Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (16 Viewers)

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Wat ik eigenlijk het vervelendst vind aan Nederlanders is dat ze naar pakweg Italië of Spanje op verlof gaan en daar dan een mini-Nederland maken. Jullie minder begaafde landgenoten komen vaak erg onbeschoft over op reis. Maar dat heeft natuurlijk niets met voetbal te maken.
Helemaal mee eens, bijna zo erg als Engelsen.

Voor de rest zouden wij gerust wat van die arrogantie dan wel optimisme, noem het hoe je wil, mogen overnemen. Ben er zeker van dat er al een aantal mensen zijn die, na Duitsland bezig gezien te hebben op het Wk en in de wetenschap dat Hiddink bij Turkije coached, onze kansen nu al op nihil schatten om ons te kwalificeren voor het EK.
 

Buy on AliExpress.com

David01

Senior Member
Aug 20, 2006
2,825
ik heb ook in Antwerpen gewoond en ik heb er wel problemen mee met arrogantie
waar is dat nu altijd voor nodig om voor de match al van de daken te schreeuwen dat jullie gaan winnen
en niet alleen bij de Hollanders maar iedereen lijkt dit te doen
daar heb ik dus een probleem mee
waar is dat nu goed voor, je motiveert er enkel de tegenstander mee
waarom vinden ze in Belgie dat Nederlanders arrogant zijn?
omdat jullie bij elk tornooi roepen dat jullie wel effe kampioen gaan worden
en dan telkens het deksel op jullie neus krijgen
je moet in je eigen kunnen geloven maar je moet ook bescheiden kunnen zijn
ik hoop echt dat jullie gaan winnen maar je mag sowieso al trots zijn dat je in de finale staat
al die hooghartigheid is echt niet nodig
 
OP
Seven

Seven

In bocca al lupo, Fabio.
Jun 25, 2003
38,200
  • Thread Starter
  • Thread Starter #724
    Sorry hoor, maar ik vind echt niet dat Nederland zich zo hoogmoedig heeft opgesteld. Als je naar Van Marwijk luistert, die is toch nederig en dankbaar?
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Daar geef ik je gelijk in, maar heb je Nederland zelf dit horen roepen dan? Het hele elftal werkt van match naar match ,het zijn de supporters die dat roepen.
    Dat zit nu eenmaal in die mensen en ja vaak bij mij ook. Maar je zult mij nooit horen roepen dat we even wereldkampioen worden, aangezien ik al super blij ben met de halve finale laat staan finale!
    7 als je naar Nederland komt, moet je naar Amsterdam komen man, slaapplek is eventueel zo geregeld :) En idd Mocht Nl winnen dan word de kans voor bel/ned om het wk te mogen houden een aanzienlijk stuk groter :) Dat word pas een feest!
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,200
  • Thread Starter
  • Thread Starter #726
    Ik moet er nog even over denken, maar ik raak er stilaan van overtuigd dat het toch de moeite loont om even over te steken. Hopen dat ze dan wel winnen natuurlijk :D. Waar ik het best naartoe ga weet ik nog niet. Amsterdam is jammer genoeg wat ver vinden mijn vrienden, maar het zou wel het summum zijn natuurlijk.
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Ik durf tewedden dat er zelfs na verlies een feest losbarst waar dan ook, ga alleen niet richting Den Haag, houden nogal van nutteloos de politie en ME irriteren :)
     

    David01

    Senior Member
    Aug 20, 2006
    2,825
    ik geef toe dat mijn gedacht over de Hollandse arrogantie wel beinvloed is door mijn naaste omgeving en trezegol helpt ook al niet
    ik hoop dat Holland wint en dan mag je van mij roepen wat je wil
    ik voel me er gewoon ongemakkelijk bij
    ik weet nog toen ik als jonge snotaap met mijn Belgische vlag naar Brussel ging om de Belgische ploeg te verwelkomen toen die van Mexico kwam
    ik denk niet dat er toen 1 Belg dacht dat we daarna wel alles gingen winnen
    misschien is dat wel de reden dat wij nooit een tornooi gaan winnen
    ik vind bescheidenheid gewoon een mooiere eigenschap dan arrogantie
    ik ben en blijf toch maar een bescheiden Belg hé ook al heb ik Hollands bloed door mijn aderen stromen
    ik geef je wel gelijk, de coach en de spelers houden voor zover ik weet wel de voeten op de grond, maar bij elke nieuws of sportprogramma zie je nu lallende Hollanders die zich wentelen in grootspraak
    ik kan er niet aan doen maar het past echt niet bij mij
    het is beter bescheiden te blijven...
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Owjah nu ligt het weer aan mij, ik geef je in zowat alles gelijk vriend, kweet niet wat je probleem is maar goed. Misschien moet je juist is niet te bescheiden zijn, kan helpen in het leven.
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,200
  • Thread Starter
  • Thread Starter #731
    In veel van die sportprogramma's waar je het over hebt speelt een gezonde dosis zelfironie mee hoor.
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Precies, Je moet alles niet zo serieus nemen :)
    Kijk maar wat Paul voorspeld :(

    OBERHAUSEN - Als het aan Octopus Paul ligt, gaat Spanje met de wereldbeker naar huis. De inktvis, die leeft in Sea Life Aquarium in het Duitse Oberhausen, blijkt over voorspellende gaven te beschikken. Hij voorspelde tot nu toe alle wedstrijden van het Duitse elftal goed.



    Vanochtend om 11.00 uur was live te zien dat Paul als eerste de Spaanse mossel at. Dat zou dus betekenen dat Oranje zondagavond geen wereldkampioen wordt, maar dat Spanje de wereldbeker mee naar huis mag nemen. We zullen nog een paar dagen moeten wachten voordat duidelijk wordt of Paul echt een orakel is.
     

    Ken

    The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Wat een klotebeest! Op de barbecue ermee. :D

    Had ie niet ook al voorspeld dat Uruguay wereldkampioen zou worden? Misschien jinx't ie alle tegenstanders van ons juist. ;)
     

    Ken

    The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Zat er aan te denken om ergens op een plein te gaan kijken in de stad hier, maar ik ga hoogstwaarschijnlijk bij een vriend kijken, die zet z'n tv buiten, partytent, bbq aan. Zijn dan met een man of 10 / 15.

    Ik wil die wedstrijd ook echt zien, daarna de stad in. (hopelijk) :D
     

    Buck Fuddy

    Lara Chedraoui fanboy
    May 22, 2009
    10,644
    Zat er aan te denken om ergens op een plein te gaan kijken in de stad hier, maar ik ga hoogstwaarschijnlijk bij een vriend kijken, die zet z'n tv buiten, partytent, bbq aan. Zijn dan met een man of 10 / 15.

    Ik wil die wedstrijd ook echt zien, daarna de stad in. (hopelijk) :D
    Tuurlijk. Om het verlies te verwerken met een overdosis alcohol :evil:



    Nee serieus, ik hoop dat jullie het halen (ik ben blijkbaar wel de enige in mijn naaste omgeving) maar het zal niet makkelijk zijn.
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Heren,

    Ben met zomervakantie, geniet ervan en tot begin augustus.

    Maandag en/of dinsdag kom ik nog vlug langs om the vbookie thread te settlen uiteraard
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 16)