Skandinaviska Juvetråden (4 Viewers)

OP
Zé Tahir

Zé Tahir

JhoolayLaaaal!
Moderator
Dec 10, 2004
29,281
  • Thread Starter
  • Thread Starter #67
    Hva er forskjellen mellom le og skratta på svensk?

    Dansk er utrolig. Krever mer konsentrasjon å forstå enn... russisk :D Finsk derimot er white noise.
    Le är smile och skratt är laughter.

    Håller med om Danska. Det låter som helt annat språk och de vägrar att bli förstådda. Jag träffade några här några år sedan och det enda jag kunde säga va "ursäkta?" hela tiden men de vägrade att sakta ner. Norrmännen har i alla fall lite hyfs när det gäller sånt :D
     

    Osman

    Koul Khara!
    Aug 30, 2002
    59,259
    #68
    Danska får mig uppskatta norska :p

    Det e otroligt, svenska journalister ofta intervjuar danskar när dom bara pratar danska. Hur i helvete förstår dom det säger? Det tar länge tills man förstår vad ordet han sa betyder i sammanhanget, men medans man e fast på en, så har han harklat ut mera mumbo jumbo.

    Enda gång jag har sett dom intervjua en dansk på engelska va Daniel Bendnter, och då var dom förvånad Bendtner föredrog engelska med dom.
     
    OP
    Zé Tahir

    Zé Tahir

    JhoolayLaaaal!
    Moderator
    Dec 10, 2004
    29,281
  • Thread Starter
  • Thread Starter #72
    Det som kommer av å drikke ufattelige mengder øl :D

    hyfs?
    Manners.

    Yeah, it's from a Norwegian comedy program. The idea is very amusing, but the acting is kinda crap. :D
    What? I'm not one to compliment anything Norwegian but I think that was very good acting and a damn good sketch :D
     

    Osman

    Koul Khara!
    Aug 30, 2002
    59,259
    #73
    The first one was hilarious :lol: The second one overdone.


    Martin, is this from the same program? They have Ze's cousins on the show ;)

     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 4)