Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (11 Viewers)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,644
Hebben jullie het gehoord van Van Damme, nu gaat die kloot bij Standard spelen, dit had ik nooit verwacht.
Ben erg teleurgesteld in hem.
Ik kan er inkomen dat dit als Anderlecht supporter moeilijk te verteren is. Persoonlijk vind ik het vooral grappig dat hij (niet voor de eerste keer) met hangende pootjes moet terugkeren uit het buitenland. Bizar eigenlijk, want het is toch wel een goeie speler.

Wel raar dat er alleen maar sprake was van een transfer nr Standard of Brugge en dat Anderlecht precies nooit echt moeite heeft gedaan om hem terug te halen...
 

Buy on AliExpress.com

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
We hebben de centen niet, de niet kwalificatie voor de CL wordt vergoed door geen versterking te halen, of ten minste, geen versterking die te veel moet kosten.

Ik weet zeker dat ze zich in Luik financieel pijn gedaan hebben om hem te halen, als ze nu geen CL halen, moet daar ook verkocht gaan worden (Defour zie ik zo wie zo al vertrekken).
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,644
Blijkbaar heeft Standard zelfs even veel betaald voor hem als wat Anderlecht indertijd ontving. Nogal logisch dan dat Anderlecht aan die prijs niet geïnteresseerd was.

En ik lees net dat er ook een akkoord was met Club, wat dan op de laatste moment is afgeblazen.

Ik denk dat het voor Jelleeeeuuuuh niet veel uitmaakte waar hij zou terechtkomen. De pipo :D
 

Gian

COME HOME MOGGI
Apr 12, 2009
17,481
Even dit topic weer nieuw leven inblazen, wie heeft het nieuwe voorstel wat betreft de 3000 EURO boete voor studenten gehoord in Nederland, zo'n voorstel kan toch niet aangenomen worden?

anders ben ik al behoorlijk de lul...
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Ik heb er van gehoord, maar weet er het fijne niet van. Ik geloof dat ik sowieso niet in de problemen kom aangezien ik in Duitsland studeer. :D

Dat geldt toch voor studenten die meer dan 1 jaar extra voor hun studie nodig hebben?
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
Even dit topic weer nieuw leven inblazen, wie heeft het nieuwe voorstel wat betreft de 3000 EURO boete voor studenten gehoord in Nederland, zo'n voorstel kan toch niet aangenomen worden?

anders ben ik al behoorlijk de lul...
What? How does this work then?
 

Gian

COME HOME MOGGI
Apr 12, 2009
17,481
What? How does this work then?
It's in Dutch..

De nieuwe regels voor studenten die te lang over hun studie doen gaan al volgend studiejaar in en gelden voor iedereen die ingeschreven staat. Dus ook voor studenten die nu al vertraging hebben opgelopen. Dat blijkt uit een interne beleidsnotitie van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OCW) waarin de NOS inzage heeft gehad.

Uit de notitie van 11 november blijkt dat elke student één jaar langer mag doen over een studie dan de looptijd die er voor staat. Voor elk jaar dat volgt moet de student 3000 euro extra betalen. Dat ene jaar mag maar een keer worden gebruikt, en geldt dus niet meer als studenten bijvoorbeeld na een bachelor nog een master gaan doen.

Opbrengst
Het gaat in totaal om 80.000 langstudeerders. Het ministerie wil met deze maatregelen in vier jaar tijd dat aantal met een kwart verlagen. Er is ook al uitgerekend welke opbrengst verwacht wordt. In 2012 zou de maatregel 180 miljoen euro moeten opleveren, daarna neemt dat bedrag af tot 140 miljoen euro per jaar.

Naast de 3000 euro extra die studenten moeten betalen, komt er ook een efficiencykorting voor onderwijsinstellingen. Dat houdt in dat voor elke student die te lang over de opleiding doet, de instelling 3000 euro wordt gekort op haar budget. Dat zou in 2012 190 miljoen euro moeten opleveren.

Bachelor
Uit het document blijkt dat de langstudeerders vooral op bacheloropleidingen op het hbo en de universiteit zitten. Uitgesplitst naar studierichting blijkt dat vooral masterstudenten rechten, economie en taal en cultuur langer over hun studie doen.

Het ministerie van OCW wil niet reageren op de uitgelekte stukken.
But I'm pretty fucked if this goes on.


Ik heb er van gehoord, maar weet er het fijne niet van. Ik geloof dat ik sowieso niet in de problemen kom aangezien ik in Duitsland studeer. :D

Dat geldt toch voor studenten die meer dan 1 jaar extra voor hun studie nodig hebben?
Ja, idd voor studenten die meer dan 1 jaar extra nodig hebben. Het lijkt mij een vreselijk voorstel, ik begrijp dat er bezuinigingen moeten worden doorgevoerd maar om nou te minderen met investeren in het onderwijs en vervolgens boetes uitdelen lijkt mij niet echt een passende oplossing.

Maar in Duitsland studeren, hoe krijg je dat voor elkaar? Je bachelor in Nederland gehaald?
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
I don't understand this part:

Naast de 3000 euro extra die studenten moeten betalen, komt er ook een efficiencykorting voor onderwijsinstellingen. Dat houdt in dat voor elke student die te lang over de opleiding doet, de instelling 3000 euro wordt gekort op haar budget. Dat zou in 2012 190 miljoen euro moeten opleveren.
Gian, what year are you in?
 

Gian

COME HOME MOGGI
Apr 12, 2009
17,481
To summarise it simply Hogescholen/University's get some money if their student pass/graduate. With this method the the schools budget will be cut if their students don't pass/graduate by a 3000 euro per student.

My situation is a bit odd, I finished highschool at an early age (16) and made some wrong choices in my studies. I'm studying in my first year now in a new school, already had two studies which didn't really go perfectly for me so if everything goes okay (which I highly doubt) my Bachelor period has taken 6 instead 4 years for me.
 

Martin

Senior Member
Dec 31, 2000
56,913
I'm doing a master program, but I started it already in 2006. I had various problems and now I'm in the final stages of my thesis and I should be done around February. In computer science, in Utrecht.
 

Gian

COME HOME MOGGI
Apr 12, 2009
17,481
Oh, sounds nice. I don't know anything about master programs but don't they take two years? I could be mistaking
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Hmm je studeerd MER? Netjes man. Ik zou je geen zorgen daarover maken, die motie komt toch niet door. Ik ben het wel eens met dat ze studenten moeten aanpakken, ik was namelijk ook een luie student en nog steeds eigenlijk, 3000 euro is nogal overdreven want dat is bijna 2x je schoolgeld. Het gerucht ging dat het bij je eventuele studieschuld werd gegooid, dus dan zou je een regeling moeten treffen met de IB groep. Nogmaals geen paniek man, het is nog lang niet zover, hoever ben je met je studie dan?
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
No, why mock a guy when trying to speak one of the most difficult European languages?


Iets anders:

Wanneer krijgen we ene regering in belgie?
Ik denk in november 2011, na nieuwe verkiezingen.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,644
I am more than willing to mock you, Martin. I just can't think of anything funny to say right now :shifty:


Ches, ik denk dat nieuwe verkiezingen ondertussen wel zeer dichtbij komen. Maar ik vrees dat het zelfs daarna nog redelijk wat tijd zou kunnen in beslag nemen.

Maar, minstens zo belangrijk, wanneer zal Stijnen een nieuwe club hebben? :D
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 11)