Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (6 Viewers)

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Prima gespeeld door de Belgen, echter hadden de kansen al veel eerder benut moeten worden. Tegen Argentinie zullen jullie toch efficiënter met de kansen om moeten gaan. En niet teveel aanvallend, want dan krijgt Messi de ruimte die hij wil
Andere wedstrijd, andere aanpak. Maar met Fellaini en Witsel die dieper spelen, en De Bruyne die ook terugzakt, is ze weinig ruimte op dat middenveld, en als Kompany klaar graakt... toch wel een van de moeilijkst te passeren centrale verdedigers.

Ik zou Lukaku starten tegen de argentijnen, en hun het spel laten maken, en als het lukt, Origi tegen Nederland omdat zei dan ons het spel laten maken.

geweldig, die luxe voorin :D

Effen om Hazard te verdedigen, die jongen heeft wel enorm veel verdedigend werk opgeknapt tegen speedy gonzalez, wat was die jonge gast die inviel op de RB snel seg.

En de verhalen van Radja zijn bekend dus daar kunnen we over zwijgen, ruzie zoeken met Kompany is niet verstandig.
Ik was enorm onder de indruk van de tactische verbeteringen. Die staff van Wilmots mag een dikke pluim opsteken. En Hazard, man man hoeveel keer heeft die zijn vleugelspeler gevolgd tot aan de eigen backlijn ? En nog intercepties maken ook. En vorige wedstrijd(korea) invallen in de 88ste minuut en onmiddellijk snedig spelen.
Mentaliteit zit goed !

- - - Updated - - -

Inderdaad, ik ben gewoon gewend om te zien hoe Hazard iedereen eruit sprint met zijn versnelling, maar die back had ook een 6e versnelling..
Goh, hij had hem aangekunt op snelheid hoor, maar niet als hij zoveel moet lopen heel de wedstrijd.
 

Buy on AliExpress.com

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Heren en dame die in amerika zit, ik ben na vandaag 4 weken op vakantie en ben dus bijna niet op Tuz. Ik wens ons allemaal nog veel WK plezier en hopen dat een van de twee landen minimaal de finale haalt!
Tot over 4 weken!
 

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,824
Heren en dame die in amerika zit, ik ben na vandaag 4 weken op vakantie en ben dus bijna niet op Tuz. Ik wens ons allemaal nog veel WK plezier en hopen dat een van de twee landen minimaal de finale haalt!
Tot over 4 weken!
Veel plezier en fijne vakantie.
Mijne is bijna voorbij. Gelukkig nog wel Wk daarna.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
België is er duidelijk nog niet klaar voor. Hopelijk meer geluk voor Nederland straks. Dit Argentinië en zijn vreselijke anti voetbal moeten eruit.

Graag Nederland - Argentinië en een vroege goal voor de Nederlanders. Dat ze dan maar wat tijd rekken, mooi koekje van eigen deeg...
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Wow.. wat een krankzinnige wedstrijd. Ik kan nog altijd niet begrijpen hoe we het tot penalty's hebben laten komen en vraag me werkelijk af wat er met Van Persie aan de hand was. Krul was werkelijk zeer sterk, wat een wissel :lol:

Oh.. en Robben is maar op 1 manier te beschrijven: Beast Mode. Wat is 'ie gedreven en goed zeg, man man man.

Ik hoop dat we die Argentijnen kunnen pakken, erg jammer van de Belgen.
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Ja wat Van Gaal hier doet is toch wel iets bijzonders, het hele toernooi al onverwachte beslissingen nemen die tot nu toe goed uitpakken. Zijn wissels zijn tot nu toe werkelijk top geweest. Ik was/ben het met bepaalde zaken niet eens, maarja.. als je bij de beste 4 van de wereld zit kun je niet anders dan de man gelijk geven lijkt me. Genoeg stof om over na te praten is er eigenlijk altijd wel.

Erg jammer van België. Higuain krijgt die bal met een gelukje voor z'n voeten, maar schiet hem wel erg mooi binnen. Vanaf dat moment was het maar een vreemde wedstrijd waarin Argentinië niks meer liet zien, maar jammer genoeg konden de Belgen ook niet overtuigen. Het is natuurlijk wel nog een ploeg met veel talenten die beter en beter worden... maar ik had verwacht dat jullie Argentinië zouden pakken.

Ik ben trouwens toch wel teleurgesteld in Hazard, die naar mijn mening toch teveel een momenten-voetballer is. Bij vlagen geniaal, maar niet vaak genoeg. Jullie mogen wel positief vooruit kijken naar het komende EK met zo'n selectie. :tup:
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Op Belgische fora en nieuwssites lees je nu commentaren dat ze Hazard beter vinden dan Robben etc.

Zever. Zelfs Messi staat ver van Robben af.

Hij is de leider van de ploeg. Vraagt overal de bal en doet er iets goeds mee, is constant aanwezig. Laat het team beter spelen, en draagt het team. En op de kop toe is hij erg beslissend geweest.

Daar kunnen Hazard en Messi een puntje aan zuigen. Neymar deed dat ook, alleen niet zo indrukwekkend als Robben.


Eigelijk is er toch maar 1 kandidaat voor de gouden bal dit jaar hoor...
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Op Belgische fora en nieuwssites lees je nu commentaren dat ze Hazard beter vinden dan Robben etc.

Zever. Zelfs Messi staat ver van Robben af.

Hij is de leider van de ploeg. Vraagt overal de bal en doet er iets goeds mee, is constant aanwezig. Laat het team beter spelen, en draagt het team. En op de kop toe is hij erg beslissend geweest.

Daar kunnen Hazard en Messi een puntje aan zuigen. Neymar deed dat ook, alleen niet zo indrukwekkend als Robben.


Eigelijk is er toch maar 1 kandidaat voor de gouden bal dit jaar hoor...
Ja, Hazard is wel echt een geweldige speler, maar zoals ik al zei vind ik dat 'ie ( met name op het WK ) te weinig brengt. Dat mensen gezien het WK wat Robben speelt dit soort commentaren de wereld in slingeren vind ik op z'n zachst gezegd erg merkwaardig. Maargoed, overal worden de 'eigen' spelers wel eens niet geheel terecht de hemel in geprezen, daar is dit forum toch ook wel een mooi voorbeeld van.

Robben gaat echt als een beest, ik heb de man nog nooit zo goed gezien. Zoals je al zegt is hij echt overal en blijft hij maar gaan, hij sloopt bijna elke verdediger die hij tegenkomt op dit WK. Magisch.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Feli Nederlanders.
Enkel jammer van die twee twijfelachtige beslissingen van de ref (zeker die in de eerste helft), al hadden jullie die match gwoon veel eerder moeten afmaken.

En die van Gaal, het is toch een special one :)
 

Sjaban

Senior Member
Dec 29, 2012
2,020
Feli Nederlanders.
Enkel jammer van die twee twijfelachtige beslissingen van de ref (zeker die in de eerste helft), al hadden jullie die match gwoon veel eerder moeten afmaken.

En die van Gaal, het is toch een special one :)
Van Persie was weer een stuk brandhout, tig keer buitenspel en verdedigde goed mee met de Costa Ricaanse achterhoede.. Hij had zijn kansen veel beter moeten benutten.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Van Persie was weer een stuk brandhout, tig keer buitenspel en verdedigde goed mee met de Costa Ricaanse achterhoede.. Hij had zijn kansen veel beter moeten benutten.
Oh die buitenspel van hem valt best mee hoor. Das bij sommigen bij ons n pak erger. En die scoren geen goals zoals Van Persie dat kan
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 6)