Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (34 Viewers)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,644
De enige Belgische inbreng op het tornooi zal F. De Bleeckere zijn met zijn assistenten (sheidsrechters). Het is niet uitgesloten dat zij langer aanwezig gaan zijn dan het Nederlandse team :D


En ja.
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
Oh god, die drama scheidsrechter :s. Na die komt niet verder dan de kwartfinale zoals je al zei :D net als Nederland!

Shit man ,ik heb hem gemist, vond hem altijd wel goede punten hebben op dit forum, jammer dat sommige members hier niet tegen konden.
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
En Ken, hoe ver denk je dat jullie zullen geraken op het WK?

Volgens mijn eigen, wetenschappelijk verantwoorde, pronostiek gaan jullie er uit in de kwartfinale tegen Brazilië, na een 2-1 verlies.
Tja.. het is altijd een raadsel bij ons, omdat we niet een team zijn dat kan steunen op een klasse verdediging, een team dat altijd degelijk is, zeg maar.

Maar ik heb goede hoop, onze verdediging ziet er alvast iets beter uit, en dan ga ik ervan uit dat Ooijer niet start, maar dat Heitinga naast Mathijsen gaat spelen en dat we dan Van der Wiel op rechts zien.

De 'grote jongens' hebben een goed seizoen, denk aan Sneijder en Robben met name, maar ook wel Van der Vaart bij Madrid en Van Persie die zich meteen na zijn blessure meteen weer heeft laten zien. Mijn angst is nog een beetje de finale vanavond, moet ik eerlijk zeggen. Ik zou er kapot van zijn als Robben een rotschop zou krijgen van Samuel & Co, dus ik houd mijn hart vast. Ik ben dus voor de Nederlanders vanavond, de rest interesseert me op het moment niks, ik juig aan het eind als onze jongens op eigen kracht van het veld stappen. :D

Het ziet er dus opzich wel aardig uit allemaal, zo in de aanloop naar het WK, maar ik denk dat we inderdaad tot de kwartfinales komen, misschien halve, dan is het ook echt op. Met een beetje optimisme moet een halve finale te doen zijn, omdat we op onze dag een aardig balletje kunnen trappen, maar we treffen meteen de echt lastige jongens, zoals Brazilië, dus we zullen zien.
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ken,

De boetes in belgie zijn zeker hoger als in NL, maar wij krijgen wel minder snel een boete.
Ik werk in NL en heb al een paar keer een boete gehad hier, bijvoorbeeld, 1x een boete omdat ik 53 reed waar ik 50 mag, daar zul je in Belgie nooit een boete voor krijgen.

Met betrekking tot de wegen, tsja, als je van Eindhoven naar Antwerpen rijdt, dan merk je meteen wanneer je in Belgie komt, maar dat is dan ook wel 1 van de slechtste autostrades die we hebben, in Vlaanderen gaat het nog, maar bijvoorbeeld rond Luik of Charleroi, daar is het al helemaal een ramp.
Maar als jij nu vanuit NL Limburg richting Genk rijdt, die autostrade is toch niet slecht.
 

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,644
Eerlijk gezegd heb ik nog niet al te veel verschil ondervonden tussen de Belgische & Nederlandse wegen. Behalve dan misschien de (kleinere) gewestwegen.

Ik krijg wel de indruk dat er een pak minder verkeer is in Nederland t.o.v. België, al heeft dat misschien te maken met de tijdstippen wanneer ik er kom.
 

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Ja dat klopt wel, de politie hier is echt heel zeikerig. Je krijgt echt overal een boete voor, dat is ook de grootste ergernis hier, maar de hoogte van de boetes in het algemeen valt reuze mee, terwijl Nederlanders echt goed kunnen zeuren. Ik ben zelf nog nooit in Belgie geflitst, maar ik ken wel mensen die echt honderden euros moesten achterlaten voor een niet eens zo gekke snelheid.

Over de wegen: Ik kom wel eens vaker in Maasmechelen, maar ik moet zeggen dat ik het verschil toch wel merk, alhoewel de weg daar echt niet zo slecht is, is het wel vrij luidruchtig wegdek dat volgens mij best oud is. Zoals gezegd, niet echt slecht, maar het kan niet op tegen de ( Ik weet het niet zeker, maar ik denk... ) A73, die langs Geleen, Nuth enz direct naar Maasmechelen loopt.

Ik studeer en kom dus heel vaak ( Ga er misschien ook wonen ) in Aken en de wegen zijn daar over het algemeen ook niet super. Wel fijn zijn de boetes in Duitsland, daar kun je nog eens lachen als je geflitst word.

Fout parkeren kost 5 euro, maakt niet uit hoe lang je er staat.

Ik werd laatst geflitst binnen de bebouwde kom waar ik ongeveer 11km/h ( weet het niet meer exact ) te snel reed, moest ik 15 euro betalen. Tja.. daar kun je nog mee leven en leer je je les van, in plaats van dat gezanik hier bij ons.
 

David01

Senior Member
Aug 20, 2006
2,825
de E313 is echt een ramp, ga nooit met een doos eieren over die baan want je komt thuis met een omelet
plus dat het een echte dodenbaan is
en daar moet ik dan dagelijks over
 

chester

Too busy to bother
May 20, 2006
15,055
Ja dat klopt wel, de politie hier is echt heel zeikerig. Je krijgt echt overal een boete voor, dat is ook de grootste ergernis hier, maar de hoogte van de boetes in het algemeen valt reuze mee, terwijl Nederlanders echt goed kunnen zeuren. Ik ben zelf nog nooit in Belgie geflitst, maar ik ken wel mensen die echt honderden euros moesten achterlaten voor een niet eens zo gekke snelheid.

Over de wegen: Ik kom wel eens vaker in Maasmechelen, maar ik moet zeggen dat ik het verschil toch wel merk, alhoewel de weg daar echt niet zo slecht is, is het wel vrij luidruchtig wegdek dat volgens mij best oud is. Zoals gezegd, niet echt slecht, maar het kan niet op tegen de ( Ik weet het niet zeker, maar ik denk... ) A73, die langs Geleen, Nuth enz direct naar Maasmechelen loopt.

Ik studeer en kom dus heel vaak ( Ga er misschien ook wonen ) in Aken en de wegen zijn daar over het algemeen ook niet super. Wel fijn zijn de boetes in Duitsland, daar kun je nog eens lachen als je geflitst word.

Fout parkeren kost 5 euro, maakt niet uit hoe lang je er staat.

Ik werd laatst geflitst binnen de bebouwde kom waar ik ongeveer 11km/h ( weet het niet meer exact ) te snel reed, moest ik 15 euro betalen. Tja.. daar kun je nog mee leven en leer je je les van, in plaats van dat gezanik hier bij ons.
Amai, als je bij ons gepakt wordt met fout parkeren kost het u minstens 50 euro.
De weg naar Maasmechelen is idd luidruchtig, maar als je die bijvoorbeeld vergelijkt met de weg van Eindhoven naar Antwerpen, ligt er die echt wel goed bij.
Dat is pas een abortusweg.
de E313 is echt een ramp, ga nooit met een doos eieren over die baan want je komt thuis met een omelet
plus dat het een echte dodenbaan is
en daar moet ik dan dagelijks over
Je mag het hebben, dat is idd een verschrikkelijke weg.
 
OP
Seven

Seven

In bocca al lupo, Fabio.
Jun 25, 2003
38,200
  • Thread Starter
  • Thread Starter #515
    Amai, als je bij ons gepakt wordt met fout parkeren kost het u minstens 50 euro.
    De weg naar Maasmechelen is idd luidruchtig, maar als je die bijvoorbeeld vergelijkt met de weg van Eindhoven naar Antwerpen, ligt er die echt wel goed bij.
    Dat is pas een abortusweg.

    Je mag het hebben, dat is idd een verschrikkelijke weg.
    Geweldig. Ik parkeerde gisteren op het marktplein vlakbij ons thuis. Jawel, vandaag markt. Nu, de auto is niet weggesleept en hij hindert ook niemand (hij staat in een hoekje van het plein) en er staan auto's van marktkramers naast. Hopen dan maar dat niemand er iets van zegt zeker..
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,200
  • Thread Starter
  • Thread Starter #516
    Ik had het over mijzelf:D ik had er nogal een paar teveel op bij mn werkborrel, dus helder denken ging niet meer:D

    Ps: Welkom terug 7!!!!
    Bedankt.

    Ken,

    De boetes in belgie zijn zeker hoger als in NL, maar wij krijgen wel minder snel een boete.
    Ik werk in NL en heb al een paar keer een boete gehad hier, bijvoorbeeld, 1x een boete omdat ik 53 reed waar ik 50 mag, daar zul je in Belgie nooit een boete voor krijgen.

    Met betrekking tot de wegen, tsja, als je van Eindhoven naar Antwerpen rijdt, dan merk je meteen wanneer je in Belgie komt, maar dat is dan ook wel 1 van de slechtste autostrades die we hebben, in Vlaanderen gaat het nog, maar bijvoorbeeld rond Luik of Charleroi, daar is het al helemaal een ramp.
    Maar als jij nu vanuit NL Limburg richting Genk rijdt, die autostrade is toch niet slecht.
    Het viel me ook op dat Nederlanders zich in de bebouwde kom echt wel aan de maximumsnelheid houden. Kan toeval zijn hoor, maar ik rijd dagelijks in Deurne rond en ik kan toch wel zeggen dat daar op sommige punten niemand zich aan 50 kilometer per uur houdt (al is het wel zo dat ze iedere keer de bebouwde kom belachelijk vroeg laten beginnen).
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Het viel me ook op dat Nederlanders zich in de bebouwde kom echt wel aan de maximumsnelheid houden. Kan toeval zijn hoor, maar ik rijd dagelijks in Deurne rond en ik kan toch wel zeggen dat daar op sommige punten niemand zich aan 50 kilometer per uur houdt (al is het wel zo dat ze iedere keer de bebouwde kom belachelijk vroeg laten beginnen).
    Da laatste klopt helemaal ja, als je bij ons soms ziet waar de bebouwde kom begint, belachelijk.
    Wat ik wel ergerlijk vind in NL is dat het in veel bebouwde kommen als max 30 is terwijl er geen school of geen winkels ofzo in de buurt zijn, da is bij ons dan weer beter.

    Het zal overal wel iets zijn zeker.
     

    Ken

    The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Ja, dat is zeker zo, er is overal wel wat natuurlijk. Nederlanders zijn gewend dat de politie zeurt over letterlijk een paar km/h te hard ( zoals je zei Ches ) dus velen houden zich eraan als ze ergens rijden waar ze niet echt bekend zijn.

    Politie hier is echt verschrikkelijk irritant en kinderachtig. Duits politie is echt heel netjes en aardig, die vragen je nog of je ergens anders zou willen parkeren omdat ze je anders moeten beboeten bijvoorbeeld. Zij gaan gewoon normaal met de mensen om. Hier zouden ze bij wijze van spreken naar je auto toe sprinten om de bon erop te plakken voordat je de auto in de gang gezet hebt.

    En ja, dat 30 geneuzel is verschrikkelijk, net als al die drempels en 'punaises'. Ik weet niet of dat in Belgie precies zo is?
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    En ja, dat 30 geneuzel is verschrikkelijk, net als al die drempels en 'punaises'. Ik weet niet of dat in Belgie precies zo is?
    Ja dat beginnen we hier ook goed te kennen, en hoe hoger de vluchtheuvel, hoe beter ze het vinden precies, verschrikkelijk.
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 34)