Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (3 Viewers)

Ken

The Dutch Touch
Aug 17, 2007
13,340
Heb het al gezegd in je eigen thread, maar we doen het gewoon nog een keer: Veel plezier op vakantie!

--

Ik ben ook zeker trots op wat ze gehaald hebben, maar het enige wat nu telt is natuurlijk die beker. Stel we zouden verliezen, dan zal het klote-gevoel natuurlijk een tijdje overheersen. Ze zijn echter al 2 rondes verder dan verwacht en staan in de finale, iets waar we in ons kikkerlandje natuurlijk super trots op mogen zijn.
 

Trezegol17

Senior Member
Nov 1, 2006
9,129
We zitten lekker weer in de underdog positie, prima! kijk wat Torres zei :D
Ik wil er niet eens aan denken hoe hard een nederlaag zou aankomen.” schitterend toch? Ze zijn doodsbang voor Robben terwijl ik nogmaals denk dat RvP een uitblinker gaat worden :) En mochten we verliezen,we hebben onszelf toch weer ff op de voetbalkaart gezet.
 
OP
Seven

Seven

In bocca al lupo, Fabio.
Jun 25, 2003
38,189
  • Thread Starter
  • Thread Starter #746
    We zitten lekker weer in de underdog positie, prima! kijk wat Torres zei :D
    Ik wil er niet eens aan denken hoe hard een nederlaag zou aankomen.” schitterend toch? Ze zijn doodsbang voor Robben terwijl ik nogmaals denk dat RvP een uitblinker gaat worden :) En mochten we verliezen,we hebben onszelf toch weer ff op de voetbalkaart gezet.
    Ik ken nogal veel Spanjaarden van mijn Erasmustijd, een man of 10-15 schat ik zo, en uit hun facebookstatussen kan ik opmaken dat ze 100% zeker zijn van winst. Ze zeggen natuurlijk allemaal dat de finale nog moet gespeeld worden, maar eigenlijk is dat maar een formaliteit denken ze. Nu ja.. Spanje is wel de betere ploeg in mijn ogen en het lijkt me logisch dat ze favoriet zijn. Maar ik heb het grootste respect voor Van Marwijk en ik denk dat hij er in gaat slagen om morgen een zeer taai elftal op de been te krijgen. Lijkt me overigens ook goed nieuws dat Villa niet gescoord heeft tegen Duitsland.
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Ik ken nogal veel Spanjaarden van mijn Erasmustijd, een man of 10-15 schat ik zo, en uit hun facebookstatussen kan ik opmaken dat ze 100% zeker zijn van winst. Ze zeggen natuurlijk allemaal dat de finale nog moet gespeeld worden, maar eigenlijk is dat maar een formaliteit denken ze. Nu ja.. Spanje is wel de betere ploeg in mijn ogen en het lijkt me logisch dat ze favoriet zijn. Maar ik heb het grootste respect voor Van Marwijk en ik denk dat hij er in gaat slagen om morgen een zeer taai elftal op de been te krijgen. Lijkt me overigens ook goed nieuws dat Villa niet gescoord heeft tegen Duitsland.
    Ik heb ook enorm veel Spaanse en Zuid-Amerikaanse vrienden en ook die zijn ervan overtuigd dat wij niks voorstellen, Het is aan onze jongens om het tegendeel tebewijzen. Uiteraard is Spanje qua kwaliteit beter maar dat is mede doordat onze verdediging geen 'bekende'' namen heeft die bij een echte topclub spelen, terwijl Puyol,Pique ect toch naam hebben omdat ze bij Barca spelen. vMarwijk heeft een topprestatie geleved met dit team en gaat er morgen idd voor zorgen dat ze gewoon hun eigen spel gaan spelen, tevens valt me op dat Nederland niet denkt aan een eventueel verlies terwijl Spanje toch wel enige respect toont voor de kwaliteiten voor Nederland als team. Misschien wel weer heel arrogant van onze spelers maar als je zover komt moet je gewoon zo denken ,vind ik. Mee eens?
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,189
  • Thread Starter
  • Thread Starter #750
    Dat kan ik me voorstellen. Zeker met die toch wel goede kansen voor Robben... hij versiert ze natuurlijk zelf met zijn snelheid, maar het blijft pijnlijk.

    Ik vond wel dat Spanje een verdiende winnaar was.
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Vond ik toch ook wel ja.
    maar idd, als Robben die kans afmaakt...
    Tsja, De Jong had ook al rood moeten krijgen vroeg in de match dus ja.
    Ach ja, met als en dan, daar koop je niks voor.
     

    Trezegol17

    Senior Member
    Nov 1, 2006
    9,129
    Spanje wilde voetballen, Nederland op de een of andere manier niet of het lukte niet, ik ben het ermee dat de Jong rood had moeten krijgen maar net zo goed als Puyol,Capdevilla en Iniesta.
     

    Ken

    The Dutch Touch
    Aug 17, 2007
    13,340
    Man man man.. wat zuur. Spanje had meer balbezit en oogde wel wat sterker, maar dat is eigelijk standaard als je tegen dit Spanje speelt, ze zijn gewoon extreem goed aan de bal. Ik vond wel dat we ze voor een heel groot gedeelte goed geneutraliseerd hebben, waardoor je nooit echt het gevoel had dat Spanje heel gevaarlijk was. Een heel ander beeld dan tegen Duitsland, voor mijn gevoel in ieder geval.

    Robben moet die bal gewoon maken, en daarna eigelijk nog een keer. Dan was er nog een goede kans, Mathijsen mist een schot van 10 meter en een goede kopkans. Maar de Spanjaarden hadden eigelijk ongeveer evenveel kansen, dus dan moet je gewoon koelbloedig zijn en wat geluk hebben. Beide goalies erg goed. Van Casillas weet je dat wel, maar Stekelenburg verdient echt een compliment naar mijn mening. Behalve die bal van Forlán in de halve finale stond 'ie er gewoon, klasse.

    Scheidsrechter, tja.. soms kinderachtig, soms blind en ziet 'ie de meeste grove overtredingen niet. Ik heb er weinig goeds over te zeggen, en dan praat ik niet als een bittere fan die klaagt en klaagt, maar beslissingen naar beide kanten. Maargoed, niet te veel woorden aan vuil maken, je hebt in zo'n toernooi gewoon vaker pech en dan weer geluk, zo gaat het nu eenmaal.

    Tja.. Robben, Robben, Robben.. jongen je had je onsterfelijk kunnen maken. Wedstrijd liep als verwacht, met Sneijder die Robben een paar keer kan lanceren, dan doe je die Spanjaarden gewoon pijn, aangezien Robben gewoon 2x zo hard loopt als iedereen daar achterin.

    Complimenten aan de hele groep, ben echt wel trots op die gasten. Met name dan ook Stekelenburg en Van der Wiel, die in mijn ogen echt complimenten verdienen. Ook de rest van de verdediging trouwens, ons 'zwakke punt', ze hebben zich er perfect doorheen geslagen. Kabouter Wesley op het middenveld, het blok van De Jong / Van Bommel, soms te grof, maar oh zo belangrijk.

    Robben natuurlijk ook, wat een speler, jammer man, op het volgende EK vliegen die er gewoon in. Kuyt, niet de meest begaafde speler, maar gewoon een klasbak, die gaat er altijd voor, niet te onderschatten, zeeeeer belangrijk. Van Persie had zijn toernooi niet, erg jammer.

    Wil wel nog even zeggen dat Van Bronckhorst, ondanks de kritiek over zijn leeftijd en verdedigend vermogen ( Met name van mijzelf op dit forum ) er gewoon stond. Het hele toernooi al, maar ook weer met name gisteren, waar 'ie in zijn laatste wedstrijd in het Oranje een paar vitale ingrepen verricht. Wat een held. Zit gewoon met vochtige ogen terwijl ik die typ, niet normaal. :D

    Gio bedankt!

    Klasse gedaan jongens.
     

    Gian

    COME HOME MOGGI
    Apr 12, 2009
    17,477
    Steek heeft wel de beste wedstrijden van zn leven gekeept vind ik. Man o man, ik hoop dat Ajax effe een lekker bod voor hem krijgt, en hun balans weer in orde kunnen krijgen..
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 3)