Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (15 Viewers)

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Hier op het werk (enb zoals gezegd, ik werk in NL) zijn ze zo zeker dat jullie de finale spelen, dat het grappig zou zijn als Uruguay de finale haalt.
Pure arrogantie(heb ik zelf ook hoor daar niet van) Maar ik hoop idd dat ons elftal het heel serieus neemt en niet denkt dat ze er al zijn. Maar Ches in princiepe moet Nederland ze wel kunnen pakken toch? Zonder Suarez,Fucile en waarschijnlijk ook geen Lugano.
 

Buy on AliExpress.com

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Iedereen is te pakken, ook Nederland.
Rusland was idd tepakken ja, maar mede dankzij hun felheid,gretigheid en passie en met name de tactiek van Hiddink, werden we weer even terug op aarde gebracht, ik hoop dat de ploeg ervan heeft geleerd maar ze zijn zoiezo een stuk volwassener geworden in hun spel.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Tuurlijk zijn ze te pakken, als jullie Brazilie aankunnen, moet Uruguay ook lukken.
Zo lang ze niet denken dat ze er al zijn, moet het lukken.
Ik geef jullie 65-70% kans.
 
OP
Seven

Seven

In bocca al lupo, Fabio.
Jun 25, 2003
38,228
  • Thread Starter
  • Thread Starter #685
    Pure arrogantie(heb ik zelf ook hoor daar niet van) Maar ik hoop idd dat ons elftal het heel serieus neemt en niet denkt dat ze er al zijn. Maar Ches in princiepe moet Nederland ze wel kunnen pakken toch? Zonder Suarez,Fucile en waarschijnlijk ook geen Lugano.
    Jullie probleem is vooral de eigen aanhang vrees ik. Als je ziet hoe sommige bepalende spelers en vooral Bert Van Marwijk krampachtig de aandacht proberen te vestigen op de halve finale en niét op een mogelijke finale, dan weet je dat ze eigenlijk diep vanbinnen wél beïnvloed worden door al die fans die er vanuit gaan dat Uruguay simpel opzij gezet wordt.

    En laat Uruguay nu net zo'n stugge ploeg zijn die Nederland niet echt ligt.
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Nederland heeft niks voor niks 16miljoen bondscoaches, Je kunt veel over BvM zeggen man ,maar hij doet er alles aan om down to earth teblijven, natuurlijk word je daardoor beinvloed, het verwachtingspatroon is (terecht) heel hoog en vaak kost ze dat de kop. Maar Uruguay is een van mijn favoriete ploegen uit Zuid-Amerika en om eerlijk tezijn, Uruguay speelde altijd behoorlijk aanvallend,veel via de zijkanten en met de snelheid van Suarez en het inzicht van Forlan, maar elke ploeg is stug, kijk maar naar Denenmarken, groef zich ook helemaal in, Japan idem. Het word een leuke pot hoop ik met Nederland als winnaar :)
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,228
  • Thread Starter
  • Thread Starter #687
    Nederland heeft niks voor niks 16miljoen bondscoaches, Je kunt veel over BvM zeggen man ,maar hij doet er alles aan om down to earth teblijven, natuurlijk word je daardoor beinvloed, het verwachtingspatroon is (terecht) heel hoog en vaak kost ze dat de kop. Maar Uruguay is een van mijn favoriete ploegen uit Zuid-Amerika en om eerlijk tezijn, Uruguay speelde altijd behoorlijk aanvallend,veel via de zijkanten en met de snelheid van Suarez en het inzicht van Forlan, maar elke ploeg is stug, kijk maar naar Denenmarken, groef zich ook helemaal in, Japan idem. Het word een leuke pot hoop ik met Nederland als winnaar :)
    Ik weet niet goed voor wie ik supporter. Ik heb altijd al sympathie gehad voor Uruguay, maar langs de andere kant blijven de Nederlanders (ondanks het feit dat ik ze zich weer in behoorlijk grote getalen zag misdragen in Spanje :D) toch onze buren. En ik zou de reactie van Jan Mulder op WK-winst voor geen goud willen missen.
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Weet je, het zou geweldig zijn als jullie Belgen ,deze kant op willen komen met de finale of de viering ervan :) Jullie zijn van harte welkom mocht het zover komen :)Ow vertel hoe gedroegen ze zich in Spanje dan:D? Ja Jan Mulder is een prachtig figuur, Tging gister trouwens over Micheal Proud'Homme, die vonden ze de beste keeper op het wk 94, ben ik het toch wel enigzins mee eens.
     

    Ken

    The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Zondag de finale! Ongelofelijk, we zijn echt een stuk verder gekomen dan ik ooit had verwacht, super!

    En nu.. Spanje/Duitsland. :scared:
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,228
  • Thread Starter
  • Thread Starter #690
    Wat een zure nasmaak, dat buitenspeldoelpunt. Langs de andere kant.. het hele WK is beïnvloed door de refs, dus laat dan maar meteen een ploeg winnen die ik toch min of meer graag zie winnen :D.
     

    Ken

    The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Hij raakte de bal niet, maar door z'n positie zou het inderdaad buitenspel zijn. Je ziet overigens wel vaker dat zoiets word genegeerd. Heb zelf geen zure nasmaak hoor. ;)

    Heb wel verschrikkelijk veel angst voor de tegenstander voor zondag.
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,228
  • Thread Starter
  • Thread Starter #692
    Voor jullie wordt het hopelijk Spanje. Als Duitsland het morgen haalt denk ik eerlijk gezegd dat het 3 of 4-0 wordt voor de Duitsers. Tegen Spanje zie ik jullie echter wel winnen.
     

    Ken

    The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Ja precies, ik heb voor Duitsland meer angst dan voor Spanje, alhoewel Nederland-Duitsland wel min of meer een droomfinale is. Doe mij ook maar Spanje.

    Ik moet wel zeggen dat de teams waartegen Duitsland uitblonk er echt een zootje van hebben gemaakt, maar ze zijn natuurlijk ook gewoon erg goed.
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,228
  • Thread Starter
  • Thread Starter #694
    Nederland-Duitsland is natuurlijk wel zo'n beetje waar iedereen op zit te wachten. Maar Duitsland gaat echt niet onder de indruk zijn van wat Nederland tot nu toe heeft gebracht en ze zijn een pak sterker dan Uruguay en veel klinischer dan Brazilië. Neen.. hopen op Spanje dan maar :D.
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Proficiat met de finale, verdiend maar gelukkig.

    1-0 was mooi maar had nooit mogen vallen omwille van een smerige overtreding van Van Bommel net voor het schot.

    2-1 met een gelukje.

    Maar toch, proficat aan de Nederlanders hier.
     

    Buck Fuddy

    Lara Chedraoui fanboy
    May 22, 2009
    10,647
    Toch een hele prestatie van onze noorderburen. Hier en daar het nodige geluk gehad, maar als je in de finale staat, dan verdien je het ook wel zeker?
    Chapeau!

    Van Bommel irriteert me wel nog steeds mateloos. Hoe is het toch mogelijk dat die niet meer kaarten pakt? Zijn de scheidsrechters misschien helemaal blind voor hem?

    Het 2e doelpunt was natuurlijk puur geluk, maar volgens mij geen buitenspel. Ten minste toch niet als het beeld op het juiste moment wordt stilgezet.
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Jongens, ik ben nog aan het bijkomen van gister, eerst op het museumplein en daarna tot half 4 doorgegaan op het liedseplein en omstreken... Moest vandaag weer om 7 uur op en zit hier ook nog half brak teontnuchteren. Waarom ziet niemand in dat vBommel de slimste speler is van Europa? Smerige overtredingen? Wie maakt die niet? Caceres gister met zn ''mooie'' tackle waarbij die met 2 benen inkomt en Robben half doormidden trapt om maar een voorbeeld tenoemen. Hij bespeeld de scheidsrechter en haalt tegenstanders uit hun concentratie, tevens is hij een blok op het middenveld en overziet het hele veld. Ieder team moet zo een speler hebben net als een Kuijt. Maar goed ik ben ben supertrots op Nederland en mensen die het over geluk hebben, noem mij maar is een ploeg die wereldkampioen werd zonder geluk?
    7 hoe kun je nou zeggen dat Duitsland 3-0 a 4-0 over ons heen gaat lopen? Wat denk je nou zelf? Dat die Duitsers ons ook niet een klein beetje vrezen?
    De finale word Nederland-Duitsland en wij winnen in de 91ste minuut, penalty, Schwalbe van Kuijt(verwacht toch niemand van hem aangezien die nooit duikt of gaat liggen) en Robben schiet hem erin! Droomscenario toch :D
     

    Ken

    The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Poeh, poeh, dat Spanje.. het leek wel een wedstrijd van Barca. ( Niet gek natuurlijk... ) Ik ben blij dat De Jong er dan weer bij is, aangezien hij samen met Van Bommel de wedstrijd van hun leven moeten spelen op dat middenveld.

    Ik vrees echter dat onze defensie het te moeilijk gaat krijgen met die verschrikkelijk goeie voetballers bij Spanje. Je zag wel dat als ze een fout maken, ze op de counter echt te pakken zijn, aangezien ze allemaal niet bijzonder snel zijn. Met Robben voorin moet daar wat te halen zijn.

    :xfinger:
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 15)