Saviola (1 Viewer)

swag

L'autista
Administrator
Sep 23, 2003
83,441
#21
Saviola got caught in a new system and had an off year this past season. Of course, I think he over-performed the previous year, but...

Personally, I think we could use him more than Miccoli. He has good dribbling skills on the ground and could prove helpful in our team soft spot: creative offensive midfield. But as he proved at the Confed Cup a couple weeks ago, there are a couple dimensions of his game that need work. Namely: scoring (particularly deep kicks), some fine-tuning on his passing (his choices and his ability), and an extra dose of maturity.
 

Buy on AliExpress.com

Gep

The Guv'nor
Jun 12, 2005
16,418
#26
Juventus: Saviola l`alternativa a Cassano
10/07/2005 10.57.37
(DS) - Torino, 10 luglio - La Juventus si sta guardando attorno per trovare una possibile alternativa ad Antonio Cassano. Il mercato della Roma è stato bloccato dalla Fifa ed il club bianconero si ritrova a dovere pagare il talento barese esclusivamente in contanti. A questo punto la trattativa è in stallo e Capello rischia di vedere restare Cassano un altro anno nella Capitale.

Il dg Moggi è comunque tranquillo, dato che il giocatore è fermamente intenzionato a vestire la maglia bianconera e quindi non teme le sirene madrilene: il Real Madrid potrebbe fare una ottima offerta alla Roma, ma è praticamente certo che il giocatore rifiuterebbe il trasferimento. A questo punto la Juventus ha bisogno di trovare un giocatore dalle caratteristiche simili per questa stagione: l`obiettivo è quindi diventato Javier Saviola del Barcellona nell`ultima stagione in prestito al Monaco. L`argentino non rientra nei piani di Rijkaard e andrà nuovamente in prestito. Per ora si è fatto avanti solo il Middlesbrough, ma il giocatore ha rifiutato. A bloccare i tanti pretendenti l`ingaggio stellare del fantasista: 5 milioni di euro a stagione. La Juventus lo prenderebbe volentieri fino a giugno 2006 per regalare a Capello una alternativa a Del Piero, ma non ha nessuna intenzione di pagare un ingaggio così alto.

Saviola vuole sbarcare a Torino e potrebbe accettare una riduzione dell`ingaggio di un milione di euro. A questo punto toccherà al Barcellona; infatti Moggi vuole pagare solo il 50%, ma punta sulla possibilità di valorizzare il giocatore che avrebbe un palcoscenico di tutto rispetto e a fine stagione potrebbe essere appetito da molti club europei. L`operazione è difficile, ma non impossibile. La Juventus avrebbe così un giocatore dal grande talento ad un prezzo incredibilmente basso nell`attesa di ottenere il cartellino di Cassano che a giugno 2006 sarà libero di accasarsi dove vorrà a costo zero. Difficile che la Roma accetti di vederlo andare via così senza monetizzare la sua partenza. Staremo a vedere.


What ever there saying........hope we dont get Saviola
 

Zlatan

Senior Member
Jun 9, 2003
23,049
#31
It would be the same as wehn Zlatan and DP play together, they< would both drop back too much.


Having said that, I'd love Saviola.
 

Juventinoo

Ertuğrul Oğlu Osman
Oct 20, 2004
3,647
#34
am doubt what other players we didn't related to.....i think we missed some also ....tell 31 Aug. we will be related to all possible players in the planet.....what a Moggi policy ...
 

Mr. Gol

Senior Member
Sep 15, 2004
3,472
#35
Moggi only has two possible tactics:

1) He follows a player closely for months without telling him, and then makes a sudden move (Zebina).

2) If he thinks the club is asking too much money he makes comments like 'I think ... is a great player, but he is too expensive for us' in order to lower the price.

It does work wonders though.
 

Stu

Senior Member
Jul 14, 2002
17,557
#36
How about we just leave the forward line as it is now and deal with our priorities? :) Everyone's talking about Cassano, Gilardino and now Saviola but what we really need is a centre mid to partner Emerson and a defender.
 

Stu

Senior Member
Jul 14, 2002
17,557
#38
++ [ originally posted by tassard ] ++
Dou you think our attack line is good enough to be serious condtenders for the CL?I don't think so...
Yes, as a matter of fact I do. Trezeguet is one of today's most natural goalscorers, Ibrahimovic is one of the most promising young strikers in the world, Del Piero is Del Piero, Mutu was once a phenomenal support striker and I'm sure he can regain that form under Capello, and Zalayeta is as reliable as back-up strikers come.
 

tassard

Senior Member
Jul 30, 2004
6,842
#40
The only player where I disagree is Trezeguet.He is good but let's be honest he is not Gilardino much more if you think he is too prone to injuries.For the others I agree with you.We have great supports strikers
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)