Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (19 Viewers)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
"Nodig" is een groot woord. Maar het is weeral een maand of 2 geleden & het is altijd gezellig om even door de dvd- rekken te wandelen en eventuele koopjes aan mijn alsmaar groter wordende filmcollectie toe te voegen :D

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
"Nodig" is een groot woord. Maar het is weeral een maand of 2 geleden & het is altijd gezellig om even door de dvd- rekken te wandelen en eventuele koopjes aan mijn alsmaar groter wordende filmcollectie toe te voegen :D
Het valt me in dat ze ook zogenaamde "arthouse" films hebben, zelfs enkele italiaansen :tup:

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Yep, je vindt er een beetje van alles. Mediamarkt is zo ongeveer de enige "fysieke" winkel waar ik nog films koop, omwille van de prijs.
Meestal koop ik echter online of op (film)beurzen.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Filmbeurzen? Daar heb ik nooit gehoord van. Waar zijn ze?
Goh, dergelijke beurzen zijn hier zo een beetje overal te vinden: culturele centra, feestzalen,... Het zijn niet altijd enkel filmbeurzen hoor, kan even goed een film & muziek of boeken & dvd beurs zijn.
Ze zijn ook niet altijd even groot natuurlijk. Bijvoorbeeld op de laatste waar ik ben geweest (moet zo ondertussen iets meer dan een maand geleden geweest zijn) waren er slechts een 20 à 25 standhouders, maar dan wel enkel film gerelateerd. Wel de moeite.

Heb je trouwens geen (recente) Italiaanse aanraders voor mij? Want het valt me op dat ik bijna nooit Italiaanse films bekijk, op de occasionele Argento (die dan meestal zwak is) & Gomorra na.
Nu ja, elke keer ik in Italië ben lijkt het mij ook dat zij enkel van die domme komedies uitbrengen, en die spreken mij niet echt aan :D

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
Goh, dergelijke beurzen zijn hier zo een beetje overal te vinden: culturele centra, feestzalen,... Het zijn niet altijd enkel filmbeurzen hoor, kan even goed een film & muziek of boeken & dvd beurs zijn.
Ze zijn ook niet altijd even groot natuurlijk. Bijvoorbeeld op de laatste waar ik ben geweest (moet zo ondertussen iets meer dan een maand geleden geweest zijn) waren er slechts een 20 à 25 standhouders, maar dan wel enkel film gerelateerd. Wel de moeite.
Deze snap ik niet. De moeite waard? In het Nederlands zijn zinnen vaak afgeknipt voor het eind:

- Arnold could.
- Could what?
- Could have been elected.

Heb je trouwens geen (recente) Italiaanse aanraders voor mij? Want het valt me op dat ik bijna nooit Italiaanse films bekijk, op de occasionele Argento (die dan meestal zwak is) & Gomorra na.
Nu ja, elke keer ik in Italië ben lijkt het mij ook dat zij enkel van die domme komedies uitbrengen, en die spreken mij niet echt aan :D
Gomorra heb ik niet gezien, maar ik ben zoëven aan het boek begonnen.

Een film die op me een indruk gemaakt heeft is "Il divo".

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Deze snap ik niet. De moeite waard? In het Nederlands zijn zinnen vaak afgeknipt voor het eind:

- Arnold could.
- Could what?
- Could have been elected.
Ja, de moeite waard. Ik heb toch de indruk dat Nederlands leren vrij vlot gaat voor jou.

Gomorra heb ik niet gezien, maar ik ben zoëven aan het boek begonnen.

Een film die op me een indruk gemaakt heeft is "Il divo".
Zoëven. Een typisch Nederlands woord, gebruiken wij eigenlijk nooit in België.

Il Divo zou ik inderdaad nog wel willen zien. Maar volgens wat ik er hier & daar over gelezen heb, is de film redelijk "moeilijk" om te volgen & begrijpen. Zeker als je bijna geen kennis of achtergrond over het onderwerp hebt.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Tja, even een periode waar je door moet natuurlijk.
Wij kunnen hier wel vanalles zeggen, maar daar schiet jij uiteraard helemaal niks mee op.

Misschien moet je maar eens even de stad in gaan om te gaan shoppen. Ze zeggen toch altijd dat vrouwen zich hierdoor beter gaan voelen.
Enfin vrouwen, het helpt bij mij soms ook :shifty:

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Inderdaad, een goede vriendin opbellen en zorgen dat je buiten komt, met zo een weer moet je niet binnen zitten te treuren.
Mooie jongens kijken in de stad. :p

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
Zoëven. Een typisch Nederlands woord, gebruiken wij eigenlijk nooit in België.

Il Divo zou ik inderdaad nog wel willen zien. Maar volgens wat ik er hier & daar over gelezen heb, is de film redelijk "moeilijk" om te volgen & begrijpen. Zeker als je bijna geen kennis of achtergrond over het onderwerp hebt.
Dat klopt waarschijnlijk, maar volgens mij is het steeds een mooie film zelfs als je de achtergrond niet kent.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Inderdaad, een goede vriendin opbellen en zorgen dat je buiten komt, met zo een weer moet je niet binnen zitten te treuren.
Mooie jongens kijken in de stad. :p
Echt wel plezant weer vandaag, en de vorige dagen ook eigenlijk.
Gelukkig zit in de ganse dag binnen aan mijn bureau :andy2:

Dat klopt waarschijnlijk, maar volgens mij is het steeds een mooie film zelfs als je de achtergrond niet kent.
Goed, weer eentje voor op de lijst :D

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 17)