Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (14 Viewers)

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
May 22, 2009
10,888
Jij bent gewoon een typische negatieve Belg volgens mij :D.
Je gaat me toch niet vertellen dat jij geen vooruitgang ziet tegenover 1 jaar geleden.
Komaan, negatief is niet hetzelfde als realistisch :p

Qua vooruitgang: ten opzichte van 3 jaar geleden zeer zeker wel. Ten opzichte van een jaar geleden helemaal niet.

Kleine opmerking: Ik hecht geen enkel belang aan oefenwedstrijden, dus de 2 meest recente wedstrijden beïnvloeden mijn mening dan ook niet (negatief of positief).

Buy on AliExpress.com

Bezzy

The Bookie Queen
Jun 5, 2010
20,828
België gelijk gespeeld tegen fransen :tup:

Toch pat zeg je eerst dat mathijssen, johnny, braafheid niet goed genoeg zijn daarna weer wel.

Op het ek moet alles goed vallen en beetje geluk is ook nodig en dan kunnen we ver komen.

Ik stel voor toch weer het counter voetbal te spelen net als op wk met zelfde opstelling alleen pieters in plaats van bronkhorst.
Bertje had gelijk als wij gaan voetballen tegen grote landen is onze verdediging te zwak om alles op te vangen. Toch hoop ik op douglas nog steeds is toch wel beter dan mathijssen.

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,131
België gelijk gespeeld tegen fransen :tup:

Toch pat zeg je eerst dat mathijssen, johnny, braafheid niet goed genoeg zijn daarna weer wel.

Op het ek moet alles goed vallen en beetje geluk is ook nodig en dan kunnen we ver komen.

Ik stel voor toch weer het counter voetbal te spelen net als op wk met zelfde opstelling alleen pieters in plaats van bronkhorst.
Bertje had gelijk als wij gaan voetballen tegen grote landen is onze verdediging te zwak om alles op te vangen. Toch hoop ik op douglas nog steeds is toch wel beter dan mathijssen.
Waar lees je dat? Ik zeg dat Heitinga en Mathijsen niet in vorm zijn en Braafheid niet in het Nederlands elftal hoort. Counter voetbal? Met wie dan? Met Kuijt?

OP
Seven

Seven

In bocca al lupo, Fabio.
Jun 25, 2003
39,344
  • Thread Starter #1,786
    Waar lees je dat? Ik zeg dat Heitinga en Mathijsen niet in vorm zijn en Braafheid niet in het Nederlands elftal hoort. Counter voetbal? Met wie dan? Met Kuijt?
    Als Nederland countervoetbal wilt spelen, dan moet Robben in orde zijn. Aangezien je nooit op Robben kan tellen, lijkt me dat een grote gok.

chester

Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Niet gekeken, ik ga mijn tijd echt niet verdoen met domme oefenwedstrijdjes :D
    Dan heb je ook geen recht van spreken, gisteren was echt wel een wedstrijd alsof het er voor ging.
    Als Nederland countervoetbal wilt spelen, dan moet Robben in orde zijn. Aangezien je nooit op Robben kan tellen, lijkt me dat een grote gok.
    Wie we daar hebben, welkom terug.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
    May 22, 2009
    10,888
    Dan heb je ook geen recht van spreken, gisteren was echt wel een wedstrijd alsof het er voor ging.
    Waarom heb ik geen recht van spreken?

Zoals ik al zei: oefenwedstrijden zijn voor mij van geen belang. Als dat voor anderen wel zo is, heb ik daar geen probleem mee. Maar ik ga er echt mijn mening niet voor aanpassen.
    We kunnen nog 100 keer in Frankrijk 0-0 gaan spelen, of zelfs winnen. Wat betekent dit uiteindelijk concreet? Behalve dan wat punten voor de cöëfficient.

Het belangrijkste in voetbal is er staan wanneer het moet. En net op dat punt krijgt de Belgische ploeg voorlopig 0/10. Ik hoop net zo hard als jij dat dit zal veranderen hoor. Alleen zijn daar nog niet meteen echte aanwijzingen voor te vinden.

Bezzy

The Bookie Queen
    Jun 5, 2010
    20,828
    We speelde counter voetbal met Kuyt op het wk

Net als Rm ajax eruit counterde

Aanvallend spelen is een grote risico met deze verdediging

chester

Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Waarom heb ik geen recht van spreken?

Zoals ik al zei: oefenwedstrijden zijn voor mij van geen belang. Als dat voor anderen wel zo is, heb ik daar geen probleem mee. Maar ik ga er echt mijn mening niet voor aanpassen.
    We kunnen nog 100 keer in Frankrijk 0-0 gaan spelen, of zelfs winnen. Wat betekent dit uiteindelijk concreet? Behalve dan wat punten voor de cöëfficient.

Het belangrijkste in voetbal is er staan wanneer het moet. En net op dat punt krijgt de Belgische ploeg voorlopig 0/10. Ik hoop net zo hard als jij dat dit zal veranderen hoor. Alleen zijn daar nog niet meteen echte aanwijzingen voor te vinden.
    - Ik zie die aanwijzingen wel, ten eerste winnen of zelfs domineren van ploegen zoals Kazachstan of Azerbeijdjan, dat deden we voorheen (generatie na de Wk2002 tot en met de voorronde Wk2010) niet of toch zelfs maar zelden, nu wel (ok, behalve laatste keer toen we gelijk speelden).
    - Terugkomen van een 3-1 achterstand tegen ploegen als Oostenrijk en dan zelfs nog voorkomen, was al helemaal geen sprake van.

We zijn er nog niet, maar om te zeggen dat je geen vooruitgang gezien hebt, dat kan ik me niet voorstellen.
    Als deze jongens bij hun nieuwe buitenlandse clubs nog wat meer ervaring kunnen opdoen (Witsel, Defour, Ogunjimi, Lukaku, Courtois) en sommige nog een stapje hoger kunnen gaan (Hazard, Vossen, Vertonghen, De Bruyne, Dembele, Chadli) na de winterstop of na dit seizoen, moet het mogelijk zijn om ons te plaatsen voor 2014.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
    May 22, 2009
    10,888
    Zoals ik al zei: in vergelijking met 3 jaar geleden is er wel degelijk vooruitgang geboekt. Denk niet dat iemand het daar oneens kan over zijn.
    In het laatste jaar echter niet meer, volgens mij. Wat de resultaten ook min of meer bevestigen. En op momenten dat we er moeten staan, loopt het ook nog steeds mis. En net daar moet absoluut verandering in komen. Het is maar de vraag of oefenmatchen ons daar gaan bij helpen.

chester

Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Denk het wel, zeker als we in staat zouden zijn om redelijk wat met +/- dezelfde spelers te spelen.
    Dan weten ze begin volgend seizoen wel wat hun taak gaat zijn als de echte wedstrijden eraan komen.
    Enkel de spits, dat is een probleem aan het worden.

Buck Fuddy

Lara Chedraoui fanboy
    May 22, 2009
    10,888
    Spits valt misschien nog een mouw aan te passen door op een iets andere manier te spelen. Of misschien geraakt één van die gasten wel terug in vorm.
    Links & rechtsachter daarentegen. En misschien zelfs centraal achterin, als de Zjors op Van Buyten blijft rekenen :D

chester

Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Centraal stond het gisteren ok, Vermaelen op links was verdedigend een goede optie, de RB, tsja, als VDBorre het niveau van nu kan aanhouden, komt da misschien ook nog wel goed.
    Maar ik zou toch liever een goede LB zien en Kompany-Vermaelen centraal.
    Al vrees ik dat dit er momenteel niet echt in zit.

Ken

The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Zo.. beetje laat, maar beter laat dan nooit: Wat een verschrikkelijke wedstrijd was dat zeg. Die Duitsers gingen er helemaal voor en hebben voetballend een verschrikkelijk goede generatie op het moment, als je daar zo aantreedt als wij deden afgelopen dinsdag, verdien je het een pak slaag te krijgen. Het klinkt misschien als een excuus, maar die 11 op het veld hadden er geen zin in of waren gewoon absoluut niet geconcentreerd bezig.

Kortom; het standaard verhaalt bij oefenpotjes.. ze laten de leeuw fijn thuis. De ene slechte pass over een meter of 10 / 15 na de andere, zo in de voeten van een Duitser op het middenveld, allemaal net wat te traag, geen enkel duel gewonnen. Begrijp me niet verkeerd, die Duitsers zijn om bang van te worden, maar dit had niet gehoeven, zelfs niet zonder Robben en Van Persie.

Dit was mooi de laatste oefenwedstrijd die ik in mijn leven gekeken heb, waarin we terecht van het kastje naar de muur gestuurd werden.

Bezzy

The Bookie Queen
    Jun 5, 2010
    20,828
    Ik ben nu in Indonesie, stage voor 5 maanden en internet hier is nog langzamer dan Kuyt..
    :lol:
    cool :tup: wat voor stage doe je?
    Zo.. beetje laat, maar beter laat dan nooit: Wat een verschrikkelijke wedstrijd was dat zeg. Die Duitsers gingen er helemaal voor en hebben voetballend een verschrikkelijk goede generatie op het moment, als je daar zo aantreedt als wij deden afgelopen dinsdag, verdien je het een pak slaag te krijgen. Het klinkt misschien als een excuus, maar die 11 op het veld hadden er geen zin in of waren gewoon absoluut niet geconcentreerd bezig.

Kortom; het standaard verhaalt bij oefenpotjes.. ze laten de leeuw fijn thuis. De ene slechte pass over een meter of 10 / 15 na de andere, zo in de voeten van een Duitser op het middenveld, allemaal net wat te traag, geen enkel duel gewonnen. Begrijp me niet verkeerd, die Duitsers zijn om bang van te worden, maar dit had niet gehoeven, zelfs niet zonder Robben en Van Persie.

Dit was mooi de laatste oefenwedstrijd die ik in mijn leven gekeken heb, waarin we terecht van het kastje naar de muur gestuurd werden.
    :agree: het was 10x niks van Nederlandse kant
    en van bommel kraamt onzin uit na de wedstrijd. :stuckup:

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 14)