Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (7 Viewers)

Enron

Tickle Me
Moderator
Oct 11, 2005
75,252
More so, how well they handle the Spanish press. Germany couldn't breath today in the midfield. Good luck to DeJong.
 

The Curr

Senior Member
Feb 3, 2007
33,705
De Jong and Van Bommel will get more "stuck in" to Spain than the Germans did but they aren't the best at keeping possession once they get it back. They'll have to get it forward to Sneijder and co faster than they normally do IMO.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik denk toch dat het Spanje van gisteren te sterk is voor jullie middenveld en verdediging. Maar jullie hebben met Robben idd wel een speler die het verschil kan maken op de flank, zeker aangezien Spanje met hoge flankverdedigers speelt, met Kuijt en Robben op de flank moet er iets mogelijk zijn voor jullie. Moeten jullie natuurlijk wel aan die bal geraken :D
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
I hope van Bommel Gets sent off. That'll make it interesting!
I hope you could shut the hell up for a second about Holland and the players.
I'm sorry dude but youre pissing me off with all that negativaty about Holland. Having your opinion, sure that's ok. But not every day, accept it. FINALE BABY!!!

Ken, Dit Spanje is echt niet beter dan op het Ek hoor, het gaat er net zo statisch aan toe als bij Nl af en toe. Ik zioe geen reden waarom wij hier de mindere zijn. We zijn zover gekomen, laat ze het nu maar is afmaken. Het verschil word gemaakt door Kuijt. Xavi en Iniesta zijn verschrikkelijk goed. Maar de opbouw van hun gaat enorm verstoord worden door Kuijt, De jong en vBommel.
Nu ga ik enorm arrogant doen en zeggen Wij gaan winnen!!!!!!:juventus:
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,648
Nu ga ik enorm arrogant doen en zeggen Wij gaan winnen!!!!!!:juventus:
Je bent dus toch een echte Nederlander :D


Ik weet eigenlijk niet wie er zondag de favoriet zal zijn. Beide ploegen zouden in principe de mogelijkheden moeten hebben om het de andere zeer moeilijk te maken.
Maar ik denk dat het (weeral) geen goede match zal worden.

Dat Nederland het nu maar wint...
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
I hope you could shut the hell up for a second about Holland and the players.
I'm sorry dude but youre pissing me off with all that negativaty about Holland. Having your opinion, sure that's ok. But not every day, accept it. FINALE BABY!!!

Ken, Dit Spanje is echt niet beter dan op het Ek hoor, het gaat er net zo statisch aan toe als bij Nl af en toe. Ik zioe geen reden waarom wij hier de mindere zijn. We zijn zover gekomen, laat ze het nu maar is afmaken. Het verschil word gemaakt door Kuijt. Xavi en Iniesta zijn verschrikkelijk goed. Maar de opbouw van hun gaat enorm verstoord worden door Kuijt, De jong en vBommel.
Nu ga ik enorm arrogant doen en zeggen Wij gaan winnen!!!!!!:juventus:
Nee, misschien niet beter dan op het EK, maar zover ik me dat toernooi kan herinneren, wonnen ze dat. ;)

Xavi en Iniesta zijn wel de mensen waar we het meest voor moeten vrezen, zij zijn met name de motor van dit Spanje, in balbezit onwaarschijnlijk sterk. Zoals gezegd; Van Bommel en De Jong zullen op het middenveld de wedstrijd van hun leven moeten spelen en die jongens geen ruimte geven, hoewel dat echt heel moeilijk is.

En dan heb ik het nog niet over de rappe jongens voorin, met Pedro en Villa. Ik zie Gio al draaien en draaien!

Maargoed, genoeg over de gevaren van Spanje. Er zijn wel degelijk mogelijkheden zat om ze pijn te kunnen doen, met name op een counter. De Duitsers kregen die bal niet snel genoeg van het middenveld naar voren om echt gevaarlijk te worden. ( Lees: Echt 1 op 1 met Casillas te komen, meerdere malen )

Mensen als Sneijder, Van Persie en met name Robben met z'n snelheid zijn toch wel een klasse beter en je mag verwachten dat het in een verschrikkelijk hoge gang naar de andere kant moet kunnen gaan. Sneijder zal een pot moeten spelen als die uitwedstrijd van Inter tegen Chelsea met name, waar 'ie spelers lanceert zonder enige moeite. Vergeet ook ons werkpaard Kuyt niet, die elke keer weer belangrijk is.

Mogelijkheden zat, en de kwaliteit is er, maar zoals Ches zegt, je moet wel aan de bal komen. :p Fouten maken ze echter altijd, we zullen echt heel effectief moeten spelen, en laat dat nu het woord zijn waarmee ze ons beschrijven dit toernooi.

KOM OP JONGENS! Breng die beker naar huis!
 
OP
Seven

Seven

In bocca al lupo, Fabio.
Jun 25, 2003
38,245
  • Thread Starter
  • Thread Starter #711
    Capdevila is natuurlijk wel het zwakke punt van dit Spanje en laat die nu net tegen Robben uitkomen. Puyol gaat wel een heerlijk makkelijke wedstrijd tegemoet tegen de zwakste Van Persie in jaren. Kuyt-Ramos zou wel eens een heel interessant duel kunnen worden. Op het middenveld zouden Van Bommel en De Jong kwaliteiten genoeg moeten hebben om geen dramatische fouten te maken, maar hoe jullie defensie deze Spaanse topspitsen in bedwang gaat houden is mij een raadsel.
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Ok ff hoor, topspitsen? Villa ok, maar wat heeft Torres gepresteerd dit wk? Net als RvP helemaal niks. Ik doelde er eigenlijk dat op het Ek Spanje gewonnen heeft met goed voetbal ,maar net als Spanje zijn alle landen gegroeid,zover steken ze namelijk niet boven de rest uit. Nederland heeft zeker kansen want Spanje vreest ons net zo goed als wij Spanje vrezen. Ik hoop dat wij als winnaar uit de bus komen :)
    @ BF tuurlijk, nu pas komt de arrogantie naar boven :p
    @Ches, nee het klopt, het staat op meerdere sites en er komt vanmiddag een filmpje uit dat hij het doet! In ieder geval al een iemand die op ons vertrouwd,al is het een octopus :D
    @ 7, Stiekem ben je wel voor Nederland :p
     

    David01

    Senior Member
    Aug 20, 2006
    2,825
    natuurlijk heeft Holland een kans maar het zal heel moeilijk worden
    je moet zien dat je geen 90 minuten achter een ongrijpbare bal zit te hollen zoals de Duitsers, das om zot van te worden en heel vermoeiend
    hoeveel kansen hebben ze gehad? twee misschien
    die moeten dan echt binnen zijn want de Spanjaarden gaan echt wel kansen creëren gelukkig missen ze er wel veel
    maar imo is Sânje echt wel de sterkste ploeg ter wereld
    in één match weet je echter nooit
    Holland laat die arrogantie maar achterwege, zo maak je jezelf misschien enkel belachelijk of maak je de Spanjaarden boos en motiveer je hen nog meer en dat wil je echt niet
    het wordt spannend en hopelijk een goeie match
    ik hoop dat Nederland wint maar het zal echt niet simpel zijn
    ik genoot eerlijk gezegd wel hoe de Duitsers helemaal zot werden getikt maar onoverwinnelijk zijn ze niet
    the chance of a lifetime, dit maken we niet meer mee
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,245
  • Thread Starter
  • Thread Starter #714
    Goh, ik zou het in zekere zin wel leuk vinden moesten ze winnen. Antwerpen ligt ook erg dicht bij Nederland en veel mensen hier supporteren voor jullie. En ik hou ook erg veel van jullie sportprogramma's en sportjournalisten, dus die mensen gun ik het zeker wel. Maar langs de andere kant vind ik echt dat Nederland een grote portie geluk heeft gehad en ik vind het zeker niet de beste ploeg ter wereld. Nu ja.. als je dan ziet welke scheidsrechterlijke blunders Spanje nodig heeft gehad..
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    We zijn nu eenmaal arrogant, al vind ik het overdreven want als een ander land zoiets roept,hebben ze meteen gelijk of het recht om zoiets tezeggen.
    Tzou eigenlijk mooi zijn als jullie deze kant op komen rijden om tekijken op het museumplein! geweldige sfeer hangt daar!
    Wie is dan de beste ploeg van de wereld als ik even vragen mag?
     
    Apr 15, 2006
    56,618
    I hope you could shut the hell up for a second about Holland and the players.
    I'm sorry dude but youre pissing me off with all that negativaty about Holland. Having your opinion, sure that's ok. But not every day, accept it. FINALE BABY!!!

    Ken, Dit Spanje is echt niet beter dan op het Ek hoor, het gaat er net zo statisch aan toe als bij Nl af en toe. Ik zioe geen reden waarom wij hier de mindere zijn. We zijn zover gekomen, laat ze het nu maar is afmaken. Het verschil word gemaakt door Kuijt. Xavi en Iniesta zijn verschrikkelijk goed. Maar de opbouw van hun gaat enorm verstoord worden door Kuijt, De jong en vBommel.
    Nu ga ik enorm arrogant doen en zeggen Wij gaan winnen!!!!!!:juventus:
    I actually want you guys to win it. :)
     

    Ken

    The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Altijd dat gejammer over die arrogantie.. we zijn gewoon optimistisch, we gaan ervoor, we gaan 'em winnen! Dat zou toch iedereen zeggen? Doen ze trouwens ook, maar alleen bij ons is het weer 'een probleem'. Bah, bah, om moe van te worden.

    Beetje enthousiasme voor een WK finale, krijg je zoiets. Zeg dan liever niks.
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,245
  • Thread Starter
  • Thread Starter #719
    We zijn nu eenmaal arrogant, al vind ik het overdreven want als een ander land zoiets roept,hebben ze meteen gelijk of het recht om zoiets tezeggen.
    Tzou eigenlijk mooi zijn als jullie deze kant op komen rijden om tekijken op het museumplein! geweldige sfeer hangt daar!
    Wie is dan de beste ploeg van de wereld als ik even vragen mag?
    Ik vind het niet arrogant, hoor. Je staat in de finale he. Maar ik vind dit Nederland gewoon niet zo heel sterk. De beste ploegen ter wereld zijn volgens mij Brazilië (als ze dan even zelf geconcentreerd zouden kunnen blijven) en Spanje. Normaal gezien zou ik Spanje altijd als favoriet aanduiden, maar in een tornooi kan veel en al helemaal in de finale. Ze hebben echter wel op bijna elke positie een betere speler. Om van hun bank nog maar te zwijgen. Als je ziet dat Fabregas bankzitter is.. nou.. da's toch van een ander niveau dan Afellay hoor.

    BTW: ik ben er sterk over aan het denken om naar Nederland te gaan voor de finale. De meesten van mijn vrienden rijden echter niet met de auto en om nu bob te gaan spelen in wat wel eens het grootste drankfestijn van de benelux zou kunnen worden..
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,245
  • Thread Starter
  • Thread Starter #720
    Altijd dat gejammer over die arrogantie.. we zijn gewoon optimistisch, we gaan ervoor, we gaan 'em winnen! Dat zou toch iedereen zeggen? Doen ze trouwens ook, maar alleen bij ons is het weer 'een probleem'. Bah, bah, om moe van te worden.

    Beetje enthousiasme voor een WK finale, krijg je zoiets. Zeg dan liever niks.
    Even voor de duidelijkheid: ik verwijt Nederlanders bijna nooit arrogantie. Zelf Antwerpenaar zijnde wordt mij dat ook altijd door Belgen verweten en vaak heeft het helemaal niets met de discussie te maken. Bovendien vind ik het net een goed aspect van de Nederlandse sportcultuur. Je moet niet naar het WK gaan om de tweede ronde te halen, je moet gaan om te winnen.

    Wat ik eigenlijk het vervelendst vind aan Nederlanders is dat ze naar pakweg Italië of Spanje op verlof gaan en daar dan een mini-Nederland maken. Jullie minder begaafde landgenoten komen vaak erg onbeschoft over op reis. Maar dat heeft natuurlijk niets met voetbal te maken.
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 5)