Lugano flirt openlijk met Juventus
Geschreven door Franklin Stoker op woensdag, 14 november om 19:43
Diego Lugano heeft een open sollicitatie aan het adres van Juventus gedaan. De defensieve sterkhouder van Fenerbahçe staat in de belangstelling van diverse Europese topclubs. Zelf heeft de Uruguayaans international een sterke voorkeur voor de Italiaanse grootmacht.
“Ik heb via mijn zaakwaarnemer vernomen dat veel prominente clubs naar mij hebben geïnformeerd”, verklaart Lugano in een interview met het Italiaanse Tuttosport. “Het geeft veel vertrouwen dat dit clubs van het kaliber Juventus, Milan en Real Madrid zijn", tekent de speler op, wiens goede Europese prestaties met Fenerbahçe niet onopgemerkt zijn gebleven.
Lugano arriveerde in de zomer van 2006 bij de club Istanbul en is sindsdien een vaste waarde. De 27-jarige speler, die Italiaans bloed met zich meedraagt, is duidelijk in zijn voorkeur. “Juventus is een wereldberoemde club, vooral in Uruguay wordt het team veel gevolgd. Dit komt mede door de inbreng van (oud-spelers, red.) Paolo Montero en Daniel Fonseca.”
De twintigvoudig international denkt verder klaar te zijn voor de stap naar de absolute top en onderstreept dit met zijn huidige prijzenkast. “Ik heb met Sao Paulo de wereldbeker veroverd en won met de club verder diverse prijzen. Ook heb ik met Nacional Montevideo al eens de landstitel gepakt en afgelopen jaar dit ik hetzelfde met Fenerbahçe”, aldus Lugano, die in het Aziatische deel van Istanbul nog tot medio 2009 onder contract staat.
---
This is Dutch, and it basicly says that Juventus is interested in Lugano, and he is also interessed in coming to Juve.
Its the Lugano from Fenerbahce, discuss please