Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (4 Viewers)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,883
Oui, je parle français. :)

Non, je ne veux pas t'aider :stuckup:

Seriously, like Martin said, it's pretty difficult to explain it using English sounds. C is pronounced K in this case, "ou" sounds a bit like "oo" (as in fool). Rest is pronounced exactly as it is written, but I can't immediately think of English example.

Edit: the "r" at the end is not silent.

Buy on AliExpress.com

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Onks täs nyt mitää järkee et tääl bamlataa skeidaa niin random kielillä et alta pois?
Lapa, we don't give away free Heineken or Palm :D

Wen er maar aan, duurt nog wel eventjes.
Wat je zegt Ches, vond trouwens jammer dat de Belgen zo dom omgingen met de kansen die ze kregen, dit team moet zeker bij de top van Europa kunnen komen.

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,827
Ches waarom werd verthongen nou gewisseld en die lombearts (ofzoiets) die moeten eruit gewoon verthongen of vermaelen daar zetten. En die simons is ook beetje te oud en het komt allemaal goed met de Belgen. Hoop op een ouderwets onderonsje op wk 2014

ik ga vanaf dit weekend jeugd ek beetje bekijken denk ik zo :)

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik was vrijdag niet thuis dis kan mijn oordeel niet vellen over de match, maar wat ik ervan gehoord heb, heeft Leekens idd een paar vreemde keuzes gemaakt.
We zullen eind oktober wel zien of we nog 2de staan of niet.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,883
Ik zat vrijdag in het stadion & qua vreemde keuzes viel het best mee moet ik zeggen.

Vertonghen eruit was gewoon de juiste keuze. Kwam altijd te laat & was het enige zwakke punt achteraan. Of je dan op die positie Vermaelen moet brengen is iets anders natuurlijk, maar blijkbaar zat Van Damme niet eens op de bank (was echt een ideale match voor hem volgens mij).
De wissel van Hazard vond ik ook terecht, was echt nergens & moet zijn voeten maar eens op de grond houden. Nu ja, hetzelfde kon over Chadli gezegd worden, dus die had er evengoed af gemoeten/gekunnen.
Enige wat mij (van Leekens) stoorde was het lange wachten om Vossen (of eventueel zelfs Vleminckx te brengen). Dan kan je het beter helemaal niet doen.

Beste spelers voor mij waren Kompany, Simons & Witsel. Defour was ook best ok.

MAAR, dit wordt weer helemaal niets met dit team, daar ben ik bijna zeker van. Een wedstrijd zoals deze van vrijdagavond vertelt mij eigenlijk alles wat ik moet weten.

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik zat vrijdag in het stadion & qua vreemde keuzes viel het best mee moet ik zeggen.

Vertonghen eruit was gewoon de juiste keuze. Kwam altijd te laat & was het enige zwakke punt achteraan. Of je dan op die positie Vermaelen moet brengen is iets anders natuurlijk, maar blijkbaar zat Van Damme niet eens op de bank (was echt een ideale match voor hem volgens mij).
De wissel van Hazard vond ik ook terecht, was echt nergens & moet zijn voeten maar eens op de grond houden. Nu ja, hetzelfde kon over Chadli gezegd worden, dus die had er evengoed af gemoeten/gekunnen.
Enige wat mij (van Leekens) stoorde was het lange wachten om Vossen (of eventueel zelfs Vleminckx te brengen). Dan kan je het beter helemaal niet doen.
Ik bedoelde meer op de basis:
Waarom niet Vermaelen al CB Lombaerts op LB of andersom?
En dan Vertonghen op de plek van Simons.
Beste spelers voor mij waren Kompany, Simons & Witsel. Defour was ook best ok.
Ik hoorde van collega's dat Simons slecht was, kwam elke keer te laat, was te traag ten opzichte van zijn mannetje.
Kompany, uiteraard.
MAAR, dit wordt weer helemaal niets met dit team, daar ben ik bijna zeker van. Een wedstrijd zoals deze van vrijdagavond vertelt mij eigenlijk alles wat ik moet weten.
Dat lijkt me wat vroeg om dit al te concluderen, en Dembele, Fellani en Lukaku waren er niet bij.
Ik denk echt wel dat in deze jongens toekomst zit, als een Lukaku, Defour, Vertonghen en Witsel eens in een grotere competitie spelen en Hazard zich nog wat kan ontwikkelen, moeten we gewoon resultaten kunnen halen met deze bende, daar ben ik alvast van overtuigd.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,883
Ik bedoelde meer op de basis:
Waarom niet Vermaelen al CB Lombaerts op LB of andersom?
En dan Vertonghen op de plek van Simons.
Ik ga er van uit dat ze Vermaelen liever niet lieten starten, zo kort na die serieuze blessure. Nu ja, maakt voor mij ook niet zoveel uit, de problemen die we hadden lagen enkel & alleen op de flank (zowel verdedigend als aanvallend).

Ik hoorde van collega's dat Simons slecht was, kwam elke keer te laat, was te traag ten opzichte van zijn mannetje.
Kompany, uiteraard.
Oei, zou ik het dan zo slecht gezien hebben? Herhalingen had ik natuurlijk niet. Het is wel zo dat Simons het in rechtstreekse man tegen man duels soms ietsje moeilijker begint te krijgen, maar wat hij brengt qua positiespel, anticipatie is niet te onderschatten. Ik vermoed dat als je hem er uithaalt, je nog veel meer onevenwicht(en) gaat creëren.

Dat lijkt me wat vroeg om dit al te concluderen, en Dembele, Fellani en Lukaku waren er niet bij.
Ik denk echt wel dat in deze jongens toekomst zit, als een Lukaku, Defour, Vertonghen en Witsel eens in een grotere competitie spelen en Hazard zich nog wat kan ontwikkelen, moeten we gewoon resultaten kunnen halen met deze bende, daar ben ik alvast van overtuigd.
Mja, misschien had ik iets duidelijker moeten zijn. Ik bedoel vooral waar we nu & op korte termijn staan. Hoe de zaken er binnen 3 à 4 jaar uitzien is natuurlijk moeilijker in te schatten.

Maar neem nu deze wedstrijd: zelfs als je alle externe factoren wegneemt (thuiswedstrijd, België in een opwaartse spiraal, Turkije dat hun belangrijkste spelers mist, ...), blijft er nog altijd een wedstrijd over die je gewoon moet winnen. Op (bijna) elke positie heb je een speler die beter is dan zijn rechtstreekse tegenstander EN je hebt dan ook nog eens het geluk aan uw kant (de manier waarop je op voorsprong komt, misschien niet enkel toeval maar toch).
Misschien toevallig, maar iedereen waarmee ik naar de wedstrijd ben geweest had hetzelfde te zeggen na de match: niet goed genoeg, maar vooral, als je zo'n match niet wint dan wordt het echt niks.

Nu ja, persoonlijk ben ik de eewenoude "wij bouwen aan de toekomst" uitvlucht ook meer dan beu. Dat doen we nu al 10 jaar & de feiten zijn nog steeds hetzelfde: 3 (!) wedstrijden voor het einde van de kwalificaties hebben we niks meer in eigen handen & is er eigenlijk enkel nog een mathematische mogelijkheid. Dat is gewoon niet genoeg met dit team.

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Romelu Lukaku is erg ambitieus wanneer hij naar de toekomst kijkt. De aanvaller van Anderlecht heeft niet alleen het doel om bij een grote Europese club terecht te komen, maar aast ook op succes met de Belgische nationale ploeg: “Natuurlijk is wereldkampioen worden realistisch, want negentig procent van de ploeg heeft het potentieel om bij de allergrootste teams van Europa te spelen.”
/

De achttienjarige aanvaller lucht zijn hart in Het Nieuwsblad: “Ik ben tevreden over wat ik al gerealiseerd heb op jonge leeftijd”, zegt Lukaku. “Als ik terugblik op wat ik al gepresteerd heb, besef ik dat al mijn opofferingen het meer dan waard waren. Als ik als jonge gast zou uitgaan, roken en drinken, had ik nooit in die grote stadions tegen de beste spelers gespeeld...”

“Ik ben nu al een paar keer in een discotheek geweest, maar ik ben geen feestbeest”, vervolgt hij. “Ik zet me dan ergens in een hoekje en bekijk het allemaal van op een afstand. Je ziet mij nooit op de dansvloer, tenzij de muziek echt goed is. Ik heb ook nog nooit een druppel alcohol aangeraakt. Alleen al de geur maakt me misselijk. Ook nu ik volwassen ben, zal ik niet meer uitgaan. Belgische journalisten volgen mij nu al op de voet. Beeld je in hoe dat later in Engeland wordt! Daar zijn de tabloids echt verschrikkelijk. Ik wil dat ze enkel over mijn voetbalprestaties kunnen schrijven.”

:D

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 3)