Skandinaviska Juvetråden (2 Viewers)

Osman

Koul Khara!
Aug 30, 2002
59,259
Norska är bara simple mannens danska som vi "lod fjeldaberne" (huh?)tala för att deras hjärnor skulle inte överhetta.


Jag tror jag börjar lära mig danska :D Men hur mycket man än deciphiffer danska när det är nerskrivet, så går det ALDRIG hänga med konstiga ljuden som kommer ut i dansk tal. Så många danska kunder blir irreterat på mig när jag förslår säga det på engelska istället :D


Jag glömt vilket svensk landslagspelare som sa till dansk journalist som intervjuar han att "han pratar inte danska" efter nån minut av journalisten babblat massa frågar, det var så klockrent :D
 

Hængebøffer

Senior Member
Jun 4, 2009
25,185
:sergoi:

Der er fandme langt hjem.
Haha, du er så hidsig lige nu, er du ikke? Sidst jeg havde historie om det her, da gik jeg i folkeskole og holdte med Israel, selvom de blev gjort til de store bussemænd. Så skiftede jeg lidt holdning og lagde mig i midten. Nu gider jeg nærmest ikke sætte mig ind i det og jeg indrømmer gerne, jeg ved ikke meget om den situaton, men har altid lært, at Palæstinenserne er ofre og Israel er de store bussemænd - jeg er helt enig i det første. Nu ved jeg hele den familie er pro Israel og tonen er alt for venlig over for israelerne i den artikel, men jeg tror ikke hun rammer helt ved siden af.
 

Nzoric

Grazie Mirko
Jan 16, 2011
37,754
Du tror ikke hun rammer helt ved siden af? :D .

"Myte nr. 9 – De fleste palæstinensere ønsker en vedvarende fred med Israel

Nogle palæstinensere gør, men de er et mindretal. I mere end 60 år har den palæstinensiske uddannelsessystem fodret deres børn med en støt bunke had.

De ophøjer selvmordsbombemænd og fejrer døden, i klasseværelset – og der er direkte investering i uddannelsesprogrammer, som indoktrinerer den næste generation af palæstinensere til had, racisme og antisemitisme.. Og endelig…"


Kom nu mand. Hamas blev valgt fordi de folk simpelthen ikke vidste hvad de skulle gøre længere. Selvmordsbombemænd bliver ikke ophøjet, men det er en mulighed for familier som ikke har noget at spise, at de kan ofre en mand og så tager Hamas sig af dem efter opgaven er udført. Det er en sørgelig tilstand, men hvad med at vi peger fingeren på Israel samt alle dem (ja, jeg kigger på dig Danmark) som støt har vendt blikket den anden vej, hver gang der har været overgreb på deres menneskerettigheder?

Endvidere er hendes behandling af historiske begivenheder fuldstændig kontrafaktisk. Når hun allerede kører på hele terrorbølgen kunne hun da passende have nævnt de Jødiske terrormetoder, som blev taget i brug op til krigen i 1947-48.

Vi kommer absolut ingen vegne med den tilgang til tingene. Den holdning med 'Israel kan jo ikke gøre for det, de er ikke så slemme som de autonome går og siger" resulterer I at vi bliver ved med at se den anden vej. Om 50 år vil jeg vovigt påstå at den etniske udrensning som blev sat i gang med Plan Dalet i 1947, vil blive fuldendt.

edit: Og så er den overskrift bare så pisse uintelligent at jeg får ondt i pikken af det. De folk som gennem de seneste 70 år har levet under koloniforhold ønsker ikke fred? :D . Herre gud.
 

Hængebøffer

Senior Member
Jun 4, 2009
25,185
Du tror ikke hun rammer helt ved siden af? :D .

"Myte nr. 9 – De fleste palæstinensere ønsker en vedvarende fred med Israel

Nogle palæstinensere gør, men de er et mindretal. I mere end 60 år har den palæstinensiske uddannelsessystem fodret deres børn med en støt bunke had.

De ophøjer selvmordsbombemænd og fejrer døden, i klasseværelset – og der er direkte investering i uddannelsesprogrammer, som indoktrinerer den næste generation af palæstinensere til had, racisme og antisemitisme.. Og endelig…"


Kom nu mand. Hamas blev valgt fordi de folk simpelthen ikke vidste hvad de skulle gøre længere. Selvmordsbombemænd bliver ikke ophøjet, men det er en mulighed for familier som ikke har noget at spise, at de kan ofre en mand og så tager Hamas sig af dem efter opgaven er udført. Det er en sørgelig tilstand, men hvad med at vi peger fingeren på Israel samt alle dem (ja, jeg kigger på dig Danmark) som støt har vendt blikket den anden vej, hver gang der har været overgreb på deres menneskerettigheder?

Endvidere er hendes behandling af historiske begivenheder fuldstændig kontrafaktisk. Når hun allerede kører på hele terrorbølgen kunne hun da passende have nævnt de Jødiske terrormetoder, som blev taget i brug op til krigen i 1947-48.

Vi kommer absolut ingen vegne med den tilgang til tingene. Den holdning med 'Israel kan jo ikke gøre for det, de er ikke så slemme som de autonome går og siger" resulterer I at vi bliver ved med at se den anden vej. Om 50 år vil jeg vovigt påstå at den etniske udrensning som blev sat i gang med Plan Dalet i 1947, vil blive fuldendt.

edit: Og så er den overskrift bare så pisse uintelligent at jeg får ondt i pikken af det. De folk som gennem de seneste 70 år har levet under koloniforhold ønsker ikke fred? :D . Herre gud.
Hehe, jeg har lidt kørt en djævlens advokat - jeg skrev jeg kun var helt enig i, at palæstinenserne er ofrene :)
Der jeg mener, at hun ikke rammer ved side af, det er de andre arabiske landes ansvar.

Edit: Hvad skete der i 48? Blev palæstinenserne presset ud?
 

Jem83

maitre'd at Canal Bar
Nov 7, 2005
22,865
Ja, men det var en bog på første semester så jeg kan ikke huske noget specifikt vedrørende dens indhold.
Jeg bare husker den fra tiden da jeg studerte historie. Veldig objektiv fremstilling, basert på det som ble frigjort fra IDFs arkiver på 80- og 90-tallet.

Alle som mener 1) at en av sidene har "mer rett" enn den andre eller 2) at konflikten noen gang vil få sin løsning, bør lese denne.

Den er veldig faktabasert (på det som fremkom fra arkivene), og svært lite basert på forfatterens egne meninger og standpunkter. Han skyver seg selv godt i bakgrunnen.

Spesielt påfallende er det at forfatteren er jøde, men allikevel - i objektivitetens navn - utleverer så mange grusomheter fra Israels side (spesielt i 47/48-fasen), at en vanlig leser kan rett og slett bli kvalm.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 2)