Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (3 Viewers)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,637
Allez, weer ne Belg minder.
Hopelijk mag hij nog terugkomen.
Ik moet toegeven: al die "drama's" hier zijn echt leuk om te lezen. :D
Sommige mensen zijn echt geweldig als het op overdrijven aankomt.

Nu ja, binnen de week zal hij wel terug zijn zeker? Anders zou het maar belachelijk zijn.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Da weet je hier nooit, het is blijkbaar niet zijn eerste keer dus misschien duurt deze wat langer (als het geen blijvende is) we zullen wel zien.
Maar er zitten hier idd wel enkele dramamakers bij.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Jongens, we kunnen weer trots zijn op onze nationale ploeg, maar goed dat we ons terug kunnen optrekken aan het tennis want met de voetbal komt het in Belgie precies nooit meer goed.
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Tja Chester, je kan natuurlijk niet altijd winnen hé :shifty:

Nu ja, het kan alleen maar beter gaan in de toekomst zeker?
Absoluut. Jullie hebben op het moment een zeer jonge, maar erg talentvolle, selectie. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het BE nationale elftal niet op de voet volg, maar dit is misschien wel de beste selectie die Belgie in een heeeeele poos gehad heeft.

Als je het mij vraagt ligt er ook veel aan een trainer, vooral bij zo'n jonge ploeg. Ik schat de Belgische trainers niet zo hoog in als de Nederlanderse trainers en ben er dan ook echt van overtuigd dat Advocaat er een mooie ploeg van kan maken!

Ik zou niet zo bij de pakken neer zitten, er zit echt toekomst in die ploeg, en Advocaat is een prima trainer.

Excuse me but...what does 'tja' mean?
Something along the lines of 'Oh well...'

I can't really think of any other way to explain. And now get out, you don't speak Dutch! :lol:
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,637
Absoluut. Jullie hebben op het moment een zeer jonge, maar erg talentvolle, selectie. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het BE nationale elftal niet op de voet volg, maar dit is misschien wel de beste selectie die Belgie in een heeeeele poos gehad heeft.

Als je het mij vraagt ligt er ook veel aan een trainer, vooral bij zo'n jonge ploeg. Ik schat de Belgische trainers niet zo hoog in als de Nederlanderse trainers en ben er dan ook echt van overtuigd dat Advocaat er een mooie ploeg van kan maken!

Ik zou niet zo bij de pakken neer zitten, er zit echt toekomst in die ploeg, en Advocaat is een prima trainer.



Something along the lines of 'Oh well...'

I can't really think of any other way to explain. And now get out, you don't speak Dutch! :lol:
Leuke vertaling :D

Wat betreft onze ploeg: een groot deel van de spelers wordt toch overschat volgens mij. En die overschatting en ophemeling zorgt ervoor dat er een aantal spelers naast hun schoenen zijn gaan lopen. Voor elke goeie wedstrijd die ze spelen, volgen er 5 slechte...

Een nieuwe coach kan natuurlijk wel iets bijbrengen, vooral dan op gebied van inzet & werklust. Dat zouden onze grote kwaliteiten moeten zijn, maar de laatste jaren is er nog maar weinig van te merken.
Ook hoop ik, dat met een buitenlandse coach aan te trekken, er een einde komt aan de "vriendjespolitiek" (qua selecties dan).
 

Geof

Senior Member
May 14, 2004
6,740
Die kerels hebben talent, maar hebben een overduidelijk gebrek aan inzet wanneer ze voor de rode duivels spelen.
Van Buyten zei het, na een verlies vinden een pak spelers dat gewoon normaal.

Deze ploeg moet dringend een leidersfiguur vinden. Iemand zoals Wilmots destijds die iedereen op zijn plaats kan wijzen en die boven elke vorm van communautarisme staat. Als we hem niet tussen de spelers kunnen vinden, dan moet het Dick worden.

Ik heb niet eens naar de twee laatste matchen gekeken. Ik heb wat beters te doen dan vernedering na vernedering te bekijken.
 

Zé Tahir

JhoolayLaaaal!
Moderator
Dec 10, 2004
29,281
Something along the lines of 'Oh well...'

I can't really think of any other way to explain. And now get out, you don't speak Dutch! :lol:
Difficult to give a translation for that specific word.

In this case something along the lines of: "Well Ches, you can't win em all. Not entirely accurate, but I can't think of a better way to say it right now.
Ah ok. I understand. We have that in Swedish as well. Except 'tja' (pronounced slightly differently) means "whats up" so I was curious.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Wat betreft onze ploeg: een groot deel van de spelers wordt toch overschat volgens mij. En die overschatting en ophemeling zorgt ervoor dat er een aantal spelers naast hun schoenen zijn gaan lopen. Voor elke goeie wedstrijd die ze spelen, volgen er 5 slechte...
Inderdaad, helemaal mee eens.

En met betrekking tot het talent, het wil niet zeggen dat ze, ondat bij de betere zijn in Nederland, dit ook zullen zijn of worden in Europa.
Voor mij heeft enkel Kompany, Fellaini en Vermaelen (tot nu toe) bewezen een andere competitie aan te kunnen.
Al de rest moet zich nog helemaal bewijzen.

Nee, ik moet het eerst allemaal nog zien, voor het moment vrees ik dat we te optimistisch zijn, zelfs al zijn ze nog jong, als ze echt "getalenteerd" zijn, mag je nooit weggespeeld worden doro Armenie (met alle respect).
Ik hoop dat ze mijn ongelijk bewijzen in de komende 2 jaar
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Hmm.. zoals gezegd, ik heb maar kleine stukjes van de Belgische ploeg gezien, omdat het meestal samenvalt met onze eigen wedstrijden, dus het gebrek aan inzet is iets wat me zelf niet zo is opgevallen. Dat neem ik dus bij deze gewoon van jullie aan, en dat is inderdaad wel een probleem. Je zou moeten vechten tot de laatste minuut voor je land.

Mijn mening was dan ook min of meer gebaseerd op de namen op de lijst en de Belgische spelers die ik ken uit de Eredivisie. ( Ook geloof ik de Olympische Spelen waar jullie ver kwamen? Kan ook een ander toernooi zijn geweest.. )

Advocaat zal zeker zorgen voor discipline en zal voor de jeugdige selectie wel als een leider voor de groep staan. Ik ben zeker benieuwd of jullie een flinke ontwikkeling gaan doormaken, wat ik eigelijk wel verwacht, en zal het zeker in de gaten houden.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Olympische spelen waren we inderdaad derde.
Laat ons hopen dat wat ze daar hebben laten zien, zich nog toont in de ontwikkeling van deze jongens, maar daar zal Dick zijn handen nog vol mee hebben.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 3)