Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (4 Viewers)

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Pfff, ik heb nog examen vrijdag >.>

- - - Updated - - -

De analyse van Aad De Mos was wel interessant

Vond dat Simons in de selectie hoorde. Omdat België hem tegen betere ploegen nodig heeft, want de "huidige middenvelders lopen allemaal naar voor, maar niemand dekt de ruimte achter hun af", dat we kwetsbaar zijn voor tegenaanvallen zonder hem, en dat het allemaal "sterren" zijn maar niemand die zich wegcijfert.

Eerlijk gezegt, er is wel wat van waar. Een type Marchisio of Tiago Motta zou de club een boost geven in zware duels
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Pfff, ik heb nog examen vrijdag >.>

- - - Updated - - -

De analyse van Aad De Mos was wel interessant

Vond dat Simons in de selectie hoorde. Omdat België hem tegen betere ploegen nodig heeft, want de "huidige middenvelders lopen allemaal naar voor, maar niemand dekt de ruimte achter hun af", dat we kwetsbaar zijn voor tegenaanvallen zonder hem, en dat het allemaal "sterren" zijn maar niemand die zich wegcijfert.

Eerlijk gezegt, er is wel wat van waar. Een type Marchisio of Tiago Motta zou de club een boost geven in zware duels
Ik denk dat Witsel dit wel kan opvangen, die blijft bij de RD's toch meer hangen dan bij Zenit.
Simons wordt toch overlopen door een beter speler van een topland.
Zie je Simons al tegen Messi of Gotze of weet ik veel wie klungelen?
Nee dank u.
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Sorry maar de wedstrijd gisteren was echt schandalig, Neymar had rood moeten krijgen voor die elleboog. Als dit elke wedstrijd bij Brazilie gebeurd zie ik het somber in voor de rest van de landen, want zo geweldig was Brazilie helemaal niet.
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Jesus wat een prestatie zeg! Ik moet zeggen dat dit systeem me in de oefenwedstrijden niet erg goed beviel, maar het werkte vandaag prima. De verdediging was, op wat kleine foutjes na, erg stabiel en het directe spel naar voren liep ook als een tiet. Ik weet niet wat ik verder nog moet verwachten van dit team, maar dat was echt dodelijk effectief en een superprestatie.

En die Robben... als een bezetene over dat veld, wat een klasse.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Grappig hoe Joeri Mulder zat te zeiken over tactiek en saai voetbal tijdens de rust.

Nederland heeft een stevige organisatie, die het drietal sneijder-robben-van persie perfect ondersteunt. Door spanje tactisch te neutraliseren (Van Gaal :heart: )kon het perfect met weinig mensen zeer gericht tegenprikken.

Ergens ben ik best jaloers. Niet dat ze met 1-5 gaan winnen, maar op de spelmentaliteit.

België speelt eigenlijk zoals ze in pakweg spanje spelen. Alles voorruit, nix tactiek en gewoon hersenloos aanvallen. Dit nederland speelt vanuit een zeer goede organisatie met weinig sterren en veel werkkracht, zodat 3 wereldspelers het verschil kunnen maken.

Een beetje de "galacticos" en het juventus van het vroege 2000.


Bedankt Nederland!
 

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,824
Die eerste van robben en van persie waren pure klasse. Kippenvel monenten. Hopelijk blijven we wel met beide beentjes op de grond.

Succes België ben erg benieuwd.
 

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Ons middenveld werkt niet met Witsel en Dembele.


Ik weet het, we zijn Pirlo en Pogb/Marchisio gewent. Maar die twee wandelen gewoon, kunnen zich niet vrijlopen en aanspeelbaar maken, maken hopeloze positionele fouten , dicteren het middenveld niet, en gaven minder goede passes dan wanner Vince of Big Dan doorschoven.

Defour+Fellaini , met hazard-de bruyne-mertens/januraj achter origi tegen rusland aub
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Tweede wedstrijd beter dan maar, De wissels pakte goed uit dit keer maar beide teams konden niet echt potten breken.

Ik ben nerveus voor vanavond, typisch hollands om te denken dat we er zomaar overheen lopen. ik moet het nog maar zien.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 4)