Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (4 Viewers)

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,824
Nou we wonnen bijna van spanje en niemand had dat verwacht.
Jullie talentenploeg is er ook nog lang niet.

Lukaku móet nog heel veel leren
 

Gino

The Funky Homosapien
Jun 6, 2003
1,111
ja maar toch, jullie hebben teveel zelfvertrouwen. elk wk en ek worden jullie kampioen. nederland heeft een dikke ploeg maar die wereldranglijst is dikke zever! wa telt is hoeveel wereldbekers je hebt en op da punt staat italie lichtjaren voor op holland of spanje. ik zet al mijn geld in dat als italie na de groepsfase holland tegen komt dat italie doorgaat. ik wil ni stom doen ik hou van jullie voetbal ma kheb het gevoel dat nederland op voetbal gebied op iedereen neer kijkt en arrogant over komt (tv nos) ek2000 voor de match nederland-italie. jullie waren nog in de wolken van die 6-1 en gingen italie oprollen en toonde in de media echt geen respect voor een ploeg die meer had gewonnen dan nederland nog gaat winnen in de volgende 100jaar. de belgen rollen jullie ook altijd op maar noem me 1match?? die arrogante goal van patrick tegen belgen in die 5-5 match jezus. zelfvertrouwen en arrogantie (beetje toch) is goed maar bij jullie is het te veel en ik denk dat da de grote minpunt is van nederland. ek2008 een overdreven wereldklasse 1ste ronde iedereen oprollen en dan nog ff tegen italie en frankrijk winnen met 3-0 en 4-1 om in de volgende ronde als TOPfavoriet kletse te krijgen van rusland??? waarom? omdat jullie al de ek gewonnen hadden op da gebied moet nederland nog veel leren. italie 2010 niet meegerekent is een ploeg net als duidsland die er staat op het wk ook al gaat italie door met 3p in de groepsfase in de zwakste groep dan nog is het moeilijk om hun uit te schakelen in de volgende rondes ook al komen die spanje duidsland holland of brazilie tegen. omdat italie zijn tegenstander respecteerd en zich wel sterk voeld en 1van de favorieten maar zich niet al gewonnen gedraag voor dat de match gespeeld is. kweet dat italie enorm gehaat is in nederland en kvind da ok een beetje erg maar ik ben trots op onze 4wereldtitels en trots mag ik zijn ;) khoop dat volgende ek we nederland tegenkomen kvind da blauw wel mooi passen met da oranje op het veld ;) en hopelijk een wonder en dat de belgen erbij zijn en geloof me voor nedrland is belgie altijd lastig
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Nou we wonnen bijna van spanje en niemand had dat verwacht.
Jullie talentenploeg is er ook nog lang niet.

Lukaku móet nog heel veel leren
Ik praat niet over onze talentenploeg, wij hebben altijd gezegd dat we naar het WK2014 werken om daar te zijn en dan op het EK2016 en het WK2018 willen we ver geraken. Maar jullie praten altijd alsof jullie de cup al gewonnen hebben en zeker nu jullie met 11-0 gewonnen hebben van de beenhouwer en de bakker van San marino denken jullie dat het EK al binnen is.
En net daarom vind ik het toch elke keer weer lachen dat het niet lukt. Wat jullie veel te veel hebben, hebben wij in Belgie te weinig.

En die ranglijst zegt idd niks, dat geeft gewoon aan dat jullie het meest constant zijn, die zegt echt niks van wie de beste ploeg heeft, daar heb je de grote toernooien voor.
 

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,824
Toch zie ik ons echt grote kans maken deze zomer. En ik zeg dat zeker niet bij elk toernooi. Het zit gewoon heel goed in de selectie en dat is vaak anders
En ik wil niet zeggen dat we het ek al gewonnen hebben. Het is geen korfbal ofzo.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,636
Ik praat niet over onze talentenploeg, wij hebben altijd gezegd dat we naar het WK2014 werken om daar te zijn en dan op het EK2016 en het WK2018 willen we ver geraken. Maar jullie praten altijd alsof jullie de cup al gewonnen hebben en zeker nu jullie met 11-0 gewonnen hebben van de beenhouwer en de bakker van San marino denken jullie dat het EK al binnen is.
En net daarom vind ik het toch elke keer weer lachen dat het niet lukt. Wat jullie veel te veel hebben, hebben wij in Belgie te weinig.

En die ranglijst zegt idd niks, dat geeft gewoon aan dat jullie het meest constant zijn, die zegt echt niks van wie de beste ploeg heeft, daar heb je de grote toernooien voor.
Da's toch niet helemaal waar hé.

Een paar jaar geleden werkten we nog naar het WK 2010, dan werd het EK 2012. En nu wordt het WK 2014 (wat we ook niet zullen halen imo).

Trouwens, de tijd dat de Belgische ploeg geen zelfvertrouwen had is nu ook wel voorbij lijkt mij. Zelfvertrouwen (of zelfs hoogmoed) genoeg, alleen zijn de resultaten er helemaal niet...
 

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,824
ja ik had ook inmiddels iets meer verwacht van de belgen
kompany, verthongen, defour, felliani, (zijn haar trouwens :cool:) witsel, dembele, simons, lombaarts. zijn allemaal speler die behoorlijk veel ervaring hebben
en de jonge talenten lukaku en hazard zijn super talenten
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Da's toch niet helemaal waar hé.

Een paar jaar geleden werkten we nog naar het WK 2010, dan werd het EK 2012. En nu wordt het WK 2014 (wat we ook niet zullen halen imo).

Trouwens, de tijd dat de Belgische ploeg geen zelfvertrouwen had is nu ook wel voorbij lijkt mij. Zelfvertrouwen (of zelfs hoogmoed) genoeg, alleen zijn de resultaten er helemaal niet...
Ik bedoel dat we, met de generatie van nu, altijd gezegd hebben dat we naar het WK2014 toewerken (wat we volgens mij wle gaan halen).
De vorige generaties waren niet zo getalenteerd als deze jongens.
Zelfvertrouwen bij de spelers is er ja, ik bedoelde het vertrouwen van de fans zoals in NL waar ze op voorhand al denken dat ze het EK of WK gaan winnen

ja ik had ook inmiddels iets meer verwacht van de belgen
kompany, verthongen, defour, felliani, (zijn haar trouwens :cool:) witsel, dembele, simons, lombaarts. zijn allemaal speler die behoorlijk veel ervaring hebben
en de jonge talenten lukaku en hazard zijn super talenten
Kompany wel, Vermaelen ook en Simons ook, al de rest heeft nog niet veel ervaring op het hoogste niveau.
Sneijder, Robben, Van Persie, Van Bommel, Kuyt, de ervaring dat die mannen hebben, dat is ervaring op het hoogste niveau.
Fellaini gaat zijn tweede seizoen in Engeland in, Dembele hetzelfde.
Lombaerts speelt in Rusland, valt niet te vergelijken met een competitie uit de grote 4 van Europa.
Defour en Witsel zijn nog maar net vertrokken in belgie, die 20 Europese matchen (waarvan nog niet eens 10 in de CL), brengen weinig ervaring met zich mee.
Vetonghen, Alderweireld, Mertens spelen allen nog in NL, is nu ook niet bepaald een topcompetitie meer.
En Lukaku en Hazard zijn talenten, maar Hazard speelt nog altijd maar in Frankrijk, en Lukaku zal niet veel minuten spelen bij Chelsea dit jaar.

Ik snap niet dat er de verwachting al was dat deze jongens foutloos en overtuigend zouden zijn in een poule met tegenstanders als Duitsland, Turkije en Oostenrijk.
 

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,824
toen sneijder, kuyt en dergelijke in 2006 op het wk faalde waren ze niet veel meer ervaren zoals de jongen van jullie nu.
ik heb het idee dat het gewoon geen team is. want met alle respect voor azerbedijan daar moet je gewoon over heen als laatste kans op het ek.
zet die turken maar goed onder druk nu hebben die geen druk van de belgen in hun nek.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,636
Ik snap niet dat er de verwachting al was dat deze jongens foutloos en overtuigend zouden zijn in een poule met tegenstanders als Duitsland, Turkije en Oostenrijk.
Maar dat is net een verwachting die zij zelf (en de coach(es)) gecreëerd hebben, door al hun grote uitspraken.

Wij hebben tot nu toe al 50% (!!) van de punten in deze groep laten liggen. En dan moeten we nog naar Duitsland ook. Het wordt echt dringend tijd dat we stoppen met excuses te verzinnen.
De thuiswedstrijd tegen Turkije vertelde me al alles wat ik moest weten, en wat ik vrijdag heb gezien bevestigde het nog eens.

Als er geen serieuze veranderingen komen, wordt het echt helemaal niets. Ook niet op de langere termijn.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
toen sneijder, kuyt en dergelijke in 2006 op het wk faalde waren ze niet veel meer ervaren zoals de jongen van jullie nu.
ik heb het idee dat het gewoon geen team is. want met alle respect voor azerbedijan daar moet je gewoon over heen als laatste kans op het ek.
zet die turken maar goed onder druk nu hebben die geen druk van de belgen in hun nek.
Dat het afgelopen vrijdag slecht was, geef ik toe, daar heb ik geen probleem mee, dat had idd niet mogen gebeuren.
Ik vraga gewoon om ons te veroordleen na de volgend voorrondes, die van het WK, als we daar falen, zla ik de eerste zijn om toe te geven dat het weer een generatie van net niet gaat worden, maar nu zeg ik dat nog niet.
En als je ziet hoe bijvoorbeeld een Kompany met Hazard omging afgelopen wedstrijd, den ik ervan overtuigt dat het tussen de spelers goed zit.
Daar zitten geen problemen.
Maar dat is net een verwachting die zij zelf (en de coach(es)) gecreëerd hebben, door al hun grote uitspraken.

Wij hebben tot nu toe al 50% (!!) van de punten in deze groep laten liggen. En dan moeten we nog naar Duitsland ook. Het wordt echt dringend tijd dat we stoppen met excuses te verzinnen.
De thuiswedstrijd tegen Turkije vertelde me al alles wat ik moest weten, en wat ik vrijdag heb gezien bevestigde het nog eens.

Als er geen serieuze veranderingen komen, wordt het echt helemaal niets. Ook niet op de langere termijn.
Wat verwacht je nu? We hebben al 1 jaar niet meer verloren, dat is jaren geleden, en het voetbal is niet slecht, enkel de efficiente moet beter en die kleine foutjes moeten eruit, maar deze jongens hebben allemaal nog groeimarge, daar ben ik van overtuigt.
En nu dat er een aantal jongens weer in een sterkere competitie speelt, gaat dit ook weer beter gaan.
We hebben nog nooit zoveel Belgen in topcompetities gehad als nu, dit moet zich op een keer gaan vertalen in resultaten bij de Duivels.
Zoals ik hierboven al gezegd heb, laten we ze eventueel kruisigen na de voorronde voor 2014, nu nog niet
 

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,824
wat vinden jullie eigenlijk van die leekens
lijkt mij dat je in deze opstelling toch wel moeten redden in de volgende reeks
mignolet
alderweireld-kompany-verthongen-vermaelen
defour-felliani-witsel
hazard - lukaku-mertens/chadli

er vanuit gaan dat defour en witsel veel ervaring in de cl gaan opdoen. en verthongen volgende zomer denk ik wel vertrekt naar engeland.
ik vind dat middenveld echt beestachtig
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,636
Ches, ik ben wel akkoord als je zegt dat er waarschijnlijk geen probleem in de groep is. Zo lijkt het toch in ieder geval toch niet.

En ik zeg ook niet dat we foutloos moeten zijn, verre van. Wel heb ik bepaalde verwachtingen (die niet meer dan normaal zijn als je naar de spelers kijkt) en die worden helemaal niet ingelost. Dat je deze groep niet gaat winnen lijkt me niet meer dan logisch, dat je zelfs niet in de buurt van een kwalificatie gaat komen is dat niet volgens mij. Thuis tegen Oostenrijk, uit bij Azerb., thuis tegen de Turken: dat zijn gewoon wedstrijden waar ik lastig van word als ik ze zie. Echt onvoldoende.

Gebrek aan ervaring is voor mij trouwens nooit een reden of een uitvlucht. Duitsland ging naar het wk met een ploeg zonder ervaring (die ploeg heeft trouwens ongeveer dezelfde leeftijd als de Belgen) met een pak spelers die net één of een half seizoen gespeeld hadden bij hun clubs. Zelfs nog minder dus dan de meeste Belgen ondertussen.
En ongeacht hoeveel beter die spelers ook mogen zijn, als we het plaatje van "ervaring" doortrekken hadden zij ook moeten falen (of toch een pak minder overtuigend/succesvol zijn).

Nogmaals, ik verwacht echt niet dat we alles winnen of dat we elke keer een overtuigende prestatie neerzetten. Maar ik verwacht wel een pak meer dan wat we nu te zien krijgen.
Neem Kompany en Simons (of all people) weg uit dit huidige team en je staat absoluut nergens. Hoe goed de anderen ook mogen zijn bij hun club.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
wat vinden jullie eigenlijk van die leekens
lijkt mij dat je in deze opstelling toch wel moeten redden in de volgende reeks
mignolet
alderweireld-kompany-verthongen-vermaelen
defour-felliani-witsel
hazard - lukaku-mertens/chadli

er vanuit gaan dat defour en witsel veel ervaring in de cl gaan opdoen. en verthongen volgende zomer denk ik wel vertrekt naar engeland.
ik vind dat middenveld echt beestachtig
Ik heb mijn voorbehoud nog bij Leekens, denk dat hij het wel kan overbrengen, maar ik vind het bijvoorbeeld niet goed dat hij zijn taktiek niet wil veranderen. Bijvoorbeeld, waarom niet met twee spitsen in een 4-4-2 spelen tegen een ploeg zoals Azerbeijdjan.

En mbt je opstelling, middenveld en aanval (indien Lukaku kan evolueren zoals we allemaal hopen want alternatieven in de spits hebben we nog niet) komt er wel, ook centraal in de verdediging is het potentieel daar, maar de backs, daar zit het probleem.
Ik hoop dat Odoi zich kan ontwikkelen tot een degelijke RB bij RSCA, maar op links zie ik niets komen, dat is toch wel een probleem.

Ches, ik ben wel akkoord als je zegt dat er waarschijnlijk geen probleem in de groep is. Zo lijkt het toch in ieder geval toch niet.

En ik zeg ook niet dat we foutloos moeten zijn, verre van. Wel heb ik bepaalde verwachtingen (die niet meer dan normaal zijn als je naar de spelers kijkt) en die worden helemaal niet ingelost. Dat je deze groep niet gaat winnen lijkt me niet meer dan logisch, dat je zelfs niet in de buurt van een kwalificatie gaat komen is dat niet volgens mij. Thuis tegen Oostenrijk, uit bij Azerb., thuis tegen de Turken: dat zijn gewoon wedstrijden waar ik lastig van word als ik ze zie. Echt onvoldoende.

Gebrek aan ervaring is voor mij trouwens nooit een reden of een uitvlucht. Duitsland ging naar het wk met een ploeg zonder ervaring (die ploeg heeft trouwens ongeveer dezelfde leeftijd als de Belgen) met een pak spelers die net één of een half seizoen gespeeld hadden bij hun clubs. Zelfs nog minder dus dan de meeste Belgen ondertussen.
En ongeacht hoeveel beter die spelers ook mogen zijn, als we het plaatje van "ervaring" doortrekken hadden zij ook moeten falen (of toch een pak minder overtuigend/succesvol zijn).

Nogmaals, ik verwacht echt niet dat we alles winnen of dat we elke keer een overtuigende prestatie neerzetten. Maar ik verwacht wel een pak meer dan wat we nu te zien krijgen.
Neem Kompany en Simons (of all people) weg uit dit huidige team en je staat absoluut nergens. Hoe goed de anderen ook mogen zijn bij hun club.
Niet in de buurt? We hebben tot de voorlaatste speeldag meegedaan vor kwalificatie, dat is toch meedoen.
We hebben idd te veel punten weggegooid (alhoewel bijvoorbeeld het punt tegen Oostenrijk een gewonnen punt was nadat we teruggekomen waren van een 1-3 achterstand), dit moet er nog uit.
Je vergelijking met Duitsland snap ik wel, maar veel van die jongens hadden wel al veel meer matchen op topniveau gespeeld, Lahm, Schweini, Klose, Gomez, Ozil, Podolski om er maar een paar te noemen.
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
:lol:

Dit soort discussies tussen Nederlanders en Belgen zullen er altijd wel blijven denk ik en het is zeker wel zo dat er wat te veel arrogantie in zit bij onze spelers en ook de fans, maar heel vaak is het ook gewoon puur enthousiasme, de wil om te winnen, en niet blinde arrogantie. Dit wordt wel vaak verwisseld en als ik dan de reacties zie op een paar posts over dat we officieel #1 zijn waar we dan lachend over genieten en waar de smilies bij staan of dergelijke dingen... naja, ik denk er het het mijne van. Ik voel toch wel wat te veel ergernis dan het eigelijk verdient.

Ik zie ons op het moment ook wel bij de beste landen van Europa en ik schat de kansen van ons elftal normaal gesproken niet heel hoog in, omdat we er net als Engeland normaal weinig van bakken, maar het lijkt erop dat we eindelijk een ploeg hebben die ook de slechtere wedstrijden op toernooien kan winnen, een veel degelijkere ploeg. Het is niet alleen 'mooi' voetbal, er zit voor mijn gevoel nu meer achter. Als het er op aan komt denk ik dat we op de EK zelf de finale kunnen halen, als we Duitsland en Spanje tot daar toe ontlopen, omdat we gewoon echt een super dag nodig hebben om deze twee te verslaan. Het zou natuurlijk altijd kunnen dat je tegen Frankrijk of Engeland tegen de lamp loopt... je weet het gewoon echt nooit, Europa heeft zat sterke landen.

Wat ik wil zeggen is eigelijk dat het ook weer niet zo gek is dat wij ons niet kansloos achten en ver zien komen. Dat we dat vaak zeggen, overigens met een knipoog en een lach, is weer een andere zaak..
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik, als wij een kern hadden zoals NL, ook zou geloven dat we kans zouden maken, maar ik zit al 10 jaar de hele dag in NL, en er zijn er hier zat die dit ook zonder smilie en knipoog echt wel geloven, daar doelde ik vooral op.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,636
Niet in de buurt? We hebben tot de voorlaatste speeldag meegedaan vor kwalificatie, dat is toch meedoen.
Ben ik het ook niet helemaal mee eens. Met nog 3 wedstrijden te gaan, waren we al volledig afhankelijk van een ander team (in dit geval Turkije) om de barrages te halen, zelfs al wonnen we zelf alles. En één van die wedstrijden is dan nog waarschijnlijk onmogelijke opdracht, namelijk nr Duitsland.

Dan heb je voor mij persoonlijk echt niet meegedaan tot de voorlaatste speeldag. Mathematisch natuurlijk wel, maar dan doen we nu zelfs nog mee...
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ben ik het ook niet helemaal mee eens. Met nog 3 wedstrijden te gaan, waren we al volledig afhankelijk van een ander team (in dit geval Turkije) om de barrages te halen, zelfs al wonnen we zelf alles. En één van die wedstrijden is dan nog waarschijnlijk onmogelijke opdracht, namelijk nr Duitsland.

Dan heb je voor mij persoonlijk echt niet meegedaan tot de voorlaatste speeldag. Mathematisch natuurlijk wel, maar dan doen we nu zelfs nog mee...
ok, hier heb je eigenlijk wel een beetje gelijk






























amai, dat deed zeer.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 4)