French thread (1 Viewer)

Dostoevsky

Tzu
Administrator
May 27, 2007
88,444
that's how you know you're doing it right :tup:

will you post an ital recording? :cool:
No way. :D Too shy and unwilling to speak even English let alone Italian lol.

Btw I hated myself since I barely touched Italian for probably 2 months or so. All the motivation gone missing. I returned to it just a couple of days ago and I think my Italian got better. :shifty: But I still wish I kept studying.. sometimes it's hard to keep it up, especially when you have nothing to look forward to. So I guess I'll try to keep it up, eventhough I already thought of learning another language.
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
No way. :D Too shy and unwilling to speak even English let alone Italian lol.

Btw I hated myself since I barely touched Italian for probably 2 months or so. All the motivation gone missing. I returned to it just a couple of days ago and I think my Italian got better. :shifty: But I still wish I kept studying.. sometimes it's hard to keep it up, especially when you have nothing to look forward to. So I guess I'll try to keep it up, eventhough I already thought of learning another language.
You should find some people to use it with. That makes it more fun. Find some ital forums. Or skype buddies. Things like that. (Yes, it's going to be terrifying at first, but you'll get past that.)
 

Dostoevsky

Tzu
Administrator
May 27, 2007
88,444
You should find some people to use it with. That makes it more fun. Find some ital forums. Or skype buddies. Things like that. (Yes, it's going to be terrifying at first, but you'll get past that.)
I wish it could be animals, cause I can't really stand people at the moment. I never liked that, I always pick the hard way and do it all myself (not that it's any good).
 
OP
Trequartista
Jul 1, 2010
26,336
  • Thread Starter
  • Thread Starter #555
    Bravo Martin, ton français est très bon!

    Sinon tu te trompes à propos de mon manque d'appréciation des choses françaises, la majorité des livres que je lis est en français et je suis probablement le plus gros francophile du forum. C'est juste que je ne parle pas vraiment de ces choses là sur ce forum :D
     

    Martin

    Senior Member
    Dec 31, 2000
    56,913
    Bravo Martin, ton français est très bon!

    Sinon tu te trompes à propos de mon manque d'appréciation des choses françaises, la majorité des livres que je lis est en français et je suis probablement le plus gros francophile du forum. C'est juste que je ne parle pas vraiment de ces choses là sur ce forum :D
    faudrait commencer, mec :p
     

    TrezJuve

    Senior Member
    May 26, 2010
    7,414
    c'est fait, les amis:

    https://soundcloud.com/martin-matusiak/un-petit-mot

    - - - Updated - - -

    @Fr3sh @TrezJuve @Trequartista @Mark
    Content de t'entendre, ton Français est vraiment bon Martin! T'as un bon flow aussi. J'arrive pas vraiment à capter la partie où c'que tu parles de ce que Fr3sh a pensé par contre, est-ce que tu dis "une autre trace de leur avion"? :p

    Dans mon sample, en fait, j'ai édité la track pour ajouter une niaiserie avant de finir, c'est pour ça que la partie a sonné différemment.
     

    Martin

    Senior Member
    Dec 31, 2000
    56,913
    Ton Français est vraiment bon Martin! T'as un bon flow aussi. J'arrive pas vraiment à capter la partie où c'que tu parles de ce que Fr3sh a pensé par contre, est-ce que tu dis "une autre trace de leur avion"? :p
    J'ai enregistré puis j'ai découvert qu'il y avais beaucoup d'interférence et j'essayais de l'eliminer digitalement. Finalement la qualité n'est pas génial. En plus j'ai parlé trop vite au début et c'est dûr à comprendre.

    J'ai dit que Fresh avait cru que ton enregistrement était un entretien sur la radio puisqu'il semblait qu'il y avait deux voix, deux personnes. :p
     

    TrezJuve

    Senior Member
    May 26, 2010
    7,414
    J'ai enregistré puis j'ai découvert qu'il y avais beaucoup d'interférence et j'essayais de l'eliminer digitalement. Finalement la qualité n'est pas génial. En plus j'ai parlé trop vite au début et c'est dûr à comprendre.

    J'ai dit que Fresh avait cru que ton enregistrement était un entretien sur la radio puisqu'il semblait qu'il y avait deux voix, deux personnes. :p
    Et bien, ça paraît même évident si tu réécoutes, et le reste est pas du tout dur à comprendre. Cool accent.
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)