Osman

Koul Khara!
Aug 30, 2002
61,503
Ahhh nej inte inom flyg :D det finns flera shopping och restuarant consortiums i Arlanda, jobbar för en av dom, typ största resturangen i Arlanda, i Terminal 5 (om du kommer ihåg det, typ största terminal med flesta uttrikes flyg osv). Funderar faktiskt börja jobba för SAS, blivit erbjuden jobb, men det är sämre timmar än nuvarande så det känns onödigt byta.

Buy on AliExpress.com

Zé Tahir

JhoolayLaaaal!
Moderator
Dec 10, 2004
29,281
Ahhh nej inte inom flyg :D det finns flera shopping och restuarant consortiums i Arlanda, jobbar för en av dom, typ största resturangen i Arlanda, i Terminal 5 (om du kommer ihåg det, typ största terminal med flesta uttrikes flyg osv). Funderar faktiskt börja jobba för SAS, blivit erbjuden jobb, men det är sämre timmar än nuvarande så det känns onödigt byta.
Jaha. Jag har sökt jobb med Virgin America, Delta, och US Airways. Jag är fett sugen på att kunna flyga gratis :excited:

Förresten om du kommer in på SAS så får du ge mig en rekommendation. SAS flyger ifrån Dulles Airport :)

Osman

Koul Khara!
Aug 30, 2002
61,503
Ahhh lycka till brorsan, hoppas du kommer förbi nångång med din pimp suit också (man träffar massa piloter jämt, indian och chinese airline piloter/värdinnor e skit roliga hehe).

De två första företagen du nämnde, är de bara inrikes flyg eller?

Zé Tahir

JhoolayLaaaal!
Moderator
Dec 10, 2004
29,281
Ahhh lycka till brorsan, hoppas du kommer förbi nångång med din pimp suit också (man träffar massa piloter jämt, indian och chinese airline piloter/värdinnor e skit roliga hehe).

De två första företagen du nämnde, är de bara inrikes flyg eller?
Nä, Virgin America flyger till Europa också och Delta Airlines är världens största flygbolag och flyger typ överallt. US Airways dock flyger bara inrikes.

Osman

Koul Khara!
Aug 30, 2002
61,503
I swear. Swedish is the worst language in Scandinavia.
You do know that in every festival I been to with majority of scandinavians, all we and norweigians do is make fun of danes gargle gargle speech sounds, like they were born with fishdicks in their throats. We talk in swedish/norweigian, and they understand us, they reply in danish, and seriously just baffled wtf they just said, it reminds me of a CL game, where a swedish player had a danish tv interviewer babble for a while, and the player just smiled and said I dont know wtf you just said :lol:

- - - Updated - - -

There is a reason why you guys understand us and not the other way around. :D
Wtf, thats totally the frigging reverse, I say this as someone who almost daily has danish customers :p

- - - Updated - - -

Nä, Virgin America flyger till Europa också och Delta Airlines är världens största flygbolag och flyger typ överallt. US Airways dock flyger bara inrikes.
Haha so totally the reverse det jag trodde :D Förresten jag ser delta ibland, men aldrig sett virgin. Konstigt att det airline med landets name (plus airways) är den som e bara inrikes, oftast brukar vara tvärtom hehe.

Zé Tahir

JhoolayLaaaal!
Moderator
Dec 10, 2004
29,281
You do know that in every festival I been to with majority of scandinavians, all we and norweigians do is make fun of danes gargle gargle speech sounds, like they were born with fishdicks in their throats. We talk in swedish/norweigian, and they understand us, they reply in danish, and seriously just baffled wtf they just said, it reminds me of a CL game, where a swedish player had a danish tv interviewer babble for a while, and the player just smiled and said I dont know wtf you just said :lol:

- - - Updated - - -

Wtf, thats totally the frigging reverse, I say this as someone who almost daily has danish customers :p

- - - Updated - - -

Haha so totally the reverse det jag trodde :D Förresten jag ser delta ibland, men aldrig sett virgin. Konstigt att det airline med landets name (plus airways) är den som e bara inrikes, oftast brukar vara tvärtom hehe.
Virgin America ägs av Virgin Atlantic. Har du inte hört talas om Richard Branson? Han som vill börja flyga vanliga folk in i rymden? :D

Nästan allt är tvärtom i USA, det måste du ju veta vid det här läget? :D

Osman

Koul Khara!
Aug 30, 2002
61,503
Ahhh yes it was Kim :lol: He is a legend for saying what whole of sweden were thinking, I can understand danish in CONTEXT, like every 3-4 words if they speak slowly, but danes speak like they dont care to finish words, just blurt it out and stop in middle of the word :D

- - - Updated - - -

Virgin America ägs av Virgin Atlantic. Har du inte hört talas om Richard Branson? Han som vill börja flyga vanliga folk in i rymden? :D

Nästan allt är tvärtom i USA, det måste du ju veta vid det här läget? :D
Oh jag vet det e Bransons bolag, har bara aldrig sett det i Arlanda än.

Hehe jo börjar lära mig det :p

- - - Updated - - -

I think you are used to people from Copenhagen. I find it funny too sometimes how they talk. I'm from Aarhus btw. :D
Arent like 2/3rds of the country in Köpenhamn? :p

Klovn

#MakeTuzGreatAgain
Jul 28, 2011
21,859
I think they have 1,7M out of 5,6M. But it is the best city in Denmark no doubt. They just speak/pronounce danish words worse than many cities in Denmark. :)

Osman

Koul Khara!
Aug 30, 2002
61,503
I take your word for it, normally capital peeps are supposed to speak most plain and clear version of the language, and the lesser country side parts of the country who butcher the language, atleast so in Sweden dialects wise.

Klovn

#MakeTuzGreatAgain
Jul 28, 2011
21,859
I take your word for it, normally capital peeps are supposed to speak most plain and clear version of the language, and the lesser country side parts of the country who butcher the language, atleast so in Sweden dialects wise.
It's my opinion along with alot of people(Not only Aarhus) outside Copenhagen.

What about Swedish do you not like, W?
I was overreacting, I guess i'm just not used to it since I've never been in Sweden. It just sound stupid in my head. :D

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 1, Guests: 156)