Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (30 Viewers)

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Pfff.
Mijn planning is ondertussen al volledig gewijzigd. Booze & football it is tonight. Enfin, 't begin van de match zal ik wel missen.


Maar ik ga er niet om liegen: Ik geloof er momenteel net even veel in dan na de wedstrijd thuis tegen de Turken. Namelijk helemaal niet.
En zolang deze groep geen resultaten neerzet maar enkel praatjes maakt zal ik niet van mening veranderen en zal ik het moeilijk hebben om er echt voor te "supporteren", wat ik dus wel deed een tijdje geleden. Ik ben niet voor niets een paar thuiswedstrijden in het stadion gaan kijken.

Nu ja, als er toch barrages komen zal ik daar wel weer zitten hoor :D
Je kunt het ook zo bekijken:

- Toen Advocaat en later Leekens het overnamen, hadden we geen kans meer op het EK.
- Ondertussen maken we wel nog kans op het EK (ja, een heel kleine maar toch).
- We hebben al 1 jaar niet meer verloren (ok, veel gelijke spelen, maar ook dit is iets wat ik mij in ieder geval niet meer kan herinneren)
- Mensen als Cruijff en andere (ex-)topspelers zien het potentieel in deze groep.
- We zijn de afgelopen maanden van plek 64 naar plek 38 (ofzoiets) gestegen op de wereldranglijst.
- De landen zoals Kazachstan vormen al geen probleem meer, dit is ook ooit anders geweest en tegen grotere landen winnen we of doen we mee (Rusland, Turkije, Duitsland, Spanje)
- Een aantal van deze jongens spelen nog maar net 1 of 2 seizoenen in het buitenland in een betere competitie, en een aantal moeten er nog op vooruit gaan of moeten nog speeltijd gaan krijgen bij hun nieuwe clubs (Vertonghen, Alderweireld, Lukaku, Defour)

Geef ze gewoon wat tijd en ik in ieder geval, heb er wel hoop op dat, zelfs als het vanavond tegenzit, deze jongens er de komende jaren wel bij zullen zijn op de grote toernooien, daarvoor laten ze me de afgelopen matchen, ook als valt het resultaat zo nu en dan tegen, te veel mooie dingen zien waaruit duidelijk potentieel en progressie blijkt.
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Je kunt het ook zo bekijken:

- Toen Advocaat en later Leekens het overnamen, hadden we geen kans meer op het EK.
- Ondertussen maken we wel nog kans op het EK (ja, een heel kleine maar toch).
- We hebben al 1 jaar niet meer verloren (ok, veel gelijke spelen, maar ook dit is iets wat ik mij in ieder geval niet meer kan herinneren)
- Mensen als Cruijff en andere (ex-)topspelers zien het potentieel in deze groep.
- We zijn de afgelopen maanden van plek 64 naar plek 38 (ofzoiets) gestegen op de wereldranglijst.
- De landen zoals Kazachstan vormen al geen probleem meer, dit is ook ooit anders geweest en tegen grotere landen winnen we of doen we mee (Rusland, Turkije, Duitsland, Spanje)
- Een aantal van deze jongens spelen nog maar net 1 of 2 seizoenen in het buitenland in een betere competitie, en een aantal moeten er nog op vooruit gaan of moeten nog speeltijd gaan krijgen bij hun nieuwe clubs (Vertonghen, Alderweireld, Lukaku, Defour)

Geef ze gewoon wat tijd en ik in ieder geval, heb er wel hoop op dat, zelfs als het vanavond tegenzit, deze jongens er de komende jaren wel bij zullen zijn op de grote toernooien, daarvoor laten ze me de afgelopen matchen, ook als valt het resultaat zo nu en dan tegen, te veel mooie dingen zien waaruit duidelijk potentieel en progressie blijkt.

Ches, die Fifa ranking maakte toch niet uit? ;)
 

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,824
:lol: @ Pat
Ches je hebt wel gelijk maar Buck ook we horen al jaren vanuit belgie dat er talent is en dat ze de volgende keer mee doen.
Ik heb geen idee wat jullie poule is voor het wk
maar er staat toch wel een aardig mix van talent met ervaring inmiddels
spelers zoals felliani spelen toch al een tijdje in het buitenland maar elke interland (die ik zie) verwacht ik meer van dat soort spelers
het is jammer dat jullie ook met vier centrale verdegers achterin spelen daarom mis je toch die dreiging naar voren.
Talent is er nu nog de koppen bij elkaar en presenteren
misschien moeten jullie ook maar beginnen met een missie :wink:
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ches, die Fifa ranking maakte toch niet uit? ;)
1-0 voor jou
:lol: @ Pat
Ches je hebt wel gelijk maar Buck ook we horen al jaren vanuit belgie dat er talent is en dat ze de volgende keer mee doen.
Ik heb geen idee wat jullie poule is voor het wk
maar er staat toch wel een aardig mix van talent met ervaring inmiddels
spelers zoals felliani spelen toch al een tijdje in het buitenland maar elke interland (die ik zie) verwacht ik meer van dat soort spelers
het is jammer dat jullie ook met vier centrale verdegers achterin spelen daarom mis je toch die dreiging naar voren.
Talent is er nu nog de koppen bij elkaar en presenteren
misschien moeten jullie ook maar beginnen met een missie :wink:
Deze jongens spelen nog maar 2 jaar samen, en in de beginfase speelde Hazard, Mertens, Lukaku, Alderweireld en Mignolet nog niet eens mee.
En op de flanken hebben we niet veel alternatieven, al zou ik een Daems op links wel eens een paar matchen op rij willen zien.
En mbt Fellaini, ik snap je punt, maar ik vind ons beter spelen zonder hem, dan met hem.
Ik zie liever de samenstelling zoals afgelopen vrijdag, dan met hem, zoals straks waarsschijnlijk.
Hij moet mij nog echt overtuigen dat hij een meerwaarde is voor de Duivels.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
jammer maar helaas, duidelijk nog wat te klein voor de echte top, nu maar werken naar 2014 en hopen dat onze jongeren bij hun clubs snel in de basis zullen staan (Lukaku, Defour), en enkelen zelfs nog wat hogerop geraken (Hazard, Vertonghen, Alderweireld, Mertens, Dembele, Fellaini, Chadli).
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,650
jammer maar helaas, duidelijk nog wat te klein voor de echte top, nu maar werken naar 2014 en hopen dat onze jongeren bij hun clubs snel in de basis zullen staan (Lukaku, Defour), en enkelen zelfs nog wat hogerop geraken (Hazard, Vertonghen, Alderweireld, Mertens, Dembele, Fellaini, Chadli).
Jij bent duidelijk veel meer positief dan ik. :D

Wat mij betreft was deze campagne vrij tot zeer zwak. Nu, in vergelijking met hoe rampzalig het vroeger was is er wel een duidelijke verbetering, maar we moeten echt heel dringend gaan stoppen met dat opgeklopte, overdreven positieve sfeertje. Want de resultaten zijn er echt niet.

Als ik mij niet vergis heeft het gisteren tot diep in de 2e helft geduurd voor ik ook maar een klein puntje van kritiek gehoord heb over het team tijdens de commentaar. Voordien niks dan positief: we speelden zeer sterk, degelijke pressing, hadden de Duitsers in onze greep, blablabla, etc.
Dan stel ik mij toch serieuze vragen als je weet dat dit een match is die je MOET winnen & je er niet eens in slaagt om een kans af te dwingen maar wel 3 à 4 open kansen weggeeft. Dan ben je helemaal niet goed bezig, integendeel.

Kijk naar de groep waarin we zaten, tel daarbij dat zowel Turkije als Oostenrijk eigenlijk zwakker waren dan verwacht/verhoopt. En dan nog haal je maar 15 op 30 en win je slechts 1 (!!) keer tegen een rechtstreekse concurrent. Voor mij is dat bedroevend, zelfs met de verzachtende omstandigheden.


Ik ben benieuwd waar we binnen een jaar zullen staan, maar het zou me niet verbazen als we dan nog steeds de "ervaring op het hoogste niveau" zullen gebruiken als uitvlucht...
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Shit man, ik had zo gehoopt op Belgie. Jammer maar Duitsland speelde gewoon beter. Wel het WK halen hoor! Zou het tegek vinden als Nederland en Belgie er samen staan in 2014.

Nederland, ff goed terug op je plaats gezet. Ik baal dat Bert niet De Jong maar Strootman had neergezet, dat countervoetbal en lange ballen is de Jong veel beter in.
Verder, een vrije trap die niet terecht is, een penalty die wel terecht is, een overduidelijke handsbal en klungelig uitverdigen waardoor Toivonen met een mooie krul scoort.
Zo zie je maar dat 73% balbezit niet altijd voldoende is voor een overwinning.
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Heb er 2 naar je opgestuurd, dacht vind je vast niet erg :)

Hij is oud maar zo sluw als een vos en Strootman komt gewoon tekort. 1 goede match tegen Brazilie en iedereen is weg van hem. Ik heb liever Nigel.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Jij bent duidelijk veel meer positief dan ik. :D

Wat mij betreft was deze campagne vrij tot zeer zwak. Nu, in vergelijking met hoe rampzalig het vroeger was is er wel een duidelijke verbetering, maar we moeten echt heel dringend gaan stoppen met dat opgeklopte, overdreven positieve sfeertje. Want de resultaten zijn er echt niet.

Als ik mij niet vergis heeft het gisteren tot diep in de 2e helft geduurd voor ik ook maar een klein puntje van kritiek gehoord heb over het team tijdens de commentaar. Voordien niks dan positief: we speelden zeer sterk, degelijke pressing, hadden de Duitsers in onze greep, blablabla, etc.
Dan stel ik mij toch serieuze vragen als je weet dat dit een match is die je MOET winnen & je er niet eens in slaagt om een kans af te dwingen maar wel 3 à 4 open kansen weggeeft. Dan ben je helemaal niet goed bezig, integendeel.

Kijk naar de groep waarin we zaten, tel daarbij dat zowel Turkije als Oostenrijk eigenlijk zwakker waren dan verwacht/verhoopt. En dan nog haal je maar 15 op 30 en win je slechts 1 (!!) keer tegen een rechtstreekse concurrent. Voor mij is dat bedroevend, zelfs met de verzachtende omstandigheden.


Ik ben benieuwd waar we binnen een jaar zullen staan, maar het zou me niet verbazen als we dan nog steeds de "ervaring op het hoogste niveau" zullen gebruiken als uitvlucht...
In deze voorronde moet ik je helemaal gelijk geven, maar ik had dan ook niet verwacht dat wij ons zouden plaatsen.
Als ze er niet in slagen om zich voor 2014 te plaatsen, geef ik je gelijk, nu nog niet.
En daar ga ik het voorlopig bij laten, let's agree to disagree.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,650
In deze voorronde moet ik je helemaal gelijk geven, maar ik had dan ook niet verwacht dat wij ons zouden plaatsen.
Als ze er niet in slagen om zich voor 2014 te plaatsen, geef ik je gelijk, nu nog niet.
En daar ga ik het voorlopig bij laten, let's agree to disagree.
:tup:


Wat is jullie poule op weg naar wk 2014
Servië, Kroatië, Schotland, Wales, Macedonië.

Dus zeker niet te moeilijk, maar volgens mij ook geen enkel team dat ons echt goed gaat liggen.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 30)