Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (6 Viewers)

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Ja idd, maar je weet he tnooit natuurlijk. Een moment kan de hele wedstrijd omkeren kijk maar naar Duitsland -Zweden van gister :D

Er zijn trouwens nieuwe beschuldigingen aan het adres van Spanje van de dokter van amstrong wegens stimulerende middelen. Ben benieuwd want een team zoals dat van spanje heeft dat niet nodig.

Buy on AliExpress.com

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ben blij dat zowel wij als jullie weer 3 punten hebben gepakt, ik heb de wedstrijd tegen Schotland niet gezien maar het bleef lang 0-0?
Komt ervan als de keeper er alles uit haalt
Yep, bleef vrij lang 0-0. Was nochtans geen slechte match van de Belgen. Schotland sloeg er echt niet in om onze zwaktes bloot te leggen.

Maar ik weet niet wat ik van onze groep moet denken in de kwalificaties. Ik had er op gerekend dat iedereen van iedereen punten zou afpakken, maar dat lijkt toch niet meteen het geval te zijn. Afwachten of dat in ons voordeel uitdraait.
Welke zwaktes :p
Volgens sommige zijn er maar 2 elftallen in de hele wereld beter dan Belgie :)
Ik denk toch dat Kroatie nog punten gaat laten liggen, behalve tegen ons, hebben zij nog niet echt overtuigt, terwijl wij (ok, het eerste kwartier tegen Servie niet) de laatste twee matchen toch echt goed waren.
En anders moeten we proberen om het op doelsaldo te halen en dus, ginder ook niet verliezen.

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Komt ervan als de keeper er alles uit haalt

Welke zwaktes :p
Volgens sommige zijn er maar 2 elftallen in de hele wereld beter dan Belgie :)
Ik denk toch dat Kroatie nog punten gaat laten liggen, behalve tegen ons, hebben zij nog niet echt overtuigt, terwijl wij (ok, het eerste kwartier tegen Servie niet) de laatste twee matchen toch echt goed waren.
En anders moeten we proberen om het op doelsaldo te halen en dus, ginder ook niet verliezen.
Was de keeper in bloedvorm?
En Ches met sommige bedoel je toevallig jullie oud international? :D

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
sorry Ches, belgie is op de goede weg, maar 2 landen zijn maar beter is een beetje overdreven. :) En ik ga zeker de wedstrijd uit tegen kroatie kijken waar bepaald wordt wie eerste wordt. gaat het trouwens niet om onderling resultaat boven doelsaldo?

Nederland al zo goed als zeker gekwalificeerd, enige lastig wedstrijd nog uit tegen turkije die gelukkig al bijna uitgeschakeld zijn.

Zou toch mooi zijn een wedstrijd Nederland - Belgie in sambaland over 2 jaar

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
sorry Ches, belgie is op de goede weg, maar 2 landen zijn maar beter is een beetje overdreven. :) En ik ga zeker de wedstrijd uit tegen kroatie kijken waar bepaald wordt wie eerste wordt. gaat het trouwens niet om onderling resultaat boven doelsaldo?
Is ook niet mijn statement dat er maar 2 landen beter zijn, laat het ons houden op, Belgie heeft de potentie om een top 10 land te zijn met de huidige generatie.
En ik denk het niet, wij staan nu op kop terwijl Kroatie bij ons al een gelijkspel behaald heeft, en wij staan op kop omdat wij een beter doelsaldo hebben, dus ik neem even aan dat dat de doorslag geeft.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,893
Volgens mij ook doelsaldo. Dat is toch wat gisteren gezegd werd, al vind ik het maar bizar.

En dat er maar 2 landen beter zijn dan België slaat natuurlijk nergens op, zelfs niet als je enkel binnen Europa kijkt. Misschien als je enkel naar potentieel kijkt (en dan nog) & minder belang hecht aan de uiteindelijke resultaten die je er mee haalt. En ok, de resulaten zijn er nu eindelijk eens, maar we hebben toch nog een serieuze weg af te leggen. Bevestigen, daar komt het nu (enfin, in maart 2013 :D) op aan.

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Volgens mij ook doelsaldo. Dat is toch wat gisteren gezegd werd, al vind ik het maar bizar.

En dat er maar 2 landen beter zijn dan België slaat natuurlijk nergens op, zelfs niet als je enkel binnen Europa kijkt. Misschien als je enkel naar potentieel kijkt (en dan nog) & minder belang hecht aan de uiteindelijke resultaten die je er mee haalt. En ok, de resulaten zijn er nu eindelijk eens, maar we hebben toch nog een serieuze weg af te leggen. Bevestigen, daar komt het nu (enfin, in maart 2013 :D) op aan.
Je bent precies toch al wat minder sceptisch dan een paar maand geleden.
Dat hebben ze toch al bereikt.

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
belgie mag de tweede plek niet meer weggeven, ik denk echt dat de uitwedstrijd tegen kroatie er toe gaat doen voor belgie om eerste te worden. en ondertussen gewoon doorgaan met winnen :tup:
toch een groot verschil met een jaar geleden (of iig, rond de wedstrijd tegen turkije voor ek)

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
belgie mag de tweede plek niet meer weggeven, ik denk echt dat de uitwedstrijd tegen kroatie er toe gaat doen voor belgie om eerste te worden. en ondertussen gewoon doorgaan met winnen :tup:
toch een groot verschil met een jaar geleden (of iig, rond de wedstrijd tegen turkije voor ek)
idd, een jaar kan veel doen, maar dat is ook wat ik toen vertelde, dat nog veel van deze jongens aan het groeien waren naar hun beste kunnen.
En ze zijn er, volgens mij, nog niet.
Mertens, Vertonghen, Benteke, De Bruyne, allemaal nog groeimarge, om maar niet te spreken van Hazard bij de Duivels, als die daar ook nog zijn niveau van bij Chelsea kan gaan halen, dan denk ik dat wij nog beter kunnen.

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
idd, een jaar kan veel doen, maar dat is ook wat ik toen vertelde, dat nog veel van deze jongens aan het groeien waren naar hun beste kunnen.
En ze zijn er, volgens mij, nog niet.
Mertens, Vertonghen, Benteke, De Bruyne, allemaal nog groeimarge, om maar niet te spreken van Hazard bij de Duivels, als die daar ook nog zijn niveau van bij Chelsea kan gaan halen, dan denk ik dat wij nog beter kunnen.
ow zeker weten + nieuwe aanwas weer van talenten. de toekomst is niet slecht, hoop ook dat belgie weer beetje vaste waarde wordt op ek en wk's zie liever onze zuiderburen dan bulgarije, slowakije e.d.

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Je hebt het over groeien maar denk je niet dat ze nog een terugval gaan krijgen? Zoals elk team en elke speler krijgt?

Vind het wel leuk hoor, die Nederlandse arrogantie bij Belgen ;)

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
Je hebt het over groeien maar denk je niet dat ze nog een terugval gaan krijgen? Zoals elk team en elke speler krijgt?

ja inderdaad :seven:
terwijl wij nederlanders toch nog flink kritisch zijn over nl
heb de wedstrijd niet gezien, maar wat ik vanochtend erover las was het eigenlijk maar een matige vertoning van Nederland :D

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,893
Je bent precies toch al wat minder sceptisch dan een paar maand geleden.
Dat hebben ze toch al bereikt.
Goh, ergens ben ik nog altijd sceptisch, denk ik. Want uiteindelijk spreken we nu van 2 à 3 goeie, positieve maanden na 10 jaar lang aanmodderen. Dus globaal gezien hebben we echt nog wel een lange weg te gaan.
Maar wat ik gisteren zag was dik in orde, op een aantal details na.

Ik denk dat het er vooral zal op aankomen hoe we met een minder (of slecht) resultaat gaan omspringen, want zoals Pat ook al aanhaalt komt dat er toch van vroeg of laat. Dus, zijn we nu echt sterker en volwassener of is het een tijdelijke opflakkering?

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Schotland, was voetballend zeer zwak, maar ik wil niet weten hoe het afliep als Courtois die ene vrije trap niet uit de kruising haalt

Naar de ontwikkeling van Benteke ben ik wel eens benieuwd, zoveel spelintelligentie als targetman.

En De Buyne, die wordt nog beter als hazard.

ook op clubniveau

- - - Updated - - -

Want wij waren zo sterk tegen Shaktar dat we op die thuiswedstrijd geen kritiek mogen geven?
Want wij verdiende in die thuiswedstrijd meer dan Shaktar om te winnen?
Want wij moeten echt ontgoocheld zijn dat we in die thuismatch maar 1 punt hadden????
Op basis van 1 wedstrijd met een geschorste coach,nadat we van 0-2 een gelijkspel uit de brand sleepte tegen de engelse competitieleider en huidig houder van de CL ?

Uiteraard. Het was 1 wedstrijd die volledig verkeerd werd aangepakt.

ik vind het overgens raar op een juventusforum ik kritiek op men club krijg, als ik zeer lichte kritiek op een andere club geef

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055

Een speler kan zal wel een terugval krijgen, maar we hebben op elke positie (behalve de backs) spelers zat die een terugval bij een andere speler kan opvangen.
Daar maak ik me niet zo ongerust in.

Goh, ergens ben ik nog altijd sceptisch, denk ik. Want uiteindelijk spreken we nu van 2 à 3 goeie, positieve maanden na 10 jaar lang aanmodderen. Dus globaal gezien hebben we echt nog wel een lange weg te gaan.
Maar wat ik gisteren zag was dik in orde, op een aantal details na.

Ik denk dat het er vooral zal op aankomen hoe we met een minder (of slecht) resultaat gaan omspringen, want zoals Pat ook al aanhaalt komt dat er toch van vroeg of laat. Dus, zijn we nu echt sterker en volwassener of is het een tijdelijke opflakkering?
Deze jongens zullen in hun club ook wel leren omgaan met tegenslagen dus waarom zouden ze dit niet kunnen bij de RD?
Als je ze dinsdag zag, lijken ze me toch veel volwassener, ze bleven rustig, bleven voetballen, vroeger gingen ze de lange bal spelen als ze in zo een match moesten scoren, of gingen ze overhaast aanvallen en kregen we op de counter een tegendoelpunt. Ik zie toch duidelijk vooruitgang in hun spel.

- - - Updated - - -
Op basis van 1 wedstrijd met een geschorste coach,nadat we van 0-2 een gelijkspel uit de brand sleepte tegen de engelse competitieleider en huidig houder van de CL ?
Uiteraard. Het was 1 wedstrijd die volledig verkeerd werd aangepakt.
ik vind het overgens raar op een juventusforum ik kritiek op men club krijg, als ik zeer lichte kritiek op een andere club geef
Die geschorste coach, da is ook alleen maar op de matchdag, en dan staat hij volgens mij nog constant in communicatie met zijn vervanger...
Dit is meer dan een juve forum (al zegt de naam da niet echt), en deze thread gaat al zeker over meer dan enkel Juve.

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
kweetni, ik vind het raar dat de meeste supporters uit nederland een locale club boven juve verdedigen.

Die communicatie, das onmogenlijk, dat zou die official zien die conte altijd moet vergezellen

flankverdedigers, goede tenminste, lijken een uitstervend ras. maar vertongen doet dat toch vrij goed.

gillet ook in principe, blijkbaar speelde alder tegen schotland voor de betere fysiek.

als Fellaini terug is toch hopelijk ook terug gillet :-/

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
kweetni, ik vind het raar dat de meeste supporters uit nederland een locale club boven juve verdedigen.

Die communicatie, das onmogenlijk, dat zou die official zien die conte altijd moet vergezellen

flankverdedigers, goede tenminste, lijken een uitstervend ras. maar vertongen doet dat toch vrij goed.

gillet ook in principe, blijkbaar speelde alder tegen schotland voor de betere fysiek.

als Fellaini terug is toch hopelijk ook terug gillet :-/
Ik verkies ook een club uit Belgie dan Juve, ben vooral Anderlecht fan, maar hun forum is gewoon slecht.

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
Ik verkies ook een club uit Belgie dan Juve, ben vooral Anderlecht fan, maar hun forum is gewoon slecht.
ik was vroegah ook meer voor Haarlem (tot dat ze failliet gingen) daarna ben ik meer voor juve geworden. vroegah toen ik klein was, kon ik juve ook niet zo goed volgen zonder internet en alleen in studio sport zondag avond rond 10 uur (dat ik al in bed moest liggen). dus lijkt mij niet meer dan normaal dat vele hun lokale club boven juve kiest.

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 5)