Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (5 Viewers)

OP
Seven

Seven

In bocca al lupo, Fabio.
Jun 25, 2003
38,189
  • Thread Starter
  • Thread Starter #206
    Mij verbaast het nochtans niks eerlijk gezegd. (Niet dat ik ermee akkoord ga natuurlijk). De PS heeft daar gewoon te weinig sterke tegenstanders.
    Dat kan allemaal wel zijn, maar ge kunt nu niet in eer en geweten op de PS stemmen. Dat gaat gewoon niet. Daar kan alleen maar een pragmatische door eigenbelang ingegeven mening achter zitten. En ze gaat verkeerd uitpakken.
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,189
  • Thread Starter
  • Thread Starter #208
    Tuurlijk. Maar een bepaald soort eigenbelang is moreel verantwoord en een andere soort niet. Hoe dan ook zie ik de Walen niet graag op de PS stemmen, al was het al maar omdat dat de spanningen tussen de landsdelen doet toenemen. Dat ze daar dan bij de PS met een grote grijns staan helpt al helemaal niet.
     

    Buck Fuddy

    Lara Chedraoui fanboy
    May 22, 2009
    10,637
    Ik heb zelf ook een afkeer van de PS, maar wat betreft de spanningen tussen de beide landsdelen zie ik sowieso niet direct een realistische oplossing, gelijk op wie er wordt gestemd.
     

    Geof

    Senior Member
    May 14, 2004
    6,740
    In Wallonië moet iedereen iets aan de PS. Een sociale woning, de renovatie van een straat, een bouwvergunning, een gesubsidieerd lokaal voor het petanque-club, etc. Voor maar niet te spreken van de vakbonden.
    Op lokaal vlak is er een hechte relatie tussen de werkmens en zijn PS afgevaardigde, dus blijven mensen voor de PS stemmen, ondanks alles. De arrogante houding van Didier Reynders doet de rest.

    Ik heb ook een afkeer voor de PS (behalve een paar competente types), maar eerlijk gezegd biedt de MR geen degelijke oplossing. In Brussel heb ik dan maar Vlaams gestemd (Guy Vanhengel), alleen al omdat ik geen stem aan de FDF (via de MR) wou gunnen.

    Aan de franstalige kant vraagt men zich ook af waarom de Vlamingen massaal op CD&V stemmen. De laatste twee jaar waren toch een fiasco voor CD&V?
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,189
  • Thread Starter
  • Thread Starter #211
    In Wallonië moet iedereen iets aan de PS. Een sociale woning, de renovatie van een straat, een bouwvergunning, een gesubsidieerd lokaal voor het petanque-club, etc. Voor maar niet te spreken van de vakbonden.
    Op lokaal vlak is er een hechte relatie tussen de werkmens en zijn PS afgevaardigde, dus blijven mensen voor de PS stemmen, ondanks alles. De arrogante houding van Didier Reynders doet de rest.

    Ik heb ook een afkeer voor de PS (behalve een paar competente types), maar eerlijk gezegd biedt de MR geen degelijke oplossing. In Brussel heb ik dan maar Vlaams gestemd (Guy Vanhengel), alleen al omdat ik geen stem aan de FDF (via de MR) wou gunnen.

    Aan de franstalige kant vraagt men zich ook af waarom de Vlamingen massaal op CD&V stemmen. De laatste twee jaar waren toch een fiasco voor CD&V?
    Er is een naam voor dat politiek systeem.
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Aan de franstalige kant vraagt men zich ook af waarom de Vlamingen massaal op CD&V stemmen. De laatste twee jaar waren toch een fiasco voor CD&V?
    Omdat er geen enkele andere partij geen problemen hadden (VLD, SPA, LDD, Vlaams Belang, allemaal hebben ze wel hun schandaaltjes(en) gehad).
    En omdat hetgene wat de CD&V in Vlaanderen gedaan heeft, dat duidelijk beter is dan wat de federale regering gedaan heeft. (al hebben ze mijn stem niet gekregen, maar toch).
     

    Buck Fuddy

    Lara Chedraoui fanboy
    May 22, 2009
    10,637
    Een kans maken we wel volgens mij, al zal Inter opnieuw de te kloppen ploeg zijn.

    De verdediging zou een zwak punt kunnen worden, afhankelijk van blessures e.d. Als iedereen fit is en we kunnen meestal met de sterkste 4 achteraan spelen dan komt het wel goed denk ik.
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Ik weet niet of je de confed cup gevolgd hebt, maar een duo Canna-Chiellini wekt bij mij niet veel vertrouwen in na wat ik daar gezien heb.
    En Molinaro op links evenmin, dus ik hoop dat De Ceglie daar de voorkeur krijgt als er niemand anagetrokken wordt.
    Op rechts heb ik nog het meeste vertrouwen in Zebina over Grygera of Sali, lijkt me ook al veelzeggend of niet?
     

    Buck Fuddy

    Lara Chedraoui fanboy
    May 22, 2009
    10,637
    Ik heb de Confed Cup gevolgd ja, maar ik trek daar geen conclusies uit. Het middenveld bij Italië was onbestaande, met als gevolg dat de verdediging te fel onder druk kwam te staan.
    De wedstrijd tegen Brazilië was het beste voorbeeld. Zambro op rechts maakte zich belachelijk, heeft eigenlijk niks goed gedaan. Dossena op links was te druk bezig met aanvallen en kwam verdedigend altijd minstens 2 stappen te laat. Het middenveld gaf helemaal geen dekking: Montolivo kon het niet, De Rossi leek geen zin te hebben & Pirlo was ook enkel in de opbouw / aanval aanwezig.
    Uiteindelijk hebben ze dus maar met 2 mensen gespeeld die aan verdedigen dachten: Canna & Chiellini (al geef ik wel toe dat Chiellini ook niet echt sterk was).
    Ik baseer me dan liever op de wedstrijden van vorig seizoen, waar we toch regelmatig goed stonden te verdedigen.

    Wat Zebina betreft ben ik het met je eens maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom je De Ceglie zou verkiezen boven Molinaro op linksachter. In verdedigend opzicht is Molinaro namelijk een heel pak beter.
    De Ceglie is een goede voetballer, maar een relatief zwakke verdediger.
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Ik heb van Molinaro vorig jaar meer slechte dingen gezien dan goede (al heb ik eerlijk gezegd, niet zo heel veel gezien van Juve behalve de Cl wedstrijden) en de Ceglie lijkt me wel een beloftevolle speler dus ik vind dat we hem de kans moeten geven.
    Je hebt wel gelijk dat we met Sissoko/Poulsen/Zanetti/Marchisio een middenveld hebben dat beter mee verdedigt dan dat van Italie, behalve Gattuso is er op dat opzicht weinig hulp geweest.
     

    Buck Fuddy

    Lara Chedraoui fanboy
    May 22, 2009
    10,637
    Zelf heb ik, op 5 wedstrijden na, alles gezien. Als ik dan de verdedigende prestaties van beiden vergelijk dan komt voor mij De Ceglie nog niet eens in de buurt van Molinaro.
    Ik begrijp dan ook niet waarom er hier zoveel kritiek wordt gegeven op Molinaro. Het lijkt me iets te zijn wat vooral op dit forum gebeurd. In Italië zelf wordt hij, voor zover ik dat correct kan inschatten natuurlijk, veel meer gewaardeerd door supporters en pers.

    Je hebt wel overschot van gelijk als je zegt dat De Ceglie een beloftevolle speler is. Volgens mij zou hij echter beter tot recht komen in een 5-3-2 / 3-5-2 opstelling.
     

    Geof

    Senior Member
    May 14, 2004
    6,740
    Het probleem met Molinaro is niet zijn verdedigend spel, daar is hij volgens mij goed genoed in.
    Maar in de aanval is hij gewoon rotslecht. Vooral zijn voorzetten zijn afschuwelijk, wat voor een moderne back toch wel een serieuze minpunt is. Het zal moeilijk zijn om iemand te vinden die het niveau van een Zambrotta van destijds (4-5 jaar geleden) kan halen, maar een ploeg als Juve moet toch een betere linksback dan Molinaro moeten kunnen opstellen.

    Hetzelfde geldt voor de rechtsback positie. Al heeft Zebina me ovetuigd van zijn kunnen is hij toch te vaak out. Grygera heb ik altijd al een zeer middelmatige speler. Ik hoop dat hij ASAP de boot naar Griekenland neemt.

    De centrale verdediging met Chiellini -Cannavaro /Legrottaglie is nog het minst van mijn zorgen.
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 5)