... dat werkt toch nooit...
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
bwah, voor hoelang ?

En ik denk dat bij brugge juist het probleem is, dat ze constand van spelersgroep veranderen :tongue:
altijd zo'n hele sloot nieuwe spelers... dat werkt toch nooit...
Standard is toch veelbeloven aan het seizoen begonnen, en Genk, niettegenstaande de nederlaag gisteren, verdiende minsten een gelijkspel.
Maar ik denk dat het er voor de nekken zoals je ons noemt, niet slecht uit ziet, zelfs niet nadat de sterkhouders Biglia, Jova en Mbokani weg zijn.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Ik noem ze niet zo, andere "supporters" doen dat.

"de nekken", "de boeren", etc

Mij maakt het niet uit, ik zal de highlights eens bekijken, of bepaalde spelers opvolgen en dat is het zowat.

90% is defensief/tactisch een schande, techniek en balcontrole onbestaande, en als er eens een topper is en je denkt goed voetbal te gaan zien, wordt het meestal een schoppende oorlog.

+ de commentatoren hun aanbidding voor EPL en barcelona is degoutant
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Wie blijft er over?
Enkel Ajax in CL en PSV in Cl of EL?

Wij zijn normaal gezien zeker van Anderlecht in CL en Genk en Standard in EL.
Hopelijk kan Zulte verassen en de 1-1 die ze thuis gespeeld hebben toch nog rechtzetten, maar die kans acht ik klein.
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Ajax in de CL, hopelijk dit jaar is geen Real Madrid,
Psv redt het niet tegen Milan dus word EL
Az gaat de EL in en Feyenoord kan het denk ik ook wel vergeten en dat is maar goed ook.

Zou mooi zijn als Ajax en Anderlecht de 2e ronde halen dit jaar.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Hm, wat Zulte betreft is het natuurlijk logisch dat CL een beetje veel gevraagd zou zijn. En EL, dat hangt dan natuurlijk af van de loting. Ik denk dat zij voor een moeilijk seizoen staan. En uitschakeling Europees zal in hun nadeel gaan spelen vermoed ik. Je werkt er een gans seizoen voor, het is dan ook een éénmalige kans voor veel van die spelers, en nog voor het begint mag je al gewoon terug elke week in de Joe Piler league gaan spelen.

Brugge was natuurlijk helemaal belachelijk. Ik schatte ze nochtans vrij hoog in voor het seizoen begon.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Yep, om de één of andere reden konden die vorig seizoen gedurende de hele competitie een (zeer) hoog niveau vast houden, maar wat er nu lijkt van over te blijven stelt inderdaad niet veel voor.
Misschien heeft dat wel veel te maken met alle problemen die er zijn (geweest?) op bestuursniveau, want de ploeg zelf is grotendeels hetzelfde gebleven.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Hm, wat Zulte betreft is het natuurlijk logisch dat CL een beetje veel gevraagd zou zijn. En EL, dat hangt dan natuurlijk af van de loting. Ik denk dat zij voor een moeilijk seizoen staan. En uitschakeling Europees zal in hun nadeel gaan spelen vermoed ik. Je werkt er een gans seizoen voor, het is dan ook een éénmalige kans voor veel van die spelers, en nog voor het begint mag je al gewoon terug elke week in de Joe Piler league gaan spelen.

Brugge was natuurlijk helemaal belachelijk. Ik schatte ze nochtans vrij hoog in voor het seizoen begon.
Klopt, Brugge verwachte ik ook heel veel van, maar zoals ze nu rondlopen, heb ik er weinig vrees voor.
Al hebben ze wel een hoop geblesseerden.
Zulte zal dit jaar ergens tussen 7-10 eindigen denk ik, zeker aangezien Malanda na de winterstop waarschijnlijk ook weer terug naar Duitsland moet.
Zulte was vreselijk tegen PSV. Vond het maar een matige ploeg
Tegen PSV waren ze idd nog niet bijna het Zulte van vorig seizoen.
Yep, om de één of andere reden konden die vorig seizoen gedurende de hele competitie een (zeer) hoog niveau vast houden, maar wat er nu lijkt van over te blijven stelt inderdaad niet veel voor.
Misschien heeft dat wel veel te maken met alle problemen die er zijn (geweest?) op bestuursniveau, want de ploeg zelf is grotendeels hetzelfde gebleven.
Klopt.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
We zijn er bijna, nog 1 puntje.
Mooi dat net Mitrovic ons geholpen heeft.
En zelfs zonder Hazard, Kompany en Vermaelen kunnen we winnen, netjes.
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Nou we zijn erbij hoor, vGaal heeft nog zoveel werk tedoen. Nu is andorra ook geen topland om tegen tespelen maar wat een drama wedstrijd, het is dat RVP in bloedvorm verkeerd.
In maart kijken tegen Frankrijk hoever we staan.

Gaat Belgie nog tegen toplanden oefenen ? Want ik hoor overal al WK winst, finale moet haalbaar zijn ect. Ben echt benieuwd!
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Nou we zijn erbij hoor, vGaal heeft nog zoveel werk tedoen. Nu is andorra ook geen topland om tegen tespelen maar wat een drama wedstrijd, het is dat RVP in bloedvorm verkeerd.
In maart kijken tegen Frankrijk hoever we staan.

Gaat Belgie nog tegen toplanden oefenen ? Want ik hoor overal al WK winst, finale moet haalbaar zijn ect. Ben echt benieuwd!
Eerst ons plaatsen, nadien oefenen.
En ik weet niet wat jij waar hoort, maar WK winst of een finale is een beetje erover lijkt me.
Tweede ronde halen, HF, maar winst, nee, da niet.
1 ding is zeker, als we er zijn, zullen er weinig landen zijn die tegen ons willen uitkomen, dat hebben we al wel bereikt.
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Vooral op voetbalzone en op soccernews. Vind het altijd wel vermakelijk om telezen en jullie zijn al geplaatst nu is het afwachten of jullie een beschermde status krijgen.

Ehm sorry Andy maar echt jullie hebben een zeer goed team individueel, maar wat hebben jullie bereikt dan? Welk groot land hebben jullie verslagen? Behalve Frankrijk 0-0 en een keer winst op Kroatie, daar tel ik niet Nederland mee want we zijn op dit moment zeker geen topland.

Ik hoop juist dat we Belgie in de poule krijgen. Een krachtmeting op het WK lijkt me echt super!

Je hebt Brazilie,Duitsland,Spanje,Italie,Argentinie,Frankrijk,Colombia die torenhoog boven de rest uitsteken.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Het probleem met krachtmeetings is door de kans op uitschakeling, kans op blessures en extra vermoeidheid, dat een team daaruit, zelden het tornooi wint :|


Ivm Anderlecht, als ze op verplaatsing niet van het kastje naar de muur worden gespeeld, zie ik ze de tweede ronde halen. Zeer goeie loting
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 20)