Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (21 Viewers)

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Die Moratti heeft ook overal een vinger in de pap. Eerst naait hij Juve, nu zorgt hij voor rellen in Engeland, zodat wij geen #1 kunnen worden! :D

--

Ik ga eens zoeken of ik die uitzending van B&B kan vinden. Ik ben benieuwd wat hij zo gezegd heeft. Elia is gewoon een talentvolle voetballer, die veel kan met de bal aan z'n voeten. Hij heeft in Duitsland wel een nare periode doorgemaakt en lijkt daar ook echt weg te willen. Het is moeilijk te zeggen dat hij daar alleen maar 'slachtoffer' geworden is van die hele situatie met de vorige trainer, maar het lijkt er wel op dat het niet alleen aan Elia lag, om het maar zacht uit te drukken. Hij zit wel gewoon elke keer bij de selectie van Oranje en kan daar, weliswaar als sub, vaak mooie dingen laten zien, wat echt niet eenvoudig is zonder ritme of vertrouwen.

Hij heeft een stabiele situatie nodig en een portie vertrouwen, maar ik denk dat hij dan ook zeker wel een grote dreiging kan zijn op de flank. Hij is zeker geen top speler, waar we allemaal op hopen, maar als we hem voor een miljoentje of 8-10 daar weg kunnen halen, doen we denk ik goede zaken.

Het is erg jammer dat zeer veel mensen hem als een echt slechte speler betitelen alleen omdat hij weinig aan spelen toe kwam. Als je dan zegt dat hij bij Oranje toch best aardig heeft gespeeld, ook op het grote toneel in Zuid-Afrika, zeggen ze dat het te weinig is om te speler te beoordelen. Ik vraag mij dan wel af waarop ze de speler dan beoordelen? Er zal niemand tussen zitten die hem bij Twente heeft gezien, of in andere oefenwedstrijden.

Als je als Nederlander zegt dat hij het risiko wel eens waard zou kunnen zijn, wordt het niet serieus genomen. Beetje jammer allemaal, die pure negativiteit, vooral van mensen die Krasic als een top vleugelspeler zien.

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
En jullie zullen geen nummer 1 worden, de wedstrijd tegen Engeland gaat niet door.
Maar Italie- Spanje wel :) dus ligt het aan die wedstrijd en de volgende wedstrijd van Nederland !

Die Moratti heeft ook overal een vinger in de pap. Eerst naait hij Juve, nu zorgt hij voor rellen in Engeland, zodat wij geen #1 kunnen worden! :D

--

Ik ga eens zoeken of ik die uitzending van B&B kan vinden. Ik ben benieuwd wat hij zo gezegd heeft. Elia is gewoon een talentvolle voetballer, die veel kan met de bal aan z'n voeten. Hij heeft in Duitsland wel een nare periode doorgemaakt en lijkt daar ook echt weg te willen. Het is moeilijk te zeggen dat hij daar alleen maar 'slachtoffer' geworden is van die hele situatie met de vorige trainer, maar het lijkt er wel op dat het niet alleen aan Elia lag, om het maar zacht uit te drukken. Hij zit wel gewoon elke keer bij de selectie van Oranje en kan daar, weliswaar als sub, vaak mooie dingen laten zien, wat echt niet eenvoudig is zonder ritme of vertrouwen.

Hij heeft een stabiele situatie nodig en een portie vertrouwen, maar ik denk dat hij dan ook zeker wel een grote dreiging kan zijn op de flank. Hij is zeker geen top speler, waar we allemaal op hopen, maar als we hem voor een miljoentje of 8-10 daar weg kunnen halen, doen we denk ik goede zaken.

Het is erg jammer dat zeer veel mensen hem als een echt slechte speler betitelen alleen omdat hij weinig aan spelen toe kwam. Als je dan zegt dat hij bij Oranje toch best aardig heeft gespeeld, ook op het grote toneel in Zuid-Afrika, zeggen ze dat het te weinig is om te speler te beoordelen. Ik vraag mij dan wel af waarop ze de speler dan beoordelen? Er zal niemand tussen zitten die hem bij Twente heeft gezien, of in andere oefenwedstrijden.

Als je als Nederlander zegt dat hij het risiko wel eens waard zou kunnen zijn, wordt het niet serieus genomen. Beetje jammer allemaal, die pure negativiteit, vooral van mensen die Krasic als een top vleugelspeler zien.
Ik zeg al niks meer over Elia, je word idd niet serieus genomen maar goed, klas dat hij meer wilt verdienen dan Juve bied.

Hoe kunnen we jou nu serieus nemen, Ken? Als je risico met een "k" schrijft, dan ben je voor mij gewoon niet geloofwaardig :p
:lol: Vind jij het een versterking BF?

Janna :weee:

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Hoe kunnen we jou nu serieus nemen, Ken? Als je risico met een "k" schrijft, dan ben je voor mij gewoon niet geloofwaardig :p
Ik merk de laatste tijd dat ik, omdat ik in Duitsland woon, steeds vaker Duitse woorden gebruik als ik weer Nederlands spreek of schrijf. Dat moet het wel zijn. :stuckup:

--

Jammer van onze wedstrijd morgen, maar ik verheug me ook wel op Italië - Spanje. Het is altijd goed om een paar Juve spelers te bekijken op het hoogste niveau, tegen het beste landenteam dat er is.

dodo

The Recruiter
Apr 25, 2011
1,171
Elia is een risico, maar voor 8-10m max zou ik die risico wel nemen. Ik vind hem bv niet minder dan Bastos, qua leeftijd en doorverkoop waarde ook. Hij is snel, vaak dreigend aan de bal en kan zijn mannetje voorbij, duidelijk veel op straat gespeeld vroeger. Wat beter kan is zijn decision-making, crosses, linker been, headers en verdedigend doet hij weinig.

Zijn mentaliteit vind ik twijfelachtig en wat ik ook minder vind aan hem is dat hij niet aan de rechterkant wilt spelen. Maar hij heeft zeker potentie en met een coach die hem vertrouwen geeft en ervoor kan zorgen dat Eljero consistent kan spelen, door hem belangrijk te laten voelen, dan is 8m een goede prijs voor hem. Voor NL vind ik Elia een goede sub, maar (nog) geen basis 11 speler.

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Elia zou wel prima in het plaatje van Conte passen, als je de verhalen hoort. Rechtsbenig op de linker flank, een speler die ook vaak naar binnen trekt. Hij is inderdaad geen standaard vleugelspeler, maar als ik het goed begrijp zoeken we niet per se een voorzetten-machine, maar een speler die de combinatie zoekt of schiet. Zoals gezegd, voor de juiste prijs lijkt hij me de gok ook wel waard.

dodo

The Recruiter
Apr 25, 2011
1,171
Als ik me goed herinner is Elia wel goed begonnen bij HSV in 1e seizoen, maar 2e ging idd slecht. Kreeg blessures en ruzie met coach omdat hij op de bank moest beginnen en ook op rechts moest spelen en ik weet niet wat nog meer.

Hij zou eerlijk gezegd niet mijn eerste of top5 keuze zijn voor LW maar is idd type speler wat Conte wilt en mocht hij komen zou ik er niet op tegen zijn. 10m max.

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Als ik me goed herinner is Elia wel goed begonnen bij HSV in 1e seizoen, maar 2e ging idd slecht. Kreeg blessures en ruzie met coach omdat hij op de bank moest beginnen en ook op rechts moest spelen en ik weet niet wat nog meer.

Hij zou eerlijk gezegd niet mijn eerste of top5 keuze zijn voor LW maar is idd type speler wat Conte wilt en mocht hij komen zou ik er niet op tegen zijn. 10m max.
:tup:

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
:lol: Vind jij het een versterking BF?
Niet echt. Ik ken hem niet zo heel goed, maar het is niet het type speler dat ik zou binnenhalen. Om de één of andere reden vertrouw ik hem echt niet.

Ik merk de laatste tijd dat ik, omdat ik in Duitsland woon, steeds vaker Duitse woorden gebruik als ik weer Nederlands spreek of schrijf. Dat moet het wel zijn. :stuckup:
Ja, ja, wat een uitvlucht!

Hoe bevalt het je eigenlijk bij Ze Germans nu je daar ook woont?

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Hoe bevalt het je eigenlijk bij Ze Germans nu je daar ook woont?
Prima! Nu moet ik zeggen dat het verschil tussen de mensen hier en net aan de andere kant van de grens ( waar mijn ouders wonen ) niet zo heel groot is. Duitsers zijn wel wat terughoudender en houden wel wat meer van regeltjes, dus ze lijken wat minder spontaan zeg maar. Ik voel me er wel prima bij moet ik zeggen, ben heel snel gewend.

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Ja, ik ben zelf wel eens in Venlo geweest, maar dat is nog vrij ver weg van waar mijn ouders wonen. Venlo is helemaal in het noorden van Limburg, Heerlen is helemaal in het zuid-oosten. :D

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
En Ches, wat denk je van de hele Hazard situatie? Ik denk niet dat we hem nog veel bij de Rode Duivels gaan zien eerlijk gezegd. Tenzij hij zich kan aanpassen natuurlijk, want Leekens lijkt me wel iemand het meent als hij zegt dat iedereen gelijk voor de wet is.

Vercauteren heeft zich trouwens ook weer eens belachelijk gemaakt. Onrechtstreeks wel goed voor Anderlecht & de andere grote clubs waarschijnlijk.

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 19)