Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (47 Viewers)

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,054
Klopt, en op Europees vlak hebben die mannen zoals Dembele, Hazard, Mirallas en noem de andere jonkies maar op, nog helemaal niets laten zien. Dus waar sommigen het vandaan halen dat ze toch oh zo getalenteerd zijn, is me soms ook een raadsel.

Buy on AliExpress.com

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,926
Gelukkig hebben we nu een coach die eerlijk genoeg zal zijn om de nodige knopen door te hakken en de juiste keuzes te maken. Ten minste dat denk ik toch.

Ches, als Anderlecht fan, vind jij dat ze Lukaku er al bij moeten halen of best nog even wachten & hoe lang dan nog?

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,926
Aangezien jij toch niet op mijn vraag wil antwoorden, Chester, zal ik het maar even zelf doen :D

Nu dat ik Lukaku eens 'live' heb kunnen aanschouwen zou ik geneigd zijn om hem nu al bij de groep te nemen. Indrukwekkende speler, bij momenten onmogelijk af te stoppen.

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,054
Wat vinden jullie van de straf voor Malisse en Wickmayer, ik vind eht er wel serieus over, een voorwaardelijke schorsing tot daar ana toe, maar dit?

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,926
Zelf ken ik niet genoeg van de regels, maar volgens wat ik vanmorgen op de radio hoorde was dit een correcte straf: 3 keer whereabouts "vergeten" aan te geven = schorsing.

Nu ja, in beroep zullen ze toch vrijgesproken worden verwacht ik, of in ieder geval een veel lichtere straf krijgen.

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,054
Het probleem is, als ze beroep aantekenen, moeten ze hiervoor naar het gerecht in Zurich, en leg aan 3 internationale rechters zo een Belgisch verdrag maar eens uit.
Ik vind het er toch over.
In Amerika mag je een lijnrechter bedreigen emt de dood en gebeurt er niets, maar in belgie mag je niet vergeten om op elk moment van de dag zoiets stoms in te vullen.

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,054
Advocaat is nu 4 matches coach bij de Rode Duivels, hebben we ondertussen verbetering gezien?
Volgens mij wel, als ik de twee matchen van de afgelopen dagen bekijk, lijkt het me dat er al iets beter voetbal in de ploeg zit.
De tegenstanders waren natuurlijk niet van een hoog niveau, maar naar mijn mening hadden we in het recente verleden meer problemen met tegenstanders zoals die van de afgelopen dagen.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,926
Advocaat is nu 4 matches coach bij de Rode Duivels, hebben we ondertussen verbetering gezien?
Volgens mij wel, als ik de twee matchen van de afgelopen dagen bekijk, lijkt het me dat er al iets beter voetbal in de ploeg zit.
De tegenstanders waren natuurlijk niet van een hoog niveau, maar naar mijn mening hadden we in het recente verleden meer problemen met tegenstanders zoals die van de afgelopen dagen.
4 wedstrijden, 3 overwinningen, dus ja ik denk dat er inderdaad verbetering is. Vrij veel zelfs.

Je hebt wel gelijk dat de tegenstanders van een bedenkelijk niveau waren. Maar ja, dat zijn we zelf ook natuurlijk :D

Van wat ik heb gezien (wat niet zo veel is), is er toch al meer inzet & vechtlust merkbaar. Iets wat toch één van de grote problemen was nog niet zo lang geleden. Echt fris of goed voetbal heb ik nog maar weinig gezien, maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat we dat moeten verwachten. Dat is nooit onze sterkte geweest.

Nu ja, 't zijn ook allemaal matchen zonder druk geweest, we moeten nog afwachten hoe het zal lopen als er iets op het spel staat. Maar er is tenminste, voor de eerste keer in vele jaren, terug hoop.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,926
Yep, discipline & "eerlijkheid".

Het feit dat Advocaat een buitenlander (buitenstaander) is zorgt ervoor dat tenminste iedereen het gevoel heeft een faire kans te krijgen. Goed voorbeeld hiervan is Deschacht.

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,054
Klopt, als was hij gisteren wel vrij onzeker, het was niet de Deschacht van RSCA, je zag goed dat hij vooral speelde om niets fout te doen. Zeker geen risico's pakken en vooral verdedigen.
Allez, ik denk dat je wel snapt wa ik bedoel.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,926
Heb het zelf niet gezien, maar ik begrijp inderdaad perfect wat je bedoelt. 't is ook 100% te verstaan.
Die gast heeft jaren geen kansen meer gekregen & had er zich waarschijnlijk al bij neergelegd dat zijn interlandcarrière gedaan was. Nu krijgt hij opeens terug enkele kansen (volledig terecht trouwens volgens mij) en dan lijkt het mij wel logisch dat het even wennen is.

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,054
We worden nog een belangrijk land in deze grote wereld.
President van de Europese Unie.
Voorzitter van het BOIC.
Baas in het ISS.

Komt nog goed met ons landje.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,926
Chester,

De "tackles" van Standard gezien dit weekend?

Ik denk dat er iets serieus fout zit bij die gasten. En zolang de sancties (min of meer) uitblijven zie ik geen beterschap.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,926
De vuile fouten storen mij uiteraard, maar wat mij nog meer stoort is het feit dat ze er (bijna) niet voor gestraft worden.

Die trainer is denk ik sowieso aan zijn laatste maanden bezig. Eens ze uit Europa liggen (wat vroeg of laat onvermijdbaar is), zal men veel minder licht over de resultaten in de Belgische competitie gaan. En met de grote achterstand die ze al hebben kan de kleinste fout fataal zijn.

Anderlecht was gisteren ook wel gene vette :snoop:

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,054
Je hebt gelijk, ze komen er goed mee weg daar in Luik.
En Boloni is idd aan zijn laatste weken bezig denk ik.

Zwijg me stil, een paar kansen gehad, gemist en dan het deksel op de neus, ze kunnen het nu wel schudden vrees ik.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,926
Akkoord, deksel op de neus. Maar het was toch echt wel zwak ook hé.
In ieder geval toch hetgene wat ik gezien heb, want rond de 70e min ben ik gewoon in slaap gevallen :D

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,054
Het was idd echt zwak, 37 minuten niks, 5 minuten goed voetbal met 3 dikke kansen, 15 minuten rust, 2 minuten goed voetbal met 1 dikke kans, 25 minuten niks, vette goal van Zagreb en teug niks tot het einde.

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 47)