Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (6 Viewers)

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik, als wij een kern hadden zoals NL, ook zou geloven dat we kans zouden maken, maar ik zit al 10 jaar de hele dag in NL, en er zijn er hier zat die dit ook zonder smilie en knipoog echt wel geloven, daar doelde ik vooral op.
Ja want er zijn geen Belgen die dat doen wil je zeggen?
We zijn toch ook gewoon goed? Ik word er een beetje moe van altijd dat commentaar van ja hoogmoed dit arrogant dat, Dan zijn we maar lekker arrogant. Veelal is het gewoon pure jaloezie want ik durf tewedden dat als Belgie op nr1 had gestaan ook de meerderheid zo zou reargeren als de meeste van ons doen.
Belgie heeft een topllichting net als Nederland, maar hoor je een speler van Oranje zeggen wij zijn de beste? Nigel de Jong: Ja leuk bovenaan staan maar ik had liever de wereldbeker gewonnen.
Sneijder: 1e van de wereld? Had liever gewonnen van Spanje maar zat er helaas niet in.
vMarwijk: 1e van de wereld zegt niks, het gaat om de prijzen

En Ches dat je zegt er zijn toernooien voor, ben ik het niet met je eens, toernooien zijn juist voor de verassingen, ik noem een Griekenland dat kampioen werd in 2004, Italie dat wereldkampioen werd in 2006, De overschatting van Nederland op Rusland, maar waren hun de beste teams? Dat dacht ik toch niet. Toernooien heb je vaak veel geluk in zoals Italie- Australie al aangaf.
Dat we nu bovenaan staan tot de 16e van september betekend dat we het meest constant zijn idd, Das meestal als je ergens op nr 1 staat na een lange periode.
Ik stop nu met mijn betoog, verder hoop ik dat Belgie Leeskens eruit gooit en Preud'homme ervoor in de plaatst haalt.

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
We zijn toch ook gewoon goed? Ik word er een beetje moe van altijd dat commentaar van ja hoogmoed dit arrogant dat, Dan zijn we maar lekker arrogant. Veelal is het gewoon pure jaloezie want ik durf tewedden dat als Belgie op nr1 had gestaan ook de meerderheid zo zou reargeren als de meeste van ons doen.
Belgie heeft een topllichting net als Nederland, maar hoor je een speler van Oranje zeggen wij zijn de beste? Nigel de Jong: Ja leuk bovenaan staan maar ik had liever de wereldbeker gewonnen.
Sneijder: 1e van de wereld? Had liever gewonnen van Spanje maar zat er helaas niet in.

En Ches dat je zegt er zijn toernooien voor, ben ik het niet met je eens, toernooien zijn juist voor de verassingen, ik noem een Griekenland dat kampioen werd in 2004, Italie dat wereldkampioen werd in 2006, De overschatting van Nederland op Rusland, maar waren hun de beste teams? Dat dacht ik toch niet. Toernooien heb je vaak veel geluk in zoals Italie- Australie al aangaf.
Dat we nu bovenaan staan tot de 16e van september betekend dat we het meest constant zijn idd, Das meestal als je ergens op nr 1 staat na een lange periode.
Ik stop nu met mijn betoog, verder hoop ik dat Belgie Leeskens eruit gooit en Preud'homme ervoor in de plaatst haalt.
Hallo echte amsterdammer :D

en inderdaad die leekens moet eruit en preud'homme of gerits in zijn plek :D

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Je zal dat wel gewoon worden om mij gelijk te geven & dan zal de pijn verminderen :p
Ik hoop dat ik dat niet gewoon moet worden.
:kiss:

Wij Belgen hebben dat veel, veel minder, geloof me nu maar, ik zit in een ideale positie om te vergelijken, en dat is bij ons gewoon een pak minder, eigenlijk, vele te weinig.
Hallo echte amsterdammer :D

en inderdaad die leekens moet eruit en preud'homme of gerits in zijn plek :D
Die zijn alletwee niet te betalen door onze voetbalbond

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
up up
deze thread altijd leuk die discussie tussen belgie en nederland.
ik hoorde gisteren in VI dat er bij het volgende ek 24 landen meedoen. dus ik verwacht belgie er dan sowieso bij.
zelfs de beste nummers drie gaan dan door naar het ek.

Voor de rest wat vinden we van onze nationale competitie tot nu toe.

ik vind het leuk dat alle drie de topclubs uit nederland het altijd lastig hebben in uitwedstrijden.
en wat een mooie doelpunten zien we tot nu toe.

Mijn mening over een aantal dingen
beste ploeg: Ik ben zelf het meest verrast door Az. tuurlijk ajax staat bovenaan maar die spelen nog niet echt best in uitwedstrijden.
beste speler: kan niet kiezen tussen Christian Eriksen en Dries Mertens. (het was Ruiz maar die is vertrokken)
grootste talent: Adam Maher van AZ wat is hij goed een nederlandse Eriksen :superhapp

De belgische competitie volg ik niet, maar ben wel benieuwd hoe daar tot nu toe gaat. Of er al nieuwe talenten zijn opgestaan.

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Mertens is voor mij toch de revelatie, had niet gedacht dat hij dit ging kunnen.
En als team, idd AZ en toch ook wel Feyenoord.

In Belgie zijn het momenteel Gent en Cercle Brugge die op kop staan.
1 AA Gent 13
2 Cercle Brugge 13
3 Club Brugge 12
4 Anderlecht 11
5 Standard 11
6 KV Mechelen 10
7 OH Leuven 9
8 Bergen 9
9 Racing Genk 9

Ik denk dat Anderlecht, indien iedereen fit is, de beste kern heeft dus momenteel moeten ze gewoon de puntjes pakken en het goede voetbal komt wel als Vargas en Mbokani er ook nog bij lopen.
Brugge als grootste concurrent, kort gevolgd door Gent.
Bij de spelers hebben we als revelatie Canesin bij Anderlecht en Rudy bij Cercle.
Vleminckx krijgt geen goal gemaakt bij Brugge, maar die hebben een speler gehaald bij Barca die het wel goed doet, Vasquez of zoiets.

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
cercle brugge wel verrassend
net als Vleminx die niet scoort.

Leuk ook dat Genk tegen valencia mag spelen. Ook al verwacht ik dat ze maximaal 2 punten gaan halen in hun poule het is wel goed voor het belgisch voetbal dat ze weer eens meedoen.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Voorlopig is er in de Belgische competitie geen enkel team dat er echt boven uit steekt. Ik heb van zowat iedereen al goede en slechte dingen gezien. Zou wel eens spannend kunnen worden.
Als ik nu moet gokken zou ik voor Anderlecht of Gent gaan. Dan misschien nog Brugge er achter. Voor de rest is het momenteel moeilijk om in te schatten. Cercle gaat het, denk ik, helemaal laten afweten.

Die Canesin van Anderlecht is inderdaad wel sterk.
Die Vazquez van Brugge heb ik van't weekend live kunnen aanschouwen. Lijkt me maar niets. Werd zelfs door een onwaarschijnlijk zwak spelend KV Mechelen volledig geneutraliseerd. Leek mij helemaal niet bewust van wat er rond hem gebeurde en vertraagde het spel ook te veel.

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ah, in de eerste matchen was die zo sterk.
Maar stond Destorme daarop, want als dat zo is, verwonderd het mij niets dat je die niet gezien hebt, ik vind die Destorme echt goed.

Zacheryah

Senior Member
Aug 29, 2010
42,251
Ondershat brugge niet. ze stonden op kop tot rafaello geschorst raakte.

Dat heeft een grotere impact dan je zou denken. vasquez en rafaello combineerden prachtig op een niveau dat je in belgie niet aantreft.
doordat een wegviel, moet vasquez het stellen met de tehnisch veel minder vaardige lestienne.

ik ben er vrij zeker van dat als die twee blessure (en schorsing) vrij blijven, dat brugge makkelijk kampioen speelt

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Ah, in de eerste matchen was die zo sterk.
Maar stond Destorme daarop, want als dat zo is, verwonderd het mij niets dat je die niet gezien hebt, ik vind die Destorme echt goed.
Destorme stond de eerste helft erop. Was extreem slecht en is bij de rust vervangen.

Je ziet ook wel dat die Vazquez kan voetballen hoor. Alleen is hij volgens mij veel te makkelijk uit een wedstrijd te houden, waardoor zijn kwaliteiten uiteindelijk niks meer betekenen. Gelukkig voor Brugge hebben ze dan nog wel andere spelers die het spel naar zich kunnen toe trekken.

Degelijk begin voor Genk, al heb ik het niet gezien.

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
gefeliciteerd genkers met een punt.
erg knap tegen een sterk valencia.

Ben heel erg benieuwd hoe Ajax het vanavond gaat doen. Ik vind het moeilijk om te voorspellen omdat ajax zelf zo wisselvallig is in hun spel.
en Lyon zo geslepen ploeg heeft.

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Poe daar kwam Ajax een paar keer goed weg zeg! Micky wat een kans liet hij liggen. Beide partijen waren aan elkaar gewaagd en Lyon was zelfs ietsjes sterker, volgende wedstrijd Madrid - Ajax. Ben benieuwd!

Trouwens Genk deed het helemaal zo gek nog niet :)

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
Ja zeker gewaagd, ik denk uiteindelijk dat ajax heel dankbaar mag zijn dat gomis in de spits stond en niet Lopez. Wat een slecht schot heeft die gomis zeg.
sulejmani had moeten scoren dat sowieso hij had 2 grote kansen.

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Ik vind die Gomis helemaal niet slecht hoor? Ja hij mist de scherpte nog maar wat een dreiging komt er van hem af zeg. Vond Jan niet erg sterk spelen maar goed blij zijn met het punt en geen goal tegen :)

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 5)