Jaså, er det slik det er. Da du sa du var utvekslingsstudent tenkte jeg det var NTNU i Trondheim, masse folk som kommer dit.
Jeg bodde i Trondheim is 18 år før jeg dro til Nederland for å studere. Fra dag een i Trondheim syns jeg dialekten var uutholdelig og man skulle nesten tro at etter man blir vant til sånt etter så lang tid, men den er like vulgær i dag som noensinne.
Så hvordan er det å være italiener i Norge? Hva syns du om kulturen?
Forresten, du heter?
jeg heter Michele! og hva heter du/dåkk?
ja, kanskje du har rett, trøndesk er ganske vulgar, men jeg liker å snakker det, jeg føler mer norsk vet du!
jeg synst at det er veldig trivelig å være i norge. de første måneder var egentilg veldig vanskelig. jeg kunne ikke språk og folk var "kalt" på en måte. jeg vet ikke hvis du skjønner det. men nå jeg vil ikke tilbake, jeg liker å være her! drikkekultur er sikkert spesiell, i italia det er my enkeler å drikke, og vi drikke ofter. i norge man drikke bare på fest, men når dåkk drikke, da bli dåkk nesten alltid full! det er artig synst jeg, men noen ganger er litt for my også. jeg har også smakt heimbrent eheh, men jeg liker det ikke så my.
Hur länge har du studerat i Norge om du kan bra norska redan? Jag känner utbyttes studenter här i Uppsala, och dom snappar inte upp svenskan snabbt direkt, iallafall i skrift.
jeg har aldri studert norsk egentlig, jeg har bare flytta til norge i august 2007 og jeg har lært bare å høre folk. jeg hadde ingen kurs (dessverre), men det gikk greit likevel! jeg kjenner 2 guttan som går på universität i Uppsala, dam heter gustav og josef Brändström, kanskje du kjenner dam!
Svensk är rolig!