Luigi "Vergogna" Delneri (33 Viewers)

Finish the season with or without Del Neri?

  • Yes, keep Del Neri till the end of the season and then fire him

  • Fire Del Neri now and replace him with someone else till the end of the season


Results are only viewable after voting.

Emmet

Senior Member
Apr 5, 2006
3,938
Del Neri has no blame whatsoever for yesterday's draw, as Red said, we again just missed way too many chances. And thats all there is to say about it.
 

only-juve

Senior Member
Jan 5, 2008
7,451
Del Neri has no blame whatsoever for yesterday's draw, as Red said, we again just missed way too many chances. And thats all there is to say about it.
I'd blame the mentality of the team more than our attackers missing chances. Every time we score a goal we all know at the back of our minds that at some point the opposition team will score a goal and it happens most of the time (happened many times this season and last).

I wouldn't blame Delneri for that though (more to do with our players mentality).
 

MikeM

Footballing Hipster celebrating 4th place with Tuz
Sep 21, 2008
12,834
I think he had it right with the 4-3-1-1 he was using. But then he took off Pepe and Krasic, 2 players that were all over the field and replaced them with Legro and Traore.

Traore I could see maybe. But I would have put Legro for Grosso, not stick him in no-man's land in our formation.

He had it right and then switched it completely in the last few minutes.

I was really pissed he took off Pepe. I'm not his biggest fan but the sucker runs forever and we could have used him with a man down in the final minutes.
 

ALC

Ohaulick
Oct 28, 2010
46,528
One wrong move by Del Neri imo.. That to take Quag out and let Iq play!.. That was fucking stupid!
Woludn't have been a bad idea if Iaquinta had converted that chance huh?

Iaquinta up front by himself provided an outlet and alsways presented some danger to Chievo. Quagz tracks back too much, so I agree with Del Neri in that one. It's all Iaquinta's fault for being a clumsy guido.
 

Salvo

J
Moderator
Dec 17, 2007
62,797
"L’infortunio di Quagliarella e l’espulsione di Melo? Giocare in dieci è già complicato, poi perdere Quagliarella non ha aiutato. Certamente non è stato facile gestire la gara con Amauri e Del Piero in ripresa dai proprio infortuni. Con un equilibrio migliore qualche situazione si poteva creare, ma posso dire poco perché l’espulsione di Melo ha condizionato la partita. E’ la seconda volta che giochiamo in dieci quasi tutta la partita, ma dobbiamo stare tranquilli, tutto può cambiare in pochi giorni. Ci rimboccheremo le maniche e troveremo una soluzione per la partita di domenica a Napoli con l’idea di recuperare più energie possibili nel minor tempo possibile". Poi il discorso si sposta sul mercato e sui possibili rinforzi per gennaio: " A parte la qualità, sono gli elementi di numero che non abbiamo. Se vogliamo lottare per un obiettivo importante, dobbiamo valutare bene le situazioni che ci si presentano. Dobbiamo prendere con calma quest’annata, che è di costruzione. Siamo in una posizione ancora adesso abbastanza importante di classifica. Mancando Quagliarella potrebbero mancare tutte e due. Dobbiamo valutare la situazione di Quagliarella qual è e poi penseremo al futuro”. Infine una battuta su Felipe Melo che con un gesto insensato ha deciso parte della gara bianconera: "Il gesto sicuramente non è scusabile, ma si è posto sin qui molto bene in questo avvio di campionato. Ha avuto una reazione abbastanza inopportuna, ma mi pare che l’arbitro abbia deciso in maniera corretta, spero che esca da questa situazione più forte di prima. Per noi è importante e quindi aspettiamo la sua reazione per un miglioramento complessivo. Con Melo subivamo meno l’iniziativa del Parma. Oggi abbiamo pagato dazio su diversi tiri in porta, quindi l’atteggiamento è stato complicato da quando siamo rimasti in dieci".
Here you are boys, it seems striker transfers will depend on Quags injury, he also said we need Quality.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 33)