Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (17 Viewers)

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Pfff. Dat horen we nu al meer dan 10 jaar. In plaats van er altijd over te praten, zouden ze beter eens beginnen met prestaties op het veld neer te zetten.

6 jaar geleden kwamen de kwalificaties voor het toenmalige EK te vroeg.
4 jaar geleden kwamen de kwalificaties voor het toenmalige WK te vroeg.
2 jaar geleden waren we klaar voor de huidige EK kwalificaties, nu blijkt dat ze eigenlijk toch te vroeg kwamen.
...

Geen Nederlands woord, Martin :D
Tjah, maar deze lichting moet in ieder geval het EK kunnen halen ookal hebben ze Duitsland en Turkije in de poule.

Martin, verander for in voor en dan is het goed!

Dominic

Senior Member
Jan 30, 2004
16,706
Vooral vreemde woordkeuzen :p.
Ja gaat prima met mij hoor! Met jou dan?
Transferbeleid? Mwa, ik wacht nog even de komende maand af. Pirlo en Lichtsteiner vind ik slimme aankopen. Vidal heb ik weinig van gezien, voor een goed oordeel. Melo's verkoop vind ik een rare zet. Marotta wordt het niet makkelijk gemaakt echter. Ik denk dat ons vermeend budget lang niet zo hoog is, als in het begin van de zomer verkondigd is. Daarnaast zitten we met veel nutteloos materiaal, dat de club maar niet verlaten wil. Vooral dat laatste is een rem in het aankoopbeleid vermoed ik. Hoe zie jij het?

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
Haha. Niet lullig bedoeld, maar Martin's Nederlands leest alsof het direct afkomstig is uit een google-vertaalmachine.
Dat is ook meer of minder het geval. Als je een nieuwe taal begint te spreken/schrijven dan vertaalt je simpelweg dat wat je weet te zeggen in een andere, het is onvermijdelijk. Het duurt heel wat voor je klinkt alsof je weet wat je eigenlijk zegt.

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Buck. :tup:

Ik heb dat inderdaad wel vaker gehoord, maar ik ben opzich wel 'fan' van de Belgische ploeg, met talentvolle jongens. Ik hoop dat er verbetering komt, alhoewel die uitspraken van Mertens een beetje overdreven zijn.

Ben benieuwd naar de groep die wij krijgen voor het WK.

--

@Martin: Dat Nederlands is inderdaad vrij chique, maar je 'spreekt' het al erg goed. :tup:

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Vooral vreemde woordkeuzen :p.
Ja gaat prima met mij hoor! Met jou dan?
Transferbeleid? Mwa, ik wacht nog even de komende maand af. Pirlo en Lichtsteiner vind ik slimme aankopen. Vidal heb ik weinig van gezien, voor een goed oordeel. Melo's verkoop vind ik een rare zet. Marotta wordt het niet makkelijk gemaakt echter. Ik denk dat ons vermeend budget lang niet zo hoog is, als in het begin van de zomer verkondigd is. Daarnaast zitten we met veel nutteloos materiaal, dat de club maar niet verlaten wil. Vooral dat laatste is een rem in het aankoopbeleid vermoed ik. Hoe zie jij het?

Dat is ook meer of minder het geval. Als je een nieuwe taal begint te spreken/schrijven dan vertaalt je simpelweg dat wat je weet te zeggen in een andere, het is onvermijdelijk. Het duurt heel wat voor je klinkt alsof je weet wat je eigenlijk zegt.
a mag niet klagen, de competitie begint bijna weer :)
Ik vind Pirlo ook een goede aankoop ondanks zn leeftijd, ik begrijp de keuze van Melo en Momo in een seizoen ook niet helemaal maar goed Marotta zal wel zijn redenen hebben net als met de verkoop van Trez en Camo....
Ik hoop dat we Amauri en Iaquinta nog kwijtraken en dan nog een CB (Alex) aantrekken, Lugano gaat teveel gele en rode kaarten pakken denk ik.

Martin, ga zo door! Je bent zeker op de goede weg :)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Tjah, maar deze lichting moet in ieder geval het EK kunnen halen ookal hebben ze Duitsland en Turkije in de poule.
Zou moeten inderdaad, maar toch zijn we al zo goed als uitgeschakeld.
Onze ploeg wordt ook gewoon overschat: zowel links als rechtsachter is het dramatisch & er zijn teveel jongens die denken dat ze al wereldsterren zijn, maar ondermaats presteren bij de nationale ploeg. Hazard is daar zo een beetje het beste voorbeeld van.

Een moeilijke.

Het is "je vertaalt simpelweg ..."
Maar wanneer je die "je" na het werkwoord zet, wordt het "dan vertaal je simpelweg ..."

Dank je voor de aanmoediging. Ik ben nu op de Colin Powell stadium.
En je bent ook "in" een stadium, niet "op".

Zo, genoeg op de details gevit voor vandaag :D

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
Een moeilijke.

Het is "je vertaalt simpelweg ..."
Maar wanneer je die "je" na het werkwoord zet, wordt het "dan vertaal je simpelweg ..."
Een idiotisch regel. Die heb ik geleerd ik weet niet hoeveel jaar geleden. En steeds maak ik dezelfde fout, omdat ik simpelweg niets verkeerd erbij hoor als je de ene of de andere versie gebruikt.

En je bent ook "in" een stadium, niet "op".

Zo, genoeg op de details gevit voor vandaag :D
Het is vanzelfsprekend zo dat iedere keer dat ik iets schrifjt er fouten in zitten. Dan is ook helemaal te verwachten, dus ik maak me er weinig zorgen over. Maar ik waardeer je hulp. :)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Een idiotisch regel. Die heb ik geleerd ik weet niet hoeveel jaar geleden. En steeds maak ik dezelfde fout, omdat ik simpelweg niets verkeerd erbij hoor als je de ene of de andere versie gebruikt.

Het is vanzelfsprekend zo dat iedere keer dat ik iets schrifjt er fouten in zitten. Dan is ook helemaal te verwachten, dus ik maak me er weinig zorgen over. Maar ik waardeer je hulp. :)
"Idiote" regel is correct, idiotisch is geen Nederlands woord :D

Het feit dat je niets verkeerd hoort is denk ik normaal, aangezien je de taal helemaal van nul bent beginnen te leren. Komt wel goed als je meer Nederlands gaat spreken en horen.

Ik denk, ben er vrij zeker van zelfs, dat NL een redelijk moeilijke taal is om te leren, maar het lijkt jou toch al redelijk goed te lukken. Zolang we elkaar begrijpen, wat nu al perfect lukt, zit het wel goed.

En als je hulp nodig hebt weet je ons ongetwijfeld te vinden.

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
Weet je dat het bijzondere feit over het nederlands is dat als men over het hebt met mensen zoals jullie, heel lang opgegroeid met het engels als universele taal, dan krijg ik vaak de indruk dat het nederlands een soort curiositeit is. "Maar goed, dat is toch niet zo belangrijk, slechts iets dat onder ons gebruikt is." Ik heb het ook vaak gehoord van nederlanders dat het een slechte taal is, een nogal vreemd stelling aangezien dat men in het algemeen trots ben op zijn eigen taal. Toch vink ik dit eerlijkheid leuk. :D

Gino

Genesio
Jun 6, 2003
1,114
Ja hallo gino hoeveel werd het van de week bij genk - partizan
hey janna alles goeie met u? en het werd 2-1 voor genk ma tttsss die zagen er slecht uit en de laatste shot van de match was de 2-1 voor genk wel mooie goal van marvin . maar genk ziet er echt ni klaar uit hopelijk verrassen ze mij maar kdenk het niet . in cristal arena kan 22.000man ofzo en er zaten er 11.000 de staantrebun mocht ni gebruikt worden vr cl en kbegrijp echt ni dat genk daar niks aan gedaan heeft om stoellekes bij te plaatsen ofzo nee kwas negatief verschoten cl is toch belangrijk he kbegrijp da ni mjah zulle zien da was precies juve-partizan in de oude delle alpi echt geen sfeer

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
hey janna alles goeie met u? en het werd 2-1 voor genk ma tttsss die zagen er slecht uit en de laatste shot van de match was de 2-1 voor genk wel mooie goal van marvin . maar genk ziet er echt ni klaar uit hopelijk verrassen ze mij maar kdenk het niet . in cristal arena kan 22.000man ofzo en er zaten er 11.000 de staantrebun mocht ni gebruikt worden vr cl en kbegrijp echt ni dat genk daar niks aan gedaan heeft om stoellekes bij te plaatsen ofzo nee kwas negatief verschoten cl is toch belangrijk he kbegrijp da ni mjah zulle zien da was precies juve-partizan in de oude delle alpi echt geen sfeer
ja met mij alles goed en met jou?
dat klinkt inderdaad niet zo positief
kan er nog verandering in komen

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 17)