Graag gedaan
Het is inderdaad een vrij verwarrend systeem, waarover iedereen iets anders zegt. Ik ben tot nu toe maar 1 keer in het nieuwe stadion geweest, dus of het voor elke wedstrijd geldt weet ik jammer genoeg niet zeker, maar het lijkt mij wel. Uit de informatie op de Juventus.com website en de informatie die ik van Listicket.it over de telefoon heb gekregen maak ik op dat dit de normale gang van zaken is, dus dat je als niet-premium member gewoon kaartjes kunt kopen voor elke wedstrijd.
Het enige nadeel eraan is dat de Premium members normaal gesproken een aantal dagen voor de algemene verkoop al kaarten kunnen kopen, dus je moet maar hopen dat er tegen de tijd dat de niet-members kaartjes kunnen gaan kopen de gewenste kaarten er nog zijn. Ik geloof dat members altijd rond de 10 dagen voor een wedstrijd al kaarten kunnen kopen, waar de niet-members meestal rond de 7 dagen voor een wedstrijd aan de beurt zijn. Zodra de algemene verkoop start is het op de website echt super druk. Je moet de datum en tijd in de gaten houden zodat je er meteen bij bent!
Ik heb bijvoorbeeld zo'n 4 uur nodig gehad voordat ik er op de website door kwam en alle stappen van de bestelling en betaling voltooid had. Eén keer was het zelfs zo dat ik alles had ingevuld, zelfs de VISA-card gegevens, maar de website vlak voor de bevestiging crashte en ik dus geen tickets had. Ze stonden zelfs al bij 'Mijn aankopen', maar verdwenen na een paar minuten....
Het kopen opzich is vrij eenvoudig. Ik heb afgelopen April 2 tickets gekocht, voor mij en mijn vriendin. Het enige wat je nodig hebt zijn een paar persoonlijke gegevens van beide ( of alle 3 / 4 personen ) voor wie je kaartjes wil bestellen en gegevens van je VISA-card. Voor zover ik me kan herinneren kun je alleen met credit card ( VISA ) betalen. Je hebt ook pasnummer, CVV ( of hoe die code ook heet ) en ik geloof de datum waarop je kaart verloopt nodig. Zorg in ieder geval dat je dus de gegevens van de personen die mee gaan en de betaalcard bij de hand hebt, want je zult deze vrij rap moeten invullen bij extreme drukte. ( Dit zal natuurlijk niet altijd het geval zijn.. wij zijn naar de wedstrijd tegen Napoli geweest, aan het einde van het seizoen.. kampioensrace, grote tegenstander enz. enz. )
Ik heb 80 euro per kaartje betaald, omdat ik gewoon de plaatsen heb uitgezocht waar de website op dat moment op reageerde en die nog vrij waren. Dit was 'Tribuna Ovest 2^ Anello', nog net op het 'rechte stuk', op de 2e ring, wel helemaal vooraan op de 2e ring. Erg mooie plaatsen moet ik zeggen. Ik kan me er wel aan herinneren dat behalve de plaatsen op het 'rechte stuk' (

) centraal op de 1e ring dit een van de duurste kaarten waren voor die wedstrijd. De curvas en veel andere plaatsen ( aan de andere kant van het veld, tegenover de dugouts zeg maar ) waren goedkoper.
Achter het doel waren de kaarten maar de helft of nog minder, vele andere plaatsen ( net in de bochten of kort ervoor op het rechte stuk ) waren 45-55 euro.. meer naar het midden tegen de ~60/70 euro. Ik weet het echt niet meer zeker, maar wat ik wel weet is dat die 80 euro die wij betaald hadden veel was in verhouding met de rest.
Ik weet niet of jij premium member bent of niet? Het enige wat ik kan zeggen: Als
niet-member kun je alleen online de tickets kopen. Als je belt ( wat ik dus ook geprobeerd heb, omdat verschillende mensen in een andere thread me dat gezegd hadden..... ) vragen ze meteen of je member bent of niet. Zo niet, dan zeggen ze dat alles alléén online gaat! Je kunt dus zonder problemen meerdere tickets kopen waarop dan meteen de namen die jij invult staan en je moet ook voor 'Print at home' kiezen, zodat je meteen de PDFs die op Listicket.it bij jouw account komen te staan kunt printen. Deze printjes gewoon meteen meenemen en aan de gate bij het stadion laten zien ( vaak moet je je paspoort ook laten zien, dus niet vergeten! ) en klaar is kees!
Ik neem aan dat de regels niet veranderd zijn sinds vorig seizoen, dus zo zou het moeten lukken. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.