L'uomo nero thread (1 Viewer)

Mark

The Informer
Administrator
Dec 19, 2003
96,049
boh! some say he knew too much about Calciopoli and was censored. Other say it's was the new Juve management who didn't like this and put an end to it.

It happened a little while ago and came back so who knows...
 

CORVETTE

Malato di Juve , , 29
Oct 13, 2005
2,935
So , L'uomo nero will do the interview about Lapo and the calciopoli ?

Ciao! Una malaugurata coincidenza (sì, per quanto a qualcuno possa sembrare strano, una coincidenza e basta) ha sollevato un autentico polverone. Nello stesso giorno in cui sono accaduti altri eventi, che non hanno nulla a che fare con il NESTI Channel, abbiamo interrotto la collaborazione con l'Uomo Nero. Molti, purtroppo, ci hanno etichettati, gentilmente, come "caga-sotto", obbligati a sopprimere una voce favorevole alla Juve di Calciopoli, pur di sottostare al potere milanese-romano. Niente di più falso: la verità, l'unica possibile, è che non ne potevamo più, io e l'intervistatore Alvise Cagnazzo, di essere identificati con l'Uomo Nero, come se le sue opinioni fossero, in realtà, le nostre. No: il NESTI Channel può trovarsi a volte d'accordo, e a volte no, ma non potrebbe mai assumere una linea giornalistica aggressiva, e di parte, perché noi desideriamo essere moderati e imparziali. Per spazzare via questo dubbio, visto che l'Uomo Nero aveva preannunciato rivelazioni su Calciopoli e Lapo Elkann, e molti tifosi le attendevano, abbiamo deciso di chiedere al personaggio misterioso ancora una intervista, che, gentilmente, ha deciso di concedere. Apparirà, nella rubrica Mercato, dalle 24,00 della notte fra mercoledì e giovedì. Credeteci: la nostra forza è proprio l'autonomia, e non prendiamo ordini da nessuno, perché non avremmo più il coraggio di guardare voi, e guardarci allo specchio. Un saluto a tutti!

Carlo Nesti
 

Cronios

Juventolog
Jun 7, 2004
27,412
Our noob managers are focusing on eradicating the inside criticism, instead of doing their work...
Get a decent player ffs and shut up everybody's mouth that way
( IF you are able and competent)
I agreed with everything the "shadow man", have told us, but he added nothing new really...just reassured some of us, we shared those opinions, even before he opened his mouth...
 

Salvo

J
Moderator
Dec 17, 2007
61,285
Our noob managers are focusing on eradicating the inside criticism, instead of doing their work...
Get a decent player ffs and shut up everybody's mouth that way
damn straight. y are we still under this managment?
 

CORVETTE

Malato di Juve , , 29
Oct 13, 2005
2,935
New Interview .





Una promessa, a volte, vale più di un giuramento all’interno di un tribunale. E l’Uomo nero, pur celato dietro il vincolo di un anonimato ormai coatto, disteso all’ombra di tanti pettegolezzi, a volte fuori luogo, non sembra corrispondere al tipo di persona che, fiutato il pericolo, decide di inabissare la verità nel silenzio, assordante, di qualche parola non detta. Si alzi il sipario rosso, o ciò che ormai ne resta. Tutti zitti, parla l’Uomo nero, questa volta, eccezionalmente, alla presenza di Carlo Nesti.


Domanda – Gentile Uomo nero, prima di salutarci, è pronto a soddisfare la morbosa curiosità che ha suscitato l’ultima promessa sancita?

Risposta – Io sono pronto, e non ho paura. Lei invece, dalla voce, mi sembra come al solito teso. Le telefonate, non mi spaventano. Vuol dire che il mio lavoro, che la mia missione, ha sortito gli effetti sperati. Dovrebbe far riflettere molte persone il fatto che io parli, come dice lei, con il vincolo dell'anonimato. Non cerco pubblicità, penso questo sia chiaro. Altrimenti, non avrei problemi a rivelare la mia identità. Che, purtroppo, non farebbe altro che schiacciare l'autenticità delle mie verità.

Domanda – Stia molto attento, però. Tutto ciò che dice, ricade su Carlo Nesti e su di me. Non è il massimo, per chi deve peraltro fronteggiare il suo ego spropositato. Non mi sono pentito di averle proposto questa soluzione per raccontare le sue verità, ma non penso sia gradevole confondere la verità con l’ambiguità, penso possa comprenderlo.

Risposta – Non è un mio problema. Ma capisco che possa esserne infastidito. Conta ciò che tu pari, non quanto o cosa tu sia, lo diceva un tale di nome Machiavelli, spesso ricordato per l’ormai banale massima secondo la quale il risultato è in grado di giustificare i mezzi. E’ normale che accada, bisogna pur pagare qualche scotto. Non esiste felicità senza sofferenza. Penso lo comprenda questo ragionamento, tanto lineare. O no?

Domanda – Non inizi a farsi domande da solo, altrimenti il mio ruolo sarebbe marginale.

Risposta – Ride – Non voglio dire cose scontate, ed alcuni quesiti che lei propone lo sono. Se le domande non sono puntuali, devo correggere il tiro. Lo faccio anche per lei, mi creda. Non sono affatto pentito di aver accettato il suo invito, anche perché dovevo farmi perdonare la non partecipazione nel suo libro, nel quale sarei stato in compagnia di tante persone che stimo. Ma le mie verità, a volto scoperto, non le avrei mai potute dire. A proposito di ambiguità, colgo l’occasione per mantenere la promessa che le feci nell’ultima intervista, mirando all'obiettivo. Perché, me lo consenta, la vicenda di calciopoli è il risultato di una serie infinita di ambiguità, che scorrono tutte nel medesimo fiume, con il medesimo passo, nel medesimo letto. Inutile ricercare la verità, quando la si ha sotto il naso, a sventolare. Il problema, a volte, non è capire chi governa i fili, ma sapere perché li governa.

Domanda – Prosegua pure, tanto siamo agli sgoccioli.

Risposta – Lei, non si preoccupi. Dovrebbe essere contento di queste rivelazioni, ed invece è triste. A volte, non la capisco proprio. Tornando al discorso iniziale, le dico che calciopoli, la vicenda Lapo Elkann e l’allontanamento della Triade sono il risultato di un umano disegno, fatto con la stessa mano. Anche la firma, in fondo alla tela, è molto chiara.

Nesti - Gentilmente, se non è in grado di formulare prove concrete, consegnandole alla giustizia ordinaria e sportiva, eviti di mettere questa firma. Il NESTI Channel non può assumersi alcuna responsabilità, se le rivelazioni sono fondate solo sul pettegolezzo, per cui si regoli di conseguenza.

Domanda – Andiamo al sodo, gentile Uomo nero, senza esagerare se possibile. Il tempo stringe, e fa il suo dovere. Cosa pensa del caso Elkann, e cosa collega questa vicenda a quella di calciopoli ed alla cacciata della Triade?

Risposta – Al momento, la situazione di Lapo Elkann è molto fluida. Prima di una certa serata, era il rampollo di casa Fiat. L'Uomo del futuro, secondo Gianni Agnelli. Pensi che da ragazzo, lavorò per diversi mesi nella catena di montaggio della “Piaggio” sotto il falso nome di Lapo Rossi, sempre sotto il vigile controllo di guardie del corpo in incognito. Proprio come il compianto figlio di Umberto! Doveva riuscire a carpire le esigenze della classe proletaria per poterla guidare, diceva sempre l’Avvocato Agnelli. E fu così, perché l’Avvocato aveva molta influenza su di lui. Mentre con John, i rapporti erano tiepidi. E preferirei fermarmi qui, se non le dispiace.

Domanda - Come presero quella decisione, in famiglia?

Risposta - Nessuno prese bene, fra gli Elkann, quella decisione, e mi riferisco all’inserimento nella struttura aziendale di Lapo nella veste di operaio. Ma nonostante le credenziali, e l'investitura dell'Avvocato, oramai è chiaro come Lapo abbia dovuto sopportare una vera e propria diseredazione, passando dalle stelle alle stalle.

Domanda - Prima di proseguire, le porgo una piccola domanda. Perchè nomina sempre Gianni Agnelli con il termine, formale, di Avvocato?

Risposta - Sono molto legato alla sua figura, ma non voglio andare oltre. Tornando al discorso precedente, le posso garantire che Lapo non lavorerà più nell'azienda Fiat, nonostante sia l’unico a conoscerla da cima a fondo, essendo stato costretto ad aprire una propria attività, venendo spedito in America. E sa perché?

Domanda – Lo chiede a me?

Risposta – Ride – No, è per dare seguito ad un discorso che lei interrompe sempre. Una bella sera, il segreto di Lapo viene però infranto. Quello custodita fra quattro mura. E non si dica, fra gli Elkann, che quella passione di Lapo fosse estemporanea. Tutti sapevano, ma nessuno ha mai fatto qualcosa per aiutarlo. Si aveva come una certa paura, o diffidenza, nel parlarne. Una famiglia attenta, se ne sarebbe accorta, nonostante non fosse più detentore di un’età adolescenziale, Lapo. Il rapporto con la signora o signor Patrizia, un quarantenne trans brasiliano, era in calce da molto tempo. Si è mai domandato perché un ragazzo con possibilità immense decida di barattare una serata in una lussuosa discoteca fra champagne e donne, al centro di tanta compagnia superficiale, con una piccola festicciola in un appartamento alle spalle di un quartiere mal frequentato? Lui, in quel posto, ci andava da un po'. Strano però che, in quella sera datata 11 ottobre di ben tre anni fa, qualcuno lo abbia adagiato ai bordi di un palazzo, in mezzo alla strada, senza il suo cappotto. Anche il peggior nemico viene aiutato, in un momento di difficoltà estrema.

Domanda - Continui pure.

Risposta - Eppure, qualcuno decise che era meglio lasciarlo riverso a terra, in una agonia infinita. Magari, di mettercelo in quella posizione, dopo aver osservato tutto da una posizione defilata. Perché da tempo Lapo era seguito da una troupe di fotografi, che avevano stretto amicizie con le sue compagnie stravaganti.

Domanda – In quella sera, cosa successe?

Risposta – Si recò, al termine della giornata, come in una delle tante sere divenute consuetudinarie, a casa di Patrizia, per passare le solite ore di compagnia disinibita.

Domanda – Era in compagnia?

Risposta – Preferirei non rispondere a questa domanda. Ma Patrizia fu qualcuno a presentargliela. Non è esattamente quel tipo di compagnia che si incontra in Piazza Castello. Per lui, era divenuta oramai un piacevole diversivo andarci. Ha sempre sofferto, sin da ragazzo, di una leggera e non debilitante forma di ossessività compulsiva, Lapo Elkann. Quella che ti porta a controllare più di dieci volte il gas prima di uscire di casa, o verificare l’inserimento dell’antifurto della macchina sino a consumare la maniglia dello sportello del guidatore. Aveva solo bisogno di sentirsi amato, desiderato. Cosa che evidentemente in quell'appartamento tanto piccolo sentiva. Lo chieda alla sua precedente compagna Stella. Lo sa quale era la domanda più frequente che le rivolgeva?

Domanda – Non penso sia necessaria questa precisazione, nella sua disamina.

Risposta – Questo lo decido io, di certo non lei. Non vorrà interferire nelle risposte, oltre a fare delle domande scontate, spero.. Lui le rivolgeva la stessa domanda, a tutte le ore. Le chiedeva: “Mi vuoi bene, vero che mi vuoi bene?”. Era una continuazione, quasi una routine spasmodica. Un segno di debolezza, lo stesso che lo ha portato a subire il tradimento di chi riteneva amico. Lo stesso che lo ha affondato. Da quel momento, la vita di Lapo è cambiata. Come una pila di dadi che cade, ed è difficile da ricomporre nello stesso modo.

Nesti - A me Lapo Elkann sta simpatico. Credo che, per una come Martina Stella, forse avrei lasciato ad Alvise Cagnazzo anche la direzione di questo sito Web, mi creda... Nel senso che ho gusti leggermente diversi... In ogni caso, sono tanti i casi di ragazzi benestanti, che posseggono tutto, e che, proprio per questo, non riescono più a eccitarsi, se non con esperienze speciali. Io sarei sempre disposto ad aiutarlo, e ad abbracciarlo, se mai avesse bisogno di me. Non è il primo, e neppure l'ultimo a essere caduto nella trappola dell'eccesso vizioso. Gesù ci ha insegnato a perdonare, ma a uno come lei, forse, questo non interessa. A me, invece, sì, e anche molto!

Domanda – Cosa c'entra con il caso Moggi e la retrocessione della Juventus, mi scusi?

Risposta – Mi ci faccia arrivare, per cortesia. Quando Lapo Elkann arrivò all’ospedale Mauriziano di Torino, c’era già un fotografo. Ma non fu Luciano Moggi a chiamarlo. Non è difficile immaginare chi sia stato, però. Con i telefoni, penso sappia che oramai si può fare di tutto. La cosa strana, che più mi ha sconvolto, è però un'altra. Possibile che la Fiat, la grande azienda Fiat, non sia stata in grado di sborsare qualche misero spicciolo per proteggere Lapo, comprando un determinato servizio fotografico, in un momento tanto delicato per un componente della famiglia Elkann?

Domanda – Non colgo, Uomo nero.

Risposta – Lei non vuole cogliere per non andare alla guerra. Persino Maurizio Costanzo ha fatto da intermediario per poter acquisire le foto compromettenti di Totti. E Moggi, ai tempi di “Viva Lein”, coprì così bene i vari Tudor, Montero e Athirson, il quale giunse in Italia soltanto per passare serate poco ordinarie, mentre la moglie incinta lo aspettava a casa, che la fuga di notizie fu relativa. E non si conobbero mai i particolari, come quello di Montero che si fidanzò con una di quelle ragazze per qualche mese. E quando la Juventus vinceva gli scudetti, le feste, se in tal modo vuole che le chiami, le organizzava tutte Moggi, per il divertimento goliardico dei calciatori. Eppure, nessuno ha mai saputo niente. Mentre all'Inter quando si faceva una scappattela la notizia andava in mondovisione a reti unificate. Vede, è per questo motivo, che non comprendo il lassismo mediatico degli Elkann nei confronti di una situazione che, pur grave, sarebbe stata gestibile. Insomma, possibile che la Fiat non sia riuscita a trovare un accordo economico?

Domanda – Cosa insinua?

Risposta - A mio avviso, non hanno mai voluto raggiungerlo, un accordo per insabbiare la vicenda. Non creda mai alle storie che parlano di lupi spregevoli e di indifesi agnelli. A volte, sono proprio gli agnelli che si buttano nella bocca del lupo, perché possono ritenerla la soluzione più facile, per risolvere problemi altrimenti irrisolvibili. Tanto è vero che Corona riuscì ad intervistare Patrizia, la sera stessa, per ottenere delucidazioni in merito. Come è possibile questo? Ma si rende conto che senza una soffiata non ci sarebbe mai riuscito? Si riuscì a confezionare l’intruglio da tempo sognato. La medesima Patrizia, aveva guarda caso dei rapporti di conoscenza profondi con determinati fotografi, e non solo con loro. E mi fermo qui. E quella sera furono guarda caso scattate delle foto nell’appartamento ancora caldo. Il cachet della sedicente Patrizia si aggirava sui sei milioni di lire a serata. Quella notte, inoltre, Lapo Elkann non era vestito da donna. Come molti hanno detto. Eppure, le querele da parte degli Elkann non sono partite verso quei media che hanno infangato il nome di Lapo. Lo hanno esposto al pubblico ludibrio. Forse, conveniva iniziare a spalare qualche centimetro di terra per poter scavare la fossa a qualcuno.

Domanda – Si assume la piena responsabilità di quanto detto, Uomo nero: noi ci dissociamo. Proviamo a continuare. Perché, secondo lei, pochi minuti dopo il malore ci fu l’assalto dei fotografi nell’appartamento, con un tempismo imbarazzante considerando i contorni grotteschi della vicenda?

Risposta – In quel periodo, le intercettazioni erano a pieno regime. E poi si ha il coraggio di lamentarsi se qualcuno usa i telefoni anti intercettazione. Gli stessi di Moggi: vicenda Telecom docet.

Domanda – Cosa c’è di sospetto in quella vicenda?

Risposta – Sono stati abili nello sfruttare una positiva serie di coincidenze clamorose. Sono stati abili, ho detto. Ed è un complimento con il retrogusto dell’inganno, il mio. Non farò nomi, potrei parlare di omissis o di omissis. Ma sarebbe troppo, anche per uno come me. La aiuto a riflettere, in quel periodo, Lapo dichiarò di voler diventare presidente della Juventus, elargendo frasi ironiche, e badi bene non offensive, su Luciano Moggi. Frasi che, in un altro contesto, magari più disteso, neanche sarebbero state riportate o prese in considerazione. Eppure, accusarono Moggi solo per uno scambio di battute salaci. In letteratura, sa come si definisce la figura cucita addosso a Moggi? Quella dell’utile idiota, cioè della persona poco protetta ed ingenua, che alla prima spallata non può che crollare a terra non sapendo come rialzarsi. Anzi, non potendo rialzarsi.

Domanda – Quindi, a suo avviso, le accuse rivolte a Moggi sono infondate?

Risposta – Le dico che sono utili per chi desidera realizzare un bel progetto. La storia insegna che non è mica difficile ordire un complotto, basta rintracciare un movente e due coincidenze. In quel periodo, stia attento, Moggi stava per firmare il rinnovo del contratto sino al 2010, al pari di Giraudo e Bettega. I soci di maggioranza della Juventus, anche mediante interviste, riuscirono a benedire quel rinnovo. Vennero persino diffuse immagini di Gabetti abbracciato alla Triade, con tanto di frasi volte a ricordare la vicinanza degli Elkann al gruppo dirigenziale tanto caro alla Famiglia Agnelli. Strano che, nel giro di due settimane, si sia deciso di rinnegare l’accordo sancito con la regia di Gabetti. Strano che Montezemolo non abbia alzato un dito per difendere Lapo, o che gli Elkann non abbiano riproposto in seno all’azienda Fiat lo sventurato protagonista della serata. Come è strano che Corona offra in esclusiva per cinquanta mila euro l’intervista di Patrizia al coordinatore di un popolare settimanale scandalistico di nome Signorini, ma si accusi egualmente Moggi. Eppure, con tutti i fotografi già appostati sotto casa, con Corona nei paraggi, possibile che sia stato accusato di tutto Moggi? A questo punto, si potrebbe dire che è colpa di Moggi anche l'indulto, la persecuzione delle minoranze etniche o il rialzo del carburante. Lui ha sbagliato, ma non è stato il solo.

Domanda – Ci vuol far capire, allora, di chi è stata la colpa?

Risposta – Io posso fare solo una semplice considerazione. Senza giri di parole, esiste il principio dei vasi comunicanti. Ci sono tre contenitori, con la medesima acqua all’interno. Poniamo che si chiamino Juventus, Ferrari e Fiat. Bene, se viene per caso tolta dell’acqua a quello chiamato Juventus, gli altri due si riempiono sino a straboccare. E se ci aggiunge il contenitore speciale dell’Ifil, il discorso è più chiaro. Guarda caso, oggi come oggi, i conti della Fiat, della Ferrari e dell’Ifil volano. Quelli della Juventus, no.

Nesti - Si fermi qui: le consento solo di formulare questa considerazione. La gente deduca quello che vuole, su eventuali responsabilità all'interno del gruppo. Lei non è in grado di provarle, e restano, perciò, frutto della sua fantasia. Noi non le condividiamo.

Risposta – Faccia come crede: il padrone di casa è lei. Ma un altro elemento in grado di corroborare la mia tesi è legato alla spartizione del patrimonio degli Agnelli. La signora Margherita è in causa per la spartizione dei beni, una causa che ha presentato contro Grande Stevens e Gabetti, guarda caso sostenitori della cordata Moggi insieme ad Andrea Agnelli, anch'egli sparito dalla circolazione, nonostante sia l'unico vero Agnelli.

Domanda – Si assume la piena responsabilità di quanto detto, Uomo nero: noi ci dissociamo. La Juventus cosa ha da spartire con questa situazione?

Risposta – La Juventus ha avuto la sfortuna di avere un direttore generale accusato, senza prove concrete, dai media, mediante il pretesto di una semplice ed ironica battuta di Lapo. Oltre che di avere un rivale come Montezemolo, interessato, ovviamente, più alla Ferrari. Ha patito, la Juventus, nel vivere il disastro del caso calciopoli nell’esatto momento in cui la Fiat ha attraversato la sua più grande crisi. Come chiedere ad una mamma premurosa a chi dare da mangiare per primo a due figli affamati ed infreddoliti? Non lo trova difficile? Nonostante il grande baccano, però, non mi sembra che si sia deciso di far rientrare Lapo nei rami dell’azienda. E’ stato costretto ad andare via dall’Italia, e nella Fiat per lui non ci sarà più posto. Il concetto di famiglia, pensavo contemplasse la solidarietà ed il perdono amorevole fra i componenti di un medesimo nucleo, evidentemente mi sbagliavo. Ma nessuno si è fatto la mia stessa domanda, perché la cosa importante, badi bene, non è risolvere i problemi, ma trovare un mostro con le mani sporche di sangue. D’altronde in questo sistema, in questa società, si suole redimere il peccato ricercando un mostro.

Domanda – Perché cita Montezemolo?

Risposta – Montezemolo si è battuto per evitare che la nuova Juventus ricorresse al Tar, salvo poi accusare i rivali della sua ricca Ferrari minacciando di ricorrere alla giustizia sportiva. Perchè?

Domanda – Sta accusando Montezemolo di fare gli interessi della Ferrari e della Fiat, prendendosi le dovute rivincite per essere stato sostituito da Moggi alla guida della Juventus?

Risposta – Questo lo dice lei, ma Montezemolo alla Juventus storicamente non ha mai dato nulla. E se bisogna essere sinceri, ha sempre tolto qualcosa. Nel suo breve periodo di gestione, la Juventus non fece altro che collezionare sconfitte e disonori. Sarebbe bastato un aumento di capitale prima della retrocessione, e Mutu non sarebbe stato ceduto per otto milioni. Ed il discorso può essere esteso ad Ibrahimovic, Viera, Cannavaro, Emerson, Zambrotta e Thuram. La nomina di Zaccone come legale, poi, mi sembra frutto di una strategia.

Nesti - Montezemolo è un personaggio straordinario. Sì, alla Juventus ha fallito (senza prove d'appello, dopo appena un anno di gestione), ma intanto non è stato sostituito da Moggi, bensì da Boniperti bis, e inoltre ha talmente rivitalizzato la Ferrari, che accusarlo mi sembra del tutto fuori luogo!

Domanda – Mentre preparo le valigie, la saluto. E le consiglio di moderarsi.

Risposta – Ride - L’avvocato Zaccone è un grande avvocato. Molto bravo, fu chiamato per cercare di scagionare anche i protagonisti della strage di Novi Ligure. E’ un legale da ultima spiaggia. Non è in grado di ribaltare i processi, ma di patteggiare e ridurre i danni. Questa scelta, a me, parve sin da subito come una mezza ammissione della volontà di dismettere il capitale Juventus. A livello di immagine, ma anche dirigenziale. Un avvocato non può chiedere la retrocessione ed una penalità senza prove contrarie e senza provare una difesa. Al Milan si batterono come leoni. A meno che non gli sia stato suggerito, da qualcuno, di pilotare la sentenza su di un percorso idoneo alle nuove esigenze della Juventus. Con la cadetteria, provi a ragionare, non è più semplice giustificare le future sconfitte? I futuri anni senza conquiste di Coppe o scudetti? Le rispondo io. Si, è più facile. Ancora non ho capito che fine hanno fatto i venticinque milioni che avanzano da una campagna acquisti disastrosa. Poi, vedo l'Ifil che vola, la Fiat che vola, la Ferrari che vola. E capisco tante cose. La Juventus, occupa solo l'ultimo gradino delle priorità.

Nesti - Questa è la sua opinione. Io, invece, ho ammirato la pulizia morale della nuova società. Si sono resi conto che c'erano delle colpe da espiare, e quindi hanno accettato la sentenza, ribellandosi solo, e giustamente, ai 2 scudetti revocati: il secondo grida vendetta. Inoltre, con grande senso di responsabilità, si sono resi conto che il ricorso avrebbe avuto esito positivo, ma avrebbe sottoposto il movimento calcistico a un secondo terremoto, più terribile del primo. No, mi creda: questo si chiama buon senso, questo si chiama stile, quello che prima non c'era.

Uomo nero - Ma la smette di fare il moderato, proprio lei che, per colpa di oscure manovre della Triade, è arrivato secondo, sul filo di lana, nella scelta del nuovo inno della Juve? Ma lo sa che i giocatori, Cannavaro in testa, prima della scelta dell'inno definitivo, cantavano solo il suo, bellissimo?

Nesti - Uomo nero, cambi discorso. Quello è il passato. Nella vita non sempre bastano i meriti per vincere. E se non hai le prove, ma solo sospetti, per dimostrare che sei stato danneggiato, devi stare zitto. Io ho imparato a stare zitto. Se parlassi, o scrivessi, senza prove, farei male il mio mestiere. Capito ora?"

Domanda – Uomo nero, se non le dispiace, anche io la congederei. Ma questa volta, non voglio salutarla.

Risposta – Perché?

Domanda – Ma adesso è lei che fa le domande?

Risposta – Ride – So già che mi mancheranno questi dialoghi. Mentre ad altri, farà comodo un po’ di silenzio. Forse, ha ragione lei in merito al motivo. Quello che uccide, ma che non fa rumore. In ogni caso, quando vuole, sa dove trovarmi.

Nesti - Grazie da parte mia. Lei ha interpretato il pensiero di tanti tifosi juventini, che non hanno accettato le sentenze di calciopoli. Io rispetto queste opinioni, ma mi sento molto vicino alla statura morale dei nuovi dirigenti. Io preferisco vincere meno, ma vincere pulito, senza ombre. Di Moggi mi resta il ricordo di una competenza tecnica strepitosa, che gli auguro di rimettere a frutto a squalifica conclusa. Sui toni usati nelle telefonate, invece, preferisco non dire nulla: si è già detto tutto. Ciao uomo nero.
 

Cronios

Juventolog
Jun 7, 2004
27,412
One promise, at times, is worth more than an oath inside of a court. And the "black Man", also hidden behind the tie of an anonymity by now coatto, extended to the shadow of many subjects of gossip, times outside place, does not seem to correspond to the type of person who, escapes the danger, decides of hiding the truth in Hush, or remain deaf
The red sipario, or that is raised that by now remains some. All said, speak of the black Man, this time, to the presence of Carl Nesti.

Question - Kind "black Man", before greeting to us, are you ready to satisfy the curiosity that has provoked the last sanctioned promise?

Answer - I am ready, and I do not have fear. It instead, from the voice, he seems stiff as usual. The telephone calls, do not scare me. I wants to say that my job, than my mission, it has sortito the effects hopes to you. The fact would have to make to reflect many persons that I speak, as it says, with the tie of the anonymity. I do not want publicity, this is clear. Otherwise, I would not have problems to reveal my identity. That, unfortunately, it would not make other that to crush the authenticity of my truth.

Question - All that that he says, falls back on Carl Nesti and on me. It is not the maximum, for who must moreover face its ego. I m not sorry to have proposed them this solution in order to tell us the truth, but not confuse the truth with the ambiguity, not to comprise it.

Answer - it is not a my problem. But I understand that it can some can be annoyed. by now counts that equal you, how much or what you are not, you said a such one to it of Machiavelli name, often remembered for the banal second principle which the result is in a position to justifying means. Normal E' that happens, also must pay some scotto. Happiness without suffering does not exist. Or not?

Question - For starters, do not make questions alone, otherwise my role would be marginal.

Answer - He laughs - I do not want to say discounted things, and some questions that it proposes it are. If the questions are not punctual, must correct the shooting. I make also for she, believes to me. They are not at all sorry to have accepted its I invite, also because I had makes me to pardon not the participation in its book, in which I would have been in company of many persons who I estimate. But my truth, to uncovered face, I could not never have said to them. On purpose of ambiguity, I pick the occasion in order to maintain the promise that I made them in the last interview, aiming to the objective. Because, me it concurs, the vicissitude of calciopoli is the result of an infinite series of ambiguity, that all in the same river slide, with the same step, in the same bed. Useless to search the truth, when it is had under the nose, to wave. The problem, to times, is not to understand who governs the threads, but to know because it governs them.

Question - It also continues, a lot we are to the sgoccioli.

Answer - It, does not take care itself. She would have to be content of these detections, and instead it is sad. At times, I do not understand it. Returning to the primary speech, I say to them that calciopoli, the vicissitude Lapo Elkann and the removal of the Triade is the result of a human design, fact with the same hand. Also the company, in bottom to the burlap, is much clear one. Nesti - Kindly, if it is not in a position to formulating concrete tests, delivering them to the ordinary and sport justice, it avoids to put this company. The NESTI Channel cannot consequently assume some responsibility, if the detections are founded alone on the subject of gossip, for which rules.

Question - We go to the hard, kind black Man, without to exaggerate if possible. The time tightens, and we have to go. What do you think about the Elkann case, and what connects this vicissitude to that one of calciopoli and to the hunting of the Triade?

Answer - At the moment, the situation of Lapo Elkann is much fluid. Before a sure evening, it was the rampollo of Fiat house. The Man of the future, according to Gianni Agnelli. Tasks that given boy, worked for various months in the assembly line of the "Piaggio" under the false name of Lapo Red, always under the alert control of guards of the body in incognito. Just like the lamented son of Umberto! It had to succeed to natch the requirements of the proletarian class for being able to guide it, said always the Lawyer Agnelli. And it was therefore, because the Lawyer had much influence on him. While with John, the relationships were lukewarm. And I would prefer to stop here, if not dislike.

Question - How they took that decision, in the family?

Answer - Nobody taken it well, between the Elkann, that decision, and refers to the insertion in the corporate structure of Lapo in the laborer garment. But in spite of the credentials, and the investions of the Lawyer, at this point it is clear that Lapo has supported one true and own diseredazione, passing from stars to the stables.

Question - Before continuing, porgo one small question. Why u name always Gianni Agnelli with the formal term, of Lawyer?

Answer - There is much legacy to its figure, but I do not want to go beyond. Returning to the previous speech, I can guarantee to them that Lapo will not work more in the Fiat company, although is the only one to know it from top to bottom, being be forced to open one own activity, coming sent in America. And it knows because?

Question - you ask me?

Answer - He laughs - No, its for giving followed to a speech that it always interrupted. A beautiful evening, the secret of Lapo comes out but smashed. That one guarded between four walls. And it is not said, between the Elkann, than that passion of Lapo it was extemporaneous. All knew, but nobody has never made something in order to help it. Sure fear, or diffidenza was had like one, in speaking of. A careful family, if of it would be shrewed, although was not more than an adolescent, Lapo. The relationship with the mrs. or Mr. Patrizia, forty-years old trans a Brazilian one, was in end from a long time. Never has wondered because a boy with immense possibilities decides to barter one evening in one lussuosa discotheque between champagne and women, to the center of much superficial company, with one small festicciola in an apartment to the shoulders of a badly attended quarter? In that place, went to us from a po'. Strange that, but in that evening, on 11 October, three years ago, someone has carefully lay down to him, near a palace, in the middle of the street, without his coat. Also the peggior enemy it comes to help, in a moment of extreme difficulty.

Question - Continue

Answer - Nevertheless, someone decided that it was better to leave it reversed earth, in one infinite agony. Even, than to put it to us in that position, after to have observed all from one defiled position. Because for a long time Lapo was followed from a group of photographers, that they had tightened friendships with its outlandish companies.

Question - In that evening,they succeeded, what?

Answer - by the end of the day, like in one of the many consecutive evenings, to house of Patrizia, in order to pass the usual hours of disinhibited company.

Question - He was in company?

Answer - I would prefer not to answer to this question. But Patrizia was someone to introduce it to him. It is not exactly that type of company that you meet in Public square Castle. For him, it has become at this point a pleasant diversivo to go to us. He has always suffered, sin from boy, of one light and not debilitating shape of compulsiv obsession, Lapo Elkann. That was his way to control more than ten times the gas before exiting of house, or verifying the insertion of the burglar alarm, until consuming the handle of the shop of the guide. He only need to feel himself loved, wished. That what he evidently felt in that small apartment . It asks its previous companion Star. It knows which was the more frequent question that turned to them?

Question - The task is not necessary this precise, in its examination.

Answer - This is the decisive question . He will not want to interfere in the answers, beyond making of the questions discounted, I hope. It turned them the same question, to all hours. He asked: "you want Me, is it true that you want me ? ". The continuation was one, of spasmodic routine. A sign of weakness, the same one that has carried it to endure the tradimento of who thought friend. The same one that has sunk it. From that moment, the life of Lapo has changed. Like a dice battery that falls, and it is difficult to recompose in the same way.
Nesti - To me Lapo Elkann is likeable. I belive that, for like Martina a Star, I would perhaps have left to Alvise Cagnazzo also the direction of this situated Web, i believe... In the sense that I have leggermente various tastes... In any case, they are the many cases of boys weel-off people, than posseggono all, and that, just for this, they more do not succeed to excite itself, if not with special experiences. I would be always disposed to help it, and to embrace it, if he never had need of me. It is not the first one, and the last one to not to have fallen in the trap of the incorrect excess. Jesus has taught to us to forgive, to many, perhaps, this does not interest them. To me, instead, it matters, and also a lot!

Question - Whats with the Moggi case and the demotion of the Juventus there, excuse me

Answer - You make us to arrive, for courtesy. When Lapo Elkann arrived to the Mauritian hospital of Turin, there was already a photographer. But it was not Luciano Moggi to call it. It is not difficult to imagine who has been, but. With the telephones, task knows that at this point it can be made of all. The strange thing, than to more has upset me, is but an other. Possible that Fiat, the great Fiat company, has not been in a position to disbursing some poor one spy in order to protect Lapo, buying a determined photographic material, in a such a delicate moment , for a member of the Elkann family?

Question - I do not get it, "black Man".

Answer - You dont want to get it, in order not to go to the "war". Maurizio Costanzo has even made from intermediary for being able to acquire the compromising photos of Totti. And Moggi, to the times of " Viva Lein", covered several times the Tudor, Montero and Athirson as well,
which it reached in Italy only in order to pass little ordinary evenings, while the pregnant moglie waited for it to house, than the news escape was relative odd. And these particular were not never known, like that one of Montero that fidanzò with one of those girls for some month. And when the Juventus gained badges, festivities, if in such a way it wants that it calls to them,Moggi organized them all , for the joy of the footballers. Nevertheless, nobody has never known nothing. While to the Inter when a "scappattela" was made the news went to all the channels. It sees, is for this reason, than I do not comprise the mediatico laxism of the Elkann in the comparisons of a situation that, also serious, would have been gestibile. Insomma, possible that Fiat has not succeeded to find an agreement economic?

Question - What insinuates?

Answer - As of i know, they never had the intention to catch up with it, an agreement in order insabbiare the vicissitude. Dont believe to the stories of defenseless Agnelli that have been attacked by the wolves . At times, they are Agnelli that are thrown in the mouth of the lupo, because they can think it the easier solution, in order to resolve otherwise irriversable problems. A lot is true that Crown succeeded to interview Patrizia, the same evening, in order to obtain elucidations in merit. How it is possible this? But becomes account that without a tip not would be never successful? It was succeeded to manifacture the intruglio for a long time dreamed. The same Patrizia, had watches case of the deep relationships of acquaintance with determines photographers to you, and not only with them. And I stop here. And that evening was watches case released of the photos in the still warm apartment. The cachet of the sedusive Patrizia has gone around on six million Liras by that evening. , moreover, Lapo Elkann wasntnight dressed as a woman. As many have said. Nevertheless, the complaints from part of the Elkann have not left towards that average that have muddy the name of Lapo. They have exposed to the public ludibrio. Perhaps, it convens to begin to shovel some centimeter of earth for being able to dig the fossa to someone.

Question - the full responsibility of what is said how much is assumed, "black Man": we dissociate ourselves. We try to continue. Why, second it, little minuteren after the malore was the onslaught of the photographers in the apartment, with an embarrassing tempismo considering the grotteschi contours of the vicissitude?

Answer - In that period, the interceptions were to full regimen. And then the courage is had to complain itself if someone uses the telephones anti interception. The same ones of Moggi: Telecom vicissitude docet.

Question - What is of suspicion in that vicissitude?

Answer - positive series of clamorous coincidences has been skillful in taking advantage of one. They have been skillful, I said. And it is a compliment with the retrogusto of the deceit. I will not give any names, I could speak about omissis or omissis. But it would be too much, also for someone like me. This helps to reflect, in that period, Lapo declared of wanting to become president of the Juventus, lavishing ironic phrases, and attends well not offensive, on Luciano Moggi. Phrases that, in an other context, even more extended, neanche would have been brought back or taken in consideration. Nevertheless, they only accused Moggi for an exchange of struck salaci. In literature, it knows as the sewn figure is defined leans to Moggi? That one of the idiot profit, that is of the little protected and ingenuous person, than to first spallata cannot that to collapse to earth not knowing like raising itself. Indeed, not being able to raise itself.

Question - Therefore, to its warning, the turned accusations to Moggi are infondate?

Answer - I say that they are useful for who wishes to realize a beautiful plan. The history standard that is not at all difficult to order a conspiracy, enough to trace a motive and two coincidences. In that period, it is careful, Moggi was in order to sign I renew of the contract until to 2010, to the pair of Giraudo and Bettega. The associates of majority of the Juventus, also by means of interviews, succeeded to bless those renews. Diffuse images of Gabetti embraced to the Triade even came, with a lot of phrases times to remember the vicinity of the Elkann to the managing group much beloved to the Family Agnelli. Strange that, nel.giro.di two weeks, has been decided of rinnegare the sanctioned agreement with the direction of Gabetti. Strange that Montezemolo has not raised a finger in order to defend Lapo, or that the Elkann the sventurato protagonist of the evening riproposto within the Fiat company. As it is strange that Crown offers in exclusive right for the fifty mila euro interview of Patrizia to the coordinator of a popular scandalistico weekly magazine of name Miss.s, but accusations equally Moggi. Nevertheless, with all the photographers already lain in wait for under house, with Crown in the environs, possible that it has been accused of all Moggi? To this point, it could be said that it is guilt of Moggi also the indulto, the persecution of the ethnic minorities or the rise of the fuel. It has mistaken, but it has not been the only one.

Question -i want to make us understand, then, who has been the guilty one?

Answer - I can only make one simple consideration. Without circumlocutions, the principle exists of is gone communicating. There are three containers, with the same water to the inside. We name that Juventus, Ferrari and Fiat . Well, if it comes to remove the case of the water to one called Juventus, the other two are all filled up. And if you adds the special container to them of the Ifil, the speech is clearer. In this case, at present, the accounts of Fiat, the Ferrari and of the Ifil they fly. Those of the Juventus, not.

Nesti - firm here: I only concur to formulate this consideration. People presume what they want, on eventual responsibilities to the inside of the group. It is not in a position to trying them, and remains, therefore, fruit of its fantasy. We do not share to them.

Answer - Face as it believes: the head of household is she. But an other element in a position to corroborating my thesis is legacy to the partition of the patrimony of Agnelli. Mrs. Margherita is in cause for the partition of the assets, a cause that has introduced against Great Stevens and Gabetti, the supporters of Moggi with Andrea Agnelli, disappeared from the circulation, although he is the only true Agnelli.

Question - the full responsibility of said how much is assumed, black Man: we dissociate ourselves. The Juventus what has to share with this situation?

Answer - the Juventus has had the misfortune of having a general manager the accused, without concrete tests, from the average, by means of the pretest of one simple and ironica struck of Lapo. Beyond that of having it avails again like Montezemolo, interested, obviously, more to the Ferrari. It has enthusiast, the Juventus, in the living the disaster of the case calciopoli in the exact moment in which Fiat he has crossed its greater crisis. How to ask to a premurosa mother to who debit to eat for first two sons starves to you and infreddoliti? It does not find it difficult? Although the great din, but, I do not seem that it has been decided to make to re-enter Lapo in coppers of the company. E' be forced to go via from Italy, and in Fiat for he not will be more place. The family concept, I thought contemplated the solidarity and the loving forgiveness between the members of a same nucleus, evidently I mistook myself. But nobody has made my same question, because the important thing, attends well, is not to resolve the problems, but to find a monster with the dirty hands of blood. However in this system, in this society, a monster uses itself to redimere the sin searching.

Question - Because of Montezemolo?

Answer - Montezemolo has been struck in order to avoid that the Juventus new resorted to the Tar, but then accusing avails again of its rich Ferrari threatening to resort to the sport justice. Why?

Question - it is accusing Montezemolo to make the interests of the Ferrari and Fiat, taking itself the rivincite due for to have been replaced from Moggi the guide of the Juventus?

Answer - This says to be it, but Montezemolo to Juventus never has historically not given null. And if we must be sincere, he has always removed something. In its short period of management, the Juventus did not make other that to collectiom defeats and dishonors. An increase of understood them would have been enough before the demotion, and Mutu would not be yielded for eight million. And the same thing can be extended to Ibrahimovic, Viera, Cannavaro, Emerson, Zambrotta and Thuram. The nomination of Zaccone lawyer, then, me seems fruit of one strategy.

Nesti - Montezemolo is an extraordinary personage. Yes, to the Juventus it has failed (without appeal tests, after hardly a management year), but it has while not been replaced from Moggi, but from Boniperti bis, and moreover it has so revitalized the Ferrari, than to accuse it me it seems outside of the all place!

Question - While I prepare the suitcases, the salute. And the council to moderate itself.

Answer - he laughs - Zaccone is a great lawyer. Much Bravo, was called in order to try to scagionare also the protagonists of the massacre of From Liguria Novi. E' a lawyer from last beach. It is not in a position to ribaltare the processes, but of patteggiare and reducing the damages. This choice, to me, seemed sin from endured like one average admission of the will to dismettere understood them the Juventus. To level of image, but also managing. A lawyer cannot ask the demotion and one penalty without contrary tests and without to try to defend. Milan, they were struck like lions. Less than it it has not been suggested, from someone, to pilot the sentence on a suitable distance to the new requirements of the Juventus. With the cadetteria, tests to reason, are not simpler to justify the future defeats? The future years without conquests of Goblets or badges? I answer. , it is easier. Still I have not understood that fine they have made venticinque the million that they advance from one campaign acquires disastrous. Then, I see the Ifil that it flies, Fiat that flies, the Ferrari that flies. And I understand many things. The Juventus, occupies only the last step of the priorities.

Nesti - This is an opinion. I, instead, have admired the pulizia moral of the new society. They have become account that there were of the colpe to espiare, and therefore have accepted the sentence, rebelling itself single, and just, to 2 badges revoca you: the second grida vendetta. Moreover, with great sense of responsibility, they have become account that the resource would have had positive outcome, but would have subordinate the soccer movement to according to earthquake, more terrible of the first one. Not, it believes to me: this calls good sense, this calls style, what before not there was.

Black man - But it stops it to make the moderate one, just that, for guilt of dark maneuvers of the Triade, it has arrived second, on the wool thread, in the choice of the new hymn of the Juve? But know that the players, Cannavaro to it in head, before the choice of the definitive hymn, sang alone the its, beautifulst?

Nesti - black Man, changes speech. That one is the past. In the life not always the merits are enough in order to win. And if you do not have the tests, but only suspiciones, in order to demonstrate that six damaged state, you must be zitto. I have learned to be zitto. If you spoke, or you wrote, without tests, I would make my trade badly. Understood hour "

Question - black Man, if it ok, also I would like to dismiss it. But this time, I do not want to greet.

Answer - Why?

Question - But now she is she that ago the questions?

Answer - laughs - I know already that these will lack converse. While to others, it will make comfortable a little Hush. Perhaps, it with respect to the reason has reason. What it kills, but that not ago noise. In any case, when you want, you know where to find to me.

Nesti - Thanks from my part . It has interpreted the thought of many tifosi juventini, than they have not accepted the sentences of calciopoli. I respect these opinions, but I feel myself very close to the moral stature of new the managing ones. I prefer to gain little, but to win clean, without shadows. Of Moggi the memory of a shocking technical competence remains me, than I augur to it to replace to fruit to concluded disqualification. On the tones used in the telephone calls, instead, I prefer not to say much: it has been already said enough. Buy "black man".
 

Mark

The Informer
Administrator
Dec 19, 2003
96,049
nothing new really, just how Lapo was treated badly(not by Moggi). More like Montezemolo.
Juve was 3rd choice for him(1. Ferrari, 2. FIAT)
He was the reason we didn't go to the TAR. 99% decision would have been reversed.
Could of taken out the check book so we could of kept most of our big guns after Calciopoli...
 

Bisco

Senior Member
Nov 21, 2005
14,378
nothing new really, just how Lapo was treated badly(not by Moggi). More like Montezemolo.
Juve was 3rd choice for him(1. Ferrari, 2. FIAT)
He was the reason we didn't go to the TAR. 99% decision would have been reversed.
Could of taken out the check book so we could of kept most of our big guns after Calciopoli...
mark 77 could u please explain whats this all about briefly cos i honestly dont get this thread nor the translated interview. who is this man? whats so speciall about him? i hve a feeling its sth internal that toke place with in fiat.
 

Mark

The Informer
Administrator
Dec 19, 2003
96,049
mark 77 could u please explain whats this all about briefly cos i honestly dont get this thread nor the translated interview. who is this man? whats so speciall about him? i hve a feeling its sth internal that toke place with in fiat.
It's a guy who says as connections with Juve and reveals things about them.
 

Thunderball

Senior Member
May 4, 2007
731
What's strange is it almost sounds like he's insinuating the Calciopoli non-defense was actually for financial reasons... so Fiat and Ferrari could claim the massive hit Juve took to improve their situation.... very tricky and concerning if true.

Makes it real clear that there was no actual misconduct.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)