Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (2 Viewers)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,630
Ik heb de video gewoon even bekeken.

Als je Nederlands leert vanuit een andere taal zitten er inderdaad een pak onlogische zaken tussen. Zeker als je ook nog eens een Hollandse uitspraak gebruikt i.p.v. een Vlaamse.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,630
Goh, als iemand die is opgegroeid in het Vlaams is het voor mij moeilijk om daar de rare dingen uit te halen want je staat daar nooit bij stil.

Gefeliciteerd of anderhalf zeggen wij bv in Vlaanderen ook en tot voor ik het filmpje gezien had, had ik er nooit bij stil gestaan hoe onlogisch dat lijkt (voor een buitenstaander).
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
Goh, als iemand die is opgegroeid in het Vlaams is het voor mij moeilijk om daar de rare dingen uit te halen want je staat daar nooit bij stil.
Weet je dat snap ik helemaal niet. Hoe kan je dat niet opmerken? Toen ik een kind was was ik altijd aan het praten over hoe stom het pools is. Mijn ouders vonden dat vervelend.

Gefeliciteerd of anderhalf zeggen wij bv in Vlaanderen ook en tot voor ik het filmpje gezien had, had ik er nooit bij stil gestaan hoe onlogisch dat lijkt (voor een buitenstaander).
:D

- - - Updated - - -

Waarom praten jullie tegen een vrachtwagen?
ben je voor of ben je tegen? waarom/waarom niet?
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Waarom de omafiets zo populair is in Nederland durf ik niet te zeggen, dat is iets wat ik zelf ook nooit begrepen heb. Ik moet erbij zeggen dat ik zelf nooit fan van fietsen geweest ben. Vanaf het moment dat ik oud genoeg was voor gemotoriseerd vervoer heb ik geen fiets meer aangeraakt, ik ben voor dit thema niet het juiste aanspreekpunt. :D

Wat ik wel nog even wilde zeggen: Ik vind het goed dat fietsers gecontroleerd worden door de politie, omdat er té veel fietsers zijn die alle regels aan hun laars lappen wat in een land met extreem veel fietsen best een probleem kan zijn, om over wielrenners nog maar te zwijgen. Ik vind het trouwens opvallend dat je zegt dat Nederlanders bij rode stoplichten wachten, zelfs als het laat is en er niemand meer op straat is, omdat ik juist het tegendeel gewend ben.

Ik woon al geruime tijd in Duitsland en het beeld wat Nederlanders en Duitsers van elkaar hebben lijkt mij wel te kloppen. Duitsers (tenminste de voetgangers en fietsers) lijken mij de regels beter te volgen dan Nederlanders. Met name uit de tijd dat ik in Aken woonde (wat een paar kilometer van de Nederlandse grens ligt) kon je, omdat hier heel veel Nederlands naartoe komen om te shoppen of wat dan ook, heel duidelijk het verschil zien.
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
Waarom de omafiets zo populair is in Nederland durf ik niet te zeggen, dat is iets wat ik zelf ook nooit begrepen heb. Ik moet erbij zeggen dat ik zelf nooit fan van fietsen geweest ben. Vanaf het moment dat ik oud genoeg was voor gemotoriseerd vervoer heb ik geen fiets meer aangeraakt, ik ben voor dit thema niet het juiste aanspreekpunt. :D

Wat ik wel nog even wilde zeggen: Ik vind het goed dat fietsers gecontroleerd worden door de politie, omdat er té veel fietsers zijn die alle regels aan hun laars lappen wat in een land met extreem veel fietsen best een probleem kan zijn, om over wielrenners nog maar te zwijgen. Ik vind het trouwens opvallend dat je zegt dat Nederlanders bij rode stoplichten wachten, zelfs als het laat is en er niemand meer op straat is, omdat ik juist het tegendeel gewend ben.

Ik woon al geruime tijd in Duitsland en het beeld wat Nederlanders en Duitsers van elkaar hebben lijkt mij wel te kloppen. Duitsers (tenminste de voetgangers en fietsers) lijken mij de regels beter te volgen dan Nederlanders. Met name uit de tijd dat ik in Aken woonde (wat een paar kilometer van de Nederlandse grens ligt) kon je, omdat hier heel veel Nederlands naartoe komen om te shoppen of wat dan ook, heel duidelijk het verschil zien.
Ooit in Utrecht geweest? Misschien heb je mij gezien. :p

Wat denken Duitsers over Nederlanders dan? Dat ze geen regels respecteren?

Waar (en waarom) woon je in Duitsland?
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Ooit in Utrecht geweest? Misschien heb je mij gezien. :p

Wat denken Duitsers over Nederlanders dan? Dat ze geen regels respecteren?

Waar (en waarom) woon je in Duitsland?
Over het algemeen worden Nederlanders door Duitsers als vrij relaxt gezien (heeft ook met de drugs politiek en andere zaken te maken), Nederlanders zien Duitsers als mensen zonder humor die de regels volgen. :p

Dit is natuurlijk wel erg zwart-wit en overdreven, maar er zit een kern van waarheid in.

Ik ben vlak bij de Duitse grens opgegroeid en ben in Duitsland gaan studeren (Aken), omdat me dit wel een mooie uitdaging leek. Ik woon sinds kort in München, wegens studie en Duitse vriendin.
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
Over het algemeen worden Nederlanders door Duitsers als vrij relaxt gezien (heeft ook met de drugs politiek en andere zaken te maken), Nederlanders zien Duitsers als mensen zonder humor die de regels volgen. :p

Dit is natuurlijk wel erg zwart-wit en overdreven, maar er zit een kern van waarheid in.

Ik ben vlak bij de Duitse grens opgegroeid en ben in Duitsland gaan studeren (Aken), omdat me dit wel een mooie uitdaging leek. Ik woon sinds kort in München, wegens studie en Duitse vriendin.
Ah ok. En hoe vind je dat? Leuk?
Ik ben eens in Munchen geweest. Niet de leukste stad ooit.
 

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,823
Nieuwe dag, nieuwe video. Laten we over fietsen praten.
@Dominic @Ken @petersmit @Bezzy @Trezegol17 @Gian convocati


Hoe is het in België?
fietsen :heart: altijd lekker om in het weekend de auto te laten staan. Oma's fietsen zijn handig maar ik ben blij dat ik er geen een hebt :)

- - - Updated - - -

Ik houd absoluut niet van fietsen en fietsers vooral!
En dan woon ik nog wel in Amsterdam.
dat is een goed excuus. Fietsen in amsterdam is levensgevaarlijk. Ben blij dat ik een mtb heb daar :), zeker in de buurt van het centrum met al die toeristen (high)

- - - Updated - - -

nieuw gezicht :)
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 2)