Skandinaviska Juvetråden (6 Viewers)

Geof

Senior Member
May 14, 2004
6,740
Geof, what did you do in Stockholm?
Football tournament with the firm. We didn't have much time to see the city, but we took a stroll in and around Gamla Stan. There was the marathon on saturday, so lots of people in the streets.

On saturday night, we were taken to Cafe Opera which is quite a posh club. Looked a bit snobby at first to me, but it seems that (at least when drunk) even the most snob Stockholmer (?) are friendly and like a good ole party. Oh and the girls ... :crazy:
 
OP
Zé Tahir

Zé Tahir

JhoolayLaaaal!
Moderator
Dec 10, 2004
29,281
  • Thread Starter
  • Thread Starter #203
    Football tournament with the firm. We didn't have much time to see the city, but we took a stroll in and around Gamla Stan. There was the marathon on saturday, so lots of people in the streets.

    On saturday night, we were taken to Cafe Opera which is quite a posh club. Looked a bit snobby at first to me, but it seems that (at least when drunk) even the most snob Stockholmare is friendly and like a good ole party. Oh and the girls ... :hot:
    Fixed :)


    Gamla Stan :touched:
     

    Suns

    Release clause?
    May 22, 2009
    21,929
    Wasn't trying to be a Grammar nazi. I just wanted to point out that it's Stockholmare and it's singular :D
    Stockholmare på svenska och Stockholmers på engelska?

    Men annars Ze Tahir, om jag förstått det rätt så är du uppvuxen i Stockholm men du bor idag i USA?
     

    JCK

    Biased
    JCK
    May 11, 2004
    123,397
    Canal + HD började visa La Liga, det är en förberedelse att ta över den nästa säsong. La Liga fans kommer inte att bli så glada.
     

    Gotte

    Junior Member
    Mar 21, 2009
    222
    Underbar avatar du har måste jag säga, Zé Tahir. Grande Melo:biggrin:

    Några här som skriver på SF(svenskafans)?
     

    Osman

    Koul Khara!
    Aug 30, 2002
    59,222
    Inte skriver, men går dit ibland för kolla på Euro talk (väldig sevärd), och för förutom skumläsa i allmänt, också regelbundet läsa vad än Lorenzo Medici skriver, minst sagt läsvärd snubbe för allt calcio. Bästa i den sidan.
     

    Suns

    Release clause?
    May 22, 2009
    21,929
    Inte skriver, men går dit ibland för kolla på Euro talk (väldig sevärd), och för förutom skumläsa i allmänt, också regelbundet läsa vad än Lorenzo Medici skriver, minst sagt läsvärd snubbe för allt calcio. Bästa i den sidan.
    Lorenzo Medici är riktigt kunnig. Det är underbart att få läsa det han skriver och jag skulle vilja se honom i Euro Talk. Tyvärr brukar Euro Talk för ofta domineras av PL-snack. Men sätt in Jesper Hussfelt, Marcus Birro(Okej, han är inte så kunnig men jävligt rolig) och norrmannen som kallas för Mister så blir programmet underbart. Niva gillar jag också, han är helt sjukt kunnig. Programledaren David Fjäll håller på Juventus, alltid något att glädjas över!

    Felet med Svenskafans som sida är tyvärr ungarna som hänger där, 90% är totalt efterblivna snorungar som finns där för att förstöra.
     

    Osman

    Koul Khara!
    Aug 30, 2002
    59,222
    Lorenzo Medici är riktigt kunnig. Det är underbart att få läsa det han skriver och jag skulle vilja se honom i Euro Talk. Tyvärr brukar Euro Talk för ofta domineras av PL-snack. Men sätt in Jesper Hussfelt, Marcus Birro(Okej, han är inte så kunnig men jävligt rolig) och norrmannen som kallas för Mister så blir programmet underbart. Niva gillar jag också, han är helt sjukt kunnig. Programledaren David Fjäll håller på Juventus, alltid något att glädjas över!

    Felet med Svenskafans som sida är tyvärr ungarna som hänger där, 90% är totalt efterblivna snorungar som finns där för att förstöra.
    Jo snorungarna e orsaken jag undviker forumet. Men resten e rätt bra, Euro talk e bästa fotbollsreleterande programmet i Sverige lätt. Och jo dom kanske inte snackar mycket italien alltid, men tillräckligt, och man kan hylla flera gäster, men ingen kommer nära Niva, helt sjukt uber i hur han e besatt och kunnig i allt med fotboll. Skulle va roligt om du bjöd in Simon Bank också. Norrmannen såg jag för första gången förra euro talk, och han va skön, och total calcio galen, hehe hur han gick efter Fjäll i att stå upp för italien va roligt.
     

    Osman

    Koul Khara!
    Aug 30, 2002
    59,222
    Ingen kanal tvyärr...Jag vet inte om det är pågrund av dom inte har rättigheten, eller Viasat bestämde sig för Monaco-Marseille istället...
     

    JCK

    Biased
    JCK
    May 11, 2004
    123,397
    Jag tror att de bestämde på Franska ligan istället. De hade Ligue 1 från början och har särskillt betalat mera för att visa den sena matchen på söndag från Frankrike.

    Vilken programledare håller på Juventus? Jag känner inte igen honom.
     

    Ali

    Conditioned
    Contributor
    Jul 15, 2002
    19,143
    Jag tror att de bestämde på Franska ligan istället. De hade Ligue 1 från början och har särskillt betalat mera för att visa den sena matchen på söndag från Frankrike.
    Det stämmer. Ligue 1 har företräde.
    Vilken programledare håller på Juventus? Jag känner inte igen honom.
    Inte jag heller.
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 6)