Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (14 Viewers)

Dominic

Senior Member
Jan 30, 2004
16,706
Ja precies. Daarom ben ik toch altijd weer opgelucht als hij commentaar geeft bij een wedstrijd.

Dat ik voor juve ben, sinds '96? De gehele basjsschool werd geindoctrineerd om voor Ajax te zijn. Van huize uit was ik geenzins chauvinistisch (Nederlands-Duits huishouden :)) en dus besloot ik voor de tegenpartij te juichen. Althans dat is mijn analyse achteraf, willekeur is ook een goed antwoord:p Mijn interesse voor voetbal was daarvoor matig, maar sinds die finale ben ik het meer en meer gaan volgen en ik besloot om bij juve te blijven. :p

Hoe zit het bij jou?

Buy on AliExpress.com

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
sowieso, bedoel je :p. En ook dat negatieve valt zeer mee. De laatste jaren wellicht wat meer, maar dat is dan ook niet per see onterecht. Daarnaast heeft hij veel waardering voor onze pre-calciopoli spelers gehad. Het probleem is dat hij meningen van omringenden, die nooit serie A kijken, teveel waardeert en zich daardoor laat beinvloeden.
ja stomme nederlandse taal :D ik heb zelf trouwens geen sport 1 maar bij vi en op sommige streams erger ik mij mateloos aan hem en zijn onkunde over bijvoorbeeld calciopoli heel veel mensen hebben daar een mening over hier maar weten er de ballen van af. Aan Emile en dergelijke de taak om in ieder geval op tv het goede te zeggen. als ik hem al onkundig vind laat staan de anderen :D

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Ja precies. Daarom ben ik toch altijd weer opgelucht als hij commentaar geeft bij een wedstrijd.

Dat ik voor juve ben, sinds '96? De gehele basjsschool werd geindoctrineerd om voor Ajax te zijn. Van huize uit was ik geenzins chauvinistisch (Nederlands-Duits huishouden :)) en dus besloot ik voor de tegenpartij te juichen. Althans dat is mijn analyse achteraf, willekeur is ook een goed antwoord:p Mijn interesse voor voetbal was daarvoor matig, maar sinds die finale ben ik het meer en meer gaan volgen en ik besloot om bij juve te blijven. :p

Hoe zit het bij jou?
Ik was sinds kleins af aan altijd voor Ajax, heb er gevoetbald en nog steeds voor de club, idd sinds de finale van 96 ben ik ze objectief gaan volgen en vond ik vooral de vechtersmentaliteit en natuurlijk de magische 3, Ravanelli,Del Piero en Vialli prachtig! Ik was ook altijd Juventus bij de Fifa spellen vaak omdat mn beste vriend altijd ac Milan nam en mn neefje Inter :D Ben er in blijven hangen en ben nu bijna net zo fan van Juve als van Ajax. Apart he? :D

Hoe zit het eigenlijk met de rest? Ches, Janna, BF?

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
heb jij bij ajax gevoetbald? ook bij haarlem?

ik ben voor juventus sinds 1996 ten tijden van de champions league finale en mijn vader was voor ajax en vreselijk irritant aan het doen en steeds boos aan het worden op de tv en ik en mijn zus vond het andere shirt zo mooi. Toen ging mijn zus weg en heeft mijn vader mij alles verteld over juventus en hoe groot de club was hij zei dat juventus de grootste club ter wereld was/is maar dat hij nu voor ajax was. De volgende dag hoorde ik dat juventus won en ik was fan. maar snapte de ballen van voetbal. Paar jaar later ging ik cm 9798 spelen met mijn broer en hij vroeg wie wil je zijn ik zei juventus
daarna altijd juventus geweest in de spellen en altijd juventus gekeken als het op tv was en mijn moeder niet vreselijk tegenwerkten.
Mooiste moment was de champions league halve finale in 2003 tegen real madrid de tweede wedstrijd dat we ze totaal weg speelden. ik vierde een feestje door het hele huis. en een maand later was ik ontroostbaar toen milan de cup won. toen zei mijn moeder nadat ze mij getroost had dat ik echt een zwart wit hart heb :touched: Ze verbaast zich wel erover dat ik nu nog juventus kijk maar ach dat doet ze met alles in mijn leven :D

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Ik was zelf eerst "fan" van de Italiaanse nationale ploeg. Fan is misschien lichtjes overdreven, maar ik supporterde in ieder geval wel voor hen. Ongeveer sinds het WK in 1990, wat dan ook nog eens in Italië zelf was.
Na dat WK was ik dan helemaal gewonnen voor het Italiaanse voetbal & begon ik me meer en meer te interesseren in hun competitie zelf, spreken dan over de jaren 90-93 ongeveer.

Bleek dat mijn favoriete spelers indertijd bij Juve speelden, en zo ben ik het team echt beginnen volgen. En behalve die geweldige spelers, had de ploeg ook iets wat mij aantrok, al weet ik niet wat dat nu juist was. Tegen 93 à 94 kon ik mezelf als echte fan beschouwen :D
En de liefde is er ondertussen niet minder op geworden...

Dominic

Senior Member
Jan 30, 2004
16,706
ja stomme nederlandse taal :D ik heb zelf trouwens geen sport 1 maar bij vi en op sommige streams erger ik mij mateloos aan hem en zijn onkunde over bijvoorbeeld calciopoli heel veel mensen hebben daar een mening over hier maar weten er de ballen van af. Aan Emile en dergelijke de taak om in ieder geval op tv het goede te zeggen. als ik hem al onkundig vind laat staan de anderen :D
Dat zegt inderdaad vrij veel over de rest van de commentatoren.

Ik was sinds kleins af aan altijd voor Ajax, heb er gevoetbald en nog steeds voor de club, idd sinds de finale van 96 ben ik ze objectief gaan volgen en vond ik vooral de vechtersmentaliteit en natuurlijk de magische 3, Ravanelli,Del Piero en Vialli prachtig! Ik was ook altijd Juventus bij de Fifa spellen vaak omdat mn beste vriend altijd ac Milan nam en mn neefje Inter :D Ben er in blijven hangen en ben nu bijna net zo fan van Juve als van Ajax. Apart he? :D
Apart? Op dit forum valt dat wel mee :p, maar in het dagelijks leven zul je vast af en toe rare reacties krijgen erop :p

Ik was zelf eerst "fan" van de Italiaanse nationale ploeg. Fan is misschien lichtjes overdreven, maar ik supporterde in ieder geval wel voor hen. Ongeveer sinds het WK in 1990, wat dan ook nog eens in Italië zelf was.
Na dat WK was ik dan helemaal gewonnen voor het Italiaanse voetbal & begon ik me meer en meer te interesseren in hun competitie zelf, spreken dan over de jaren 90-93 ongeveer.

Bleek dat mijn favoriete spelers indertijd bij Juve speelden, en zo ben ik het team echt beginnen volgen. En behalve die geweldige spelers, had de ploeg ook iets wat mij aantrok, al weet ik niet wat dat nu juist was. Tegen 93 à 94 kon ik mezelf als echte fan beschouwen :D
En de liefde is er ondertussen niet minder op geworden...
Dat is al lang... Hoe oud bent u, als ik vragen mag?

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
is toch belgisch u zeggen :boh:

btw hebben we allemaal de afleveringen gezien van GTST

ik ben de weg kwijt en weet niet meer wat waar is en wat niet.
gister keek ik naar studio voetbal en toen ging die ten have bellen en ik dacht echt van waarom doe je dat.

ow en ajax speelt morgen toch ben benieuwd of ze hun goede vorm in de champions league wel kunnen behouden.
helaas dat boerigter de wedstrijd gaat missen, en ben benieuwd of er een andere keeper onder de lat staat en wie de spits wordt

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
is toch belgisch u zeggen :boh:

btw hebben we allemaal de afleveringen gezien van GTST

ik ben de weg kwijt en weet niet meer wat waar is en wat niet.
gister keek ik naar studio voetbal en toen ging die ten have bellen en ik dacht echt van waarom doe je dat.

ow en ajax speelt morgen toch ben benieuwd of ze hun goede vorm in de champions league wel kunnen behouden.
helaas dat boerigter de wedstrijd gaat missen, en ben benieuwd of er een andere keeper onder de lat staat en wie de spits wordt
Davids zegt dat Cruijjff rascistisch tegen hem was : Je zit hier alleen maar omdat je zwart bent.
Als Davids liegt ben ik al mijn respect voor hem verloren.

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
Davids zegt dat Cruijjff rascistisch tegen hem was : Je zit hier alleen maar omdat je zwart bent.
echt :shocked:
dat heb ik even gemist dan. :excited
Davids mag altijd in de RvC van juve komen te zitten :agree:

ow Pat check je pm paar vraagjes over die ps3

Gian

COME HOME MOGGI
Apr 12, 2009
17,796
Zeer vreemde situatie. Vandaag kwam er ook een bericht naar buiten dat een vrouwelijk lid van de RvC een dreigbrief had ontvangen.

Ajax zuigt echt dit seizoen zowel op als buiten het veld.

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
Wat is er zo lachwekkend aan Cruijjf?
Hij snoerde iedereen zn mond.Vooral die leugenaars van de RVC
''wat maakt het nou uit die kale, die schele, die rode''
toen hem gevraagd werd over van gaal voor de 10x door die jan joost slijmbal van gangelen en wilfred fohn genee

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
Kword gek van die soapserie daaro. Heb trouwens mn kaarten binnen voor tegen Madrid, koste me 135euro maar kzit wel hoofdtribune en mag in het ledenrestaurant. Ben benieuwd hoeveel mensen er Messi gaan roepen :D

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
Kword gek van die soapserie daaro. Heb trouwens mn kaarten binnen voor tegen Madrid, koste me 135euro maar kzit wel hoofdtribune en mag in het ledenrestaurant. Ben benieuwd hoeveel mensen er Messi gaan roepen :D
gefeliciteerd :) dan valt het nog mee misschien kom je ten have nog tegen :p

eentje :D

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 13)