Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (5 Viewers)

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Jovanovic de verdiende winnaar van de gouden schoen?

Ik vind van niet, vind dat Bous hem meer verdiende gekeken naar de prestaties van 2009, maar ja, het feit dat Jova vertrekt uit Belgie zal ook wel meegespeeld hebben vermoed ik.
 

Buy on AliExpress.com

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Vind ik echt een moeilijke vraag.

Ik ben ook niet echt zeker of hij hem verdiend had, maar als je mij vraagt wie hem dan wel had moeten krijgen kan ik er ook geen antwoord op geven.

Ik ben geen fan van Bous, laat het te dikwijls afweten in de "moeilijke" matchen.
Lukaku heeft maar een half seizoen gespeeld, idem voor Defour.

Keuzemogelijkheden zijn dus zeer beperkt en dat maakt het er niet makkelijk op.


Heb je trouwens naar de uitzending gekeken? Zo ja, was het de moeite? Heb er zelf bijna niks van gezien door de Coppa wedstrijd.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik heb het gezien ja.
Hoogtepunten waren het optreden van Daan en de dansact van Dupre was ook wel grappig.
Voor de rest maar een saaie show, met als complete afknapper het ontbreken van de uiteindelijke winnaar, komt zo lullig over als Leterme de prijs voor de winnaar in handen krijgt, misschien op politiek gebied wel de grootste loser van de afgelopen 1.5 jaar.
Ach ja.

Ben als anderlcht sup natuurlijk wel fan van Bous, maar idd, het feit dat hij op de grote momenten er niet echt staat en het feit dat Lukaku in de tweede ronde zoveel pro rsca stemmen gehaald heeft, heeft hem genekt gisteren.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Dat Leterme hem kwam in ontvangst nemen heb ik halvelings gezien, match was toen toch in een beslissende plooi gevallen, dus ik kon mijn aandacht spreiden :D
En dat was inderdaad nogal belachelijk, om het licht uit te drukken. Plaatsvervangende schaamte had ik.

Puur uit sympathie had ik misschien wel voor Lukaku geopteerd, maar eerlijk is dat allerminst. En het is misschien maar best dat hij de prijs niet gewonnen heeft. De (jonge) winnaars van de recentste jaren vonden het precies altijd vrij moeilijk om er mee om te gaan.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Klopt, aangezien het een prijs is voor heel 2009, vind ik ook niet da Lukaku of Defour hem verdiende.
Als die echt nog zo lang bij rsca blijft als hij zegt, en als hij niet geblesseerd raakt, zal Lukaku er volgend jaar wel dichtbij zijn, mogelijk samen met Defour.
 

David01

Senior Member
Aug 20, 2006
2,825
de Belgische competitie zegt mij eigenlijk niks, als je naar een match ziet van onze vaderlandse competitie en je vergelijkt dat met een willekeurige match uit eender welke competitie dan is dat toch maar magerkes.
wie hem verdiende? Jova zeker. toch wel een van de weinige die in een Italiaanse club zou kunnen meedoen
maar toch wel een beetjes éénoog in het land der blinden
en spreek mij nu niet van de budgetten die zo klein zijn in Belgiê, in Nederland zijn die heus niet zo veel groter maar het voetbal is er echt wel van een hoger niveau
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik vraag me af of dat zo is, Anderlecht heeft Ajax 1-3 geklopt, Anderlecht heeft Twente geklopt 0-5.
Standard schalkelt AZ uit.
Ik weet niet of er nog wel zo een groot verschil is.

Nu is het volgens mij wel zo dat ik denk dat de Nederlandse competitie aan het achteruitgaan is en niet dat wij vooruitgang boeken, alhoewel we met Brugge toch een Franse ploeg uitgeschakeld hebben in de Europa league, weliswaar geen topper, maar toch.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Nederland & België zijn elkaar ondertussen wel min of meer waard (qua competitie). Zoals Ches zegt: wij zijn lichtjes vooruit gegaan, NL is vrij stevig achteruit gegaan.


Over BE & NL gesproken: hoe lang zou het Advocaat verhaal nog duren volgens jullie? 't Ziet er weer tristig uit.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Als die AZ op de rit krijgt, en er nog Europees voetbal mee haalt, neemt die tegen volgend seizoen ontslag bij de duivels om zich volledig op AZ te richten.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Lijkt mij ook het meest logische, tenzij AZ natuurlijk nog grote (financiële) problemen krijgt.

Maar het is toch vrij zielig. Beide partijen (Belgische bond & Dick) maken zich gewoon belachelijk.
Sinds hij bij AZ zit heb ik trouwens de indruk gekregen dat hij maar heel weinig interesse heeft in de Rode Duivels. Zijn manier van doen in interviews e.d. is zeker niet overtuigend te noemen.
Misschien had hij destijds gewoon geen betere voorstellen en heeft hij daarom de job van bondscoach aanvaard. Een beslissing waar hij nu wel eens veel spijt kan van hebben...
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Anderlecht was wel aan het gaan voor de overwinning.
Vond niet dat ze verdedigend stonden te spelen tot aan de rode kaart.
Vanaf de rode kaart, was de match over.

Vond jij ze terecht?
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Yep, zuivere rode kaart volgens mij.

Ik snap eigenlijk al die heisa niet. Vooraleer ik de beelden had gezien had ik gelezen dat het deze keer wel een erg lichte rode kaart was, volgens sommigen zelfs volledig onterecht.
Onbegrijpelijk vind ik dat. Ok, het zag er minder spectaculair uit dan de vorige keer, maar als je met gestrekt been er op af gaat en blijft doorgaan (op geen enkel moment trekt hij terug), moet je daarvoor streng gestraft worden. Als ze dit nu ook al gaan goed praten kunnen ze beter stoppen met kaarten uit te delen.

Akkoord, hij ging voor de bal & er zijn vele wedstrijden waarin dergelijke fases gebeuren zonder dat er een rode kaart wordt gegeven, maar daarom moet je het nog niet ok vinden. Het wordt gewoon dringend tijd dat er strenger wordt opgetreden.

Sowieso is Anderlecht te sterk gebleken voor dit Standard, ten minste toch volgens de samenvatting die ik heb gezien.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik ben het wel met je eens, maar ik kijk natuurlijk door een paars witte bril, weet niet of jij ivm de belgische competitie ook een bepaalde bril opzet.
Waarschijnlijk als je door een Luikse bril kijkt, zal je het niet eens zijn met wat jij zegt.
Ik vond het ook rood ja.

En nu begint die Boloni op alles en iedereen te zagen, de arbiter, Deschacht, Anderlecht, alles, ipv zich eens bezig te houden met het echte probleem, zijn eigen team.
Die 20 punten achterstand komen niet enkel door de match van gisteren.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Ben niet echt supporter van een bepaalde Belgische club (al heb ik wel een zekere sympathie voor KVM aangezien ik naar hun wedstrijden ga), dus ik ga er van uit dat ik de zaken wel met een zekere objectiviteit kan bekijken & beoordelen.

De ref raakte precies op bepaalde momenten wel de pedalen kwijt (onterechte penalty e.d.), maar Boloni zou inderdaad beter de hand in eigen boezem steken. Eén van de meest arrogante mensen in de Belgische voetbalwereld. En arrogant wordt enkel geapprecieerd of getolereerd als je wint.
Nu ja, tegen dat de play offs beginnen zal Standard wel bij de eerste zes zijn vermoed ik. Daarvoor hebben ze voldoende kwaliteit.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ergens hoop ik wel dat ze erbij zijn, de titel zal wel weg zijn, en ik zie toch liever Standard in Europa dan pakweg GBA, STVV of Zulte Waregem.
Maar die Boloni zijn contract moeten ze toch echt niet verlengen als ik kan kiezen, zou die mens precies niet hard missen moest hij weg zijn volgend seizoen.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,647
Ergens hoop ik wel dat ze erbij zijn, de titel zal wel weg zijn, en ik zie toch liever Standard in Europa dan pakweg GBA, STVV of Zulte Waregem.
Maar die Boloni zijn contract moeten ze toch echt niet verlengen als ik kan kiezen, zou die mens precies niet hard missen moest hij weg zijn volgend seizoen.
Daar heb je natuurlijk wel een punt, maar veel zal afhangen van hoe de ploeg er volgend jaar zal uitzien. Ze hebben nog maar een paar sterkhouders momenteel en als er behalve Jovanovic nog anderen vertrekken, zie ik ze niet direct nog iets presteren.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ook da is waar, maar als ze Europees halen, zie ik spelers zoals Defour, Witsel (als hij in vorm is, is het wel een talent), Mbokani (heeft toch nog niet genoeg laten zien om een transfer te rechtvaardigen), Marcos en Bolat nog wel blijven.
En hun jongeren zijn dan weer een jaartje wijzer en meer ervaren dus dan kunnen ze in de EL toch wel mee vermoed ik.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 4)