Skandinaviska Juvetråden (2 Viewers)

ghoppa

New Member
May 24, 2008
19
#82
heihei folkens! æ e her å! æ e italiensk egentilg men æ e utvekslingstudent her i norge! artig å se at det e mange skandinaver som liker juventus! :flag2:
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
#83
Oh dear god. I know this sounds cold, but Trondheim is no place to learn Norwegian. Everytime I meet immigrants who've learned the godawful local dialect it sends shivers down my spine.

Nå som vi har formalitetene unnagjort.. hva studerer du? :)
 

ghoppa

New Member
May 24, 2008
19
#84
Oh dear god. I know this sounds cold, but Trondheim is no place to learn Norwegian. Everytime I meet immigrants who've learned the godawful local dialect it sends shivers down my spine.

Nå som vi har formalitetene unnagjort.. hva studerer du? :)
hehe jeg vet det, jeg bor i namsos og jeg har lært mest trøndesk! men jeg kan snakker litt bokmål. jeg går 2. år på vidergående, allmen... jeg skal tilbake til italia i juli, jeg glede meg ikke! men hvor bor du i norge?
jeg har også ei "søstra" som er svensk! hun bor i visby! jeg er litt internasjonal :D
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
#85
hehe jeg vet det, jeg bor i namsos og jeg har lært mest trøndesk! men jeg kan snakker litt bokmål. jeg går 2. år på vidergående, allmen... jeg skal tilbake til italia i juli, jeg glede meg ikke! men hvor bor du i norge?
jeg har også ei "søstra" som er svensk! hun bor i visby! jeg er litt internasjonal :D
Jaså, er det slik det er. Da du sa du var utvekslingsstudent tenkte jeg det var NTNU i Trondheim, masse folk som kommer dit.

Jeg bodde i Trondheim is 18 år før jeg dro til Nederland for å studere. Fra dag een i Trondheim syns jeg dialekten var uutholdelig og man skulle nesten tro at etter man blir vant til sånt etter så lang tid, men den er like vulgær i dag som noensinne.

Så hvordan er det å være italiener i Norge? Hva syns du om kulturen? :)

Forresten, du heter?
 

Osman

Koul Khara!
Aug 30, 2002
59,207
#86
Hur länge har du studerat i Norge om du kan bra norska redan? Jag känner utbyttes studenter här i Uppsala, och dom snappar inte upp svenskan snabbt direkt, iallafall i skrift.
 

ghoppa

New Member
May 24, 2008
19
#87
Jaså, er det slik det er. Da du sa du var utvekslingsstudent tenkte jeg det var NTNU i Trondheim, masse folk som kommer dit.

Jeg bodde i Trondheim is 18 år før jeg dro til Nederland for å studere. Fra dag een i Trondheim syns jeg dialekten var uutholdelig og man skulle nesten tro at etter man blir vant til sånt etter så lang tid, men den er like vulgær i dag som noensinne.

Så hvordan er det å være italiener i Norge? Hva syns du om kulturen? :)

Forresten, du heter?
jeg heter Michele! og hva heter du/dåkk?
ja, kanskje du har rett, trøndesk er ganske vulgar, men jeg liker å snakker det, jeg føler mer norsk vet du! :)

jeg synst at det er veldig trivelig å være i norge. de første måneder var egentilg veldig vanskelig. jeg kunne ikke språk og folk var "kalt" på en måte. jeg vet ikke hvis du skjønner det. men nå jeg vil ikke tilbake, jeg liker å være her! drikkekultur er sikkert spesiell, i italia det er my enkeler å drikke, og vi drikke ofter. i norge man drikke bare på fest, men når dåkk drikke, da bli dåkk nesten alltid full! det er artig synst jeg, men noen ganger er litt for my også. jeg har også smakt heimbrent eheh, men jeg liker det ikke så my.

Hur länge har du studerat i Norge om du kan bra norska redan? Jag känner utbyttes studenter här i Uppsala, och dom snappar inte upp svenskan snabbt direkt, iallafall i skrift.
jeg har aldri studert norsk egentlig, jeg har bare flytta til norge i august 2007 og jeg har lært bare å høre folk. jeg hadde ingen kurs (dessverre), men det gikk greit likevel! jeg kjenner 2 guttan som går på universität i Uppsala, dam heter gustav og josef Brändström, kanskje du kjenner dam!

Svensk är rolig! :)
 
OP
Zé Tahir

Zé Tahir

JhoolayLaaaal!
Moderator
Dec 10, 2004
29,281
  • Thread Starter
  • Thread Starter #88
    Hej och välkommen ghoppa.


    Inte en chans att du har lärt dig norska så snabbt! Och på så kort tid utan någon kurs! Fy fan altså...imponerande!
     

    Osman

    Koul Khara!
    Aug 30, 2002
    59,207
    #89
    Helt sjukt, jag trodde du skulle säga 2 år, och även då det e inte vanligt man lär säg skriva flytande, även om prata går. Men mindre ett år och då lärt dig så lätt? Rena naturliga studenten :D När jag var liten unge, ny i sverige, så fick jag beröm i att lära mig flytande (tal) svenska på ett halvår. Men nu känner jag mig mindre stolt pågrund av dig :D


    Och jo, välkommen :) Nej tror inte jag känner dom, men Uppsala e rena rama student staden.


    P.S Norge e rätt dyrt för t.o.m svenska mått, undra hur du vänjde dig jämnfört mot Italien som ska vara billigare än flesta västeuropeiska länder?
     

    ghoppa

    New Member
    May 24, 2008
    19
    #90
    eheh takktakk... jeg er litt stolt av meg også :D men jeg vil lære svensk også, jeg synst at det er en så findt språk!
    det du sa er sant, jeg har litt problemer med penger, jeg må spare mye... det er utrulig dyrt her! men jeg overleve ja ;) noen ganger jeg var med min verstforeldre å kjøpe noe i sverige, og det var billiger, men enda dyrer enn i italia. jeg kunne ikke tror på det :D
     

    Martin

    Senior Member
    Dec 31, 2000
    56,913
    #98
    fuck fuck fuck fuck

    Wiretapping Bill Passes Swedish Parliament, 143 to 138
    http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=08/06/18/2044243&from=rss


    Sveriges eget Stasi
    Om två dagar, på onsdag, väntas riksdagen ge svensk underrättelsetjänst rätt att scanna all e-post, sms och telefontrafik som passerar Sveriges gränser. Christoph Andersson påminns om övervakningsapparaten i forna DDR - och frågar var den personliga integriteten tar vägen.

    Den gigantiska övervakningsapparaten hade till uppgift att skydda "demokratin" i DDR mot "fientligt negativa krafter" och "terrorism". Hotbilden gav Stasi rätten att ta reda på allt om alla.

    Sedan 1989 är Stasi ett minne blott. Ändå är en liknande, men ännu värre övervakningsapparat på väg att skapas - denna gång i Sverige. För ändamålet har Försvarets radioanstalt, FRA, skaffat en jättedator, värd flera miljoner kronor, enligt Computer Sweden. Det väntas bli fler under kommande år.
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2502&a=794124
     
    OP
    Zé Tahir

    Zé Tahir

    JhoolayLaaaal!
    Moderator
    Dec 10, 2004
    29,281
  • Thread Starter
  • Thread Starter #99
    Fan va dåligt vi spelade. Jag är så jävla sur!! Faaaaaaaaaan också!!!!

    Vi behöver en utomländsk tränare nu, jag är läss på Lagerbäck.
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 2)