Official: Vincenzo Iaquinta to Juve (9 Viewers)

Sep 2, 2004
3,113
I'm aware of that. But it's two youngsters that will most likely never get to wear a Juve shirt on the first team. They've already been doomed to be loaned out to other teams for the rest of their Juve careers...

BTW for anyone that knows, are Boudianski and Paolucci going to be loaned or sold? That last article doesn't say one way or another.

i hate when people say this, these youngsters wont stay anyway and if they did stay at juve they would never play
 

Buy on AliExpress.com

Ahmed

Principino
Sep 3, 2006
47,928
tfeh...ppl trying to be funny...atleast appreciate the fact that he is a proven performer in Serie A and that he has a WC winners medal to his name...i dont like him as a player either but if will be a Bianconero then Best of Luck
 

- vOnAm -

Senior Member
Jul 22, 2004
3,779
I seriously don't get whats with all the bitchin. iaquinta is a good player, and for 6 mil plus 2 youngsters who aren't Palladino, Giovinco, Marchisio. I would go for it coz it could turn out to be a bargain.
 

LegiaJuve

Junior Member
Jun 5, 2007
81

i hate when people say this, these youngsters wont stay anyway and if they did stay at juve they would never play
That's why I said 6 mil + these two aren't that bad. If they were two high-end prospects I would be as pissed as anyone else. Besides, I'm just saying these players will never get a chance at Juve... all you did was agree with me (albeit from a different point of view).
 

Juventino007

Junior Member
Jun 11, 2007
288
Why is it we msut get Iaquinta,
Why is it Trezegol must leave
Why is Hunter most likely wont come
Come on guys lets deal with what we got DP Miccoli hmm Iaquinta nd some1 else
is good enough so stop the bitchin guys , we all want the best 4 this club !!!
FORZA JUVE!!!!!
(i will personally make trez stay myself)
 

zizoufan

Z.Z T h e M a s t e r
May 25, 2004
2,500
Official : juventus.com

Iaquinta è della Juventus

Ufficializzato l’ingaggio dell’attaccante Campione del Mondo proveniente dall’Udinese. “E’ un salto di qualità nella mia carriera”
 
Mar 28, 2007
2,272
Iaquinta è della Juventus



Da oggi, l’elenco dei bianconeri Campioni del Mondo si allunga. La Juventus ha infatti ufficializzato l’ingaggio per le prossime cinque stagioni di Vincenzo Iaquinta. Nato a Crotone il 21 novembre 1979, arriva a Torino all’apice della sua carriera dopo sette anni nell’Udinese (con cui ha segnato 64 gol in 187 partite e esordito in Champions League) e le precedenti esperienze in Reggiolo (società dilettantistica emiliana in cui è cresciuto), Padova e Castel di Sangro.

“Dopo sette stagioni a Udine è arrivato il momento di fare il salto di qualità – sono state le prime parole di Iaquinta, estratto di un’intervista che uscirà sul prossimo numero di Hurrà Juventus -, credo di avere l’età giusta per realizzare questo sogno. Sono consapevole di toccare il top e che d’ora in avanti sarà tutto più difficile perché aumentano le pressioni. Ma a me le pressioni piacciono e non vedo l’ora di cominciare questa nuova avventura. Una grande sfida, che affronto con entusiasmo e con l’orgoglio di poter contribuire a riportare questa squadra ai massimi livelli, in Italia e in Europa”.

Dopo l’arrivo di Ranieri, gli acquisti invernali e i recenti rinnovi, Iaquinta costituisce una pedina su cui puntare per il futuro, come confermato dall’amministratore delegato Jean Claude Blanc: “Si tratta di un giocatore importante, un altro campione del mondo che contribuirà a scrivere nuove pagine della storia della Juventus. Un professionista al quale diamo il benvenuto in bianconero, che porta esperienza e qualità alla squadra e che ha l’entusiasmo e la passione giusta per regalare ai nostri tifosi le soddisfazioni che meritano. Non c’è dubbio che sia un altro passo avanti nella definizione di una squadra competitiva per affrontare il rientro in Serie A”.

juventus.com

11.3million euros for 3 annual installment.
iaquinta signed a 5 years contract.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 8)