Redevelopment of Delle Alpi (4 Viewers)

Philipp00

Senior Member
Jan 31, 2004
1,517
can somebody translate that? i think its about how we will finance our new stadium.

Comunicato stampa


JUVENTUS CON WASSERMAN MEDIA GROUP ENVISION PER I NAMING RIGHTS DEL NUOVO STADIO


All’azienda di Los Angeles il compito di ricercare il partner per la titolazione dello stadio e il nuovo sponsor di maglia


Juventus ha selezionato WMGE, agenzia americana specializzata nella ricerca di partner per la titolazione di impianti sportivi, leader mondiale nel suo settore, per gestire il suo processo globale di ricerca sponsor per il nuovo stadio, i cui lavori cominceranno nel giugno 2005 e termineranno nel 2007.

Come previsto nell’accordo, WMGE assicurerà alla Juventus anche lo sponsor di maglia, a completamento di un progetto che diventerà uno dei più completi nel mercato europeo dello sport.

WMGE ha recentemente portato a termine l’accordo tra Arsenal ed Emirates Airline ed è pronta ad offrire la propria esperienza alla Juventus per costituire così un’alleanza strategicamente forte e sinergica. L’agenzia, infatti, ha negoziato in questi anni più del 40% del mercato totale dei “naming rights”.

Il nuovo stadio della Juventus sarà concepito non solo per rispondere al meglio alle esigenze dello spettacolo calcistico, ma anche per diventare un efficace strumento di marketing a disposizione del nuovo partner che sceglierà di accostare il proprio brand a quello plurititolato della Società bianconera.

“Sono trascorsi quattro anni dal primo incontro con gli amici di Wasserman -sostiene Romy Gai, Chief Sales &Marketing Officer di Juventus -ma solo adesso, in prossimità dell’inizio dei lavori di costruzione del nuovo stadio, abbiamo potuto definire una partnership con la loro agenzia, la più quotata in assoluto grazie al numero di accordi portati a termine e alla sua dimensione intercontinentale. Siamo particolarmente felici di essere la prima società in Italia e tra le prime in Europa a concludere un accordo riguardante i naming rights. Grazie a questa strategia siamo convinti di poter diventare un punto di riferimento per quanto riguarda la gestione dello stadio e delle sue potenzialità.”

“Gli accordi di naming rights hanno appena cominciato ad essere una fondamentale strategia di marketing in Europa- sostiene Jeff Knapple, presidente di WMGE- e la Juventus propone al futuro partner una visibilità mai eguagliata. La Società bianconera ha costruito uno dei brand più riconosciuti al mondo con le sue performance in campo e con le sue azioni di marketing che supportano l’attività sportiva. Questo accordo offre pertanto una possibilità di visibilità unica al mondo, imparagonabile a nessuna altra operazione nel panorama del calcio internazionale. Facendo riferimento, infatti, ad una ricerca di Nielsen che identifica i leader nel calcio mondiale- prosegue Knapple- la Juventus può contare su circa 25 milioni di tifosi in Europa, di cui più della metà in Italia. La Società ha integrato con successo le sue attività sportive diventando uno dei brand più conosciuti e popolari nel mondo, ottenendo risultati economici significativi e diventando una “media company” ben attrezzata a diventare parte dell’industria dell’entertaiment.”

Envision, una divisione di WMG, è l’agenzia di naming rights più importante al mondo, ed ha assicurato più di un miliardo di dollari in sponsorizzazioni per squadre professionistiche e per progetti di sport ed entertainment. Recentemente, Envision ha negoziato i naming rights e la sponsorizzazione della maglia per l’Arsenal in un accordo con Emirates Airlines del valore di più di 178 milioni di dollari per 15 anni. La società ha anche negoziato un record di 187 milioni di dollari per l’Atlanta Philips Arena, ed ha rappresentato i Philadelfia Phillies nel nominare il Citizens Bank Park, una filiale della Royal Bank of Scotland. Envision ha rappresentato molti dei più grandi accordi di sponsorizzazione per gli stadi e per le squadre più note al mondo, tra cui Il Toyota Center, casa degli Houston Rockets, lo Staples Center, stadio dei Los Angeles Lakers, il Savvis Center di St. Louis, il Kodak Theatre di Los Angeles e i Gaylord Entertainment Centers di Nashville.
 

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djleli

Senior Member
Aug 12, 2004
3,579
Official notice prints


JUVENTUS WITH MEDIUM WASSERMAN GROUP ENVISION FOR NAMING RIGHTSOf The NEW STAGE


To the company of Los Angeles the task to search the partnerfor the tiration of the stage and the new sponsor of mesh


Juventus has selected WMGE, agency American specialized in the search of partner for the tirationof systems sportswomen, world-wide leader in its field, in order to manage its total process of search sponsor for the newstage, whose jobs will begin in june 2005 and will finish in 2007.

Like previewed in the agreement, WMGE will assure to the Juventus also the mesh sponsor, to completion of a plan that will become one of most complete in theEuropean market of the sport.

WMGE has recently carried a.termine the agreement between Arsenal andEmirates Airline and is ready to offer the own experience to theJuventus in order to constitute therefore an alliance andstrategically strongly sinergica. The agency, in fact, it has it more negotiate in these years of 40% of the market total of"naming rights".

The new stage of the Juventus will be conceived in order to not onlyanswer R-al.meglio to the requirements of the soccer show, but also in order to become an effective instrument of marketing todisposition of the new partner whom it will choose to approach justbrand to that plurititolato of the bianconera Society.

"They are passed four years from the first encounter with the friendsof Wasserman - Romy Gai supports, Chief Sales &Marketing Officer di Juventus - but only now, in proximity of the beginning of the jobs of construction of the newstage, we have been able to define one partnership with their agency, the most quoted in absolute thanks to the number of agreementscapacities a.termine and to its intercontinental dimension. We are particularly happy for being the first society in Italy andbetween first in Europe concluding a regarding agreement the namingrights. Thanks to this strategy we are convinced of being able to become apoint of reference as far as the management of the stage and itspotentialities."

"the agreements of naming rights have as soon as begun to beinga fundamental marketing plan in Europe it supports Jeff Knapple, president of WMGE- and the Juventus proposes to the future partner onevisibility never equaled. The bianconera Society has constructed goddesses brand more recognizedal world with its performances in field and with its it sets in actionof marketings that support the sport activity. This agreement offers therefore one possibility of only visibility tothe world, imparagonabile to nobody other operation in the panorama ofinternational soccer. Making reference, in fact, to a search of Nielsen that he identifies the leaders in world-widesoccer continue Knapple- the Juventus can count on approximately 25million tifosi in Europe, of which more of the half in Italy. The Society has integrated with succeeding its known and popular sportactivities becoming one of the brand more in the world, obtaining it turns out economic meant to you to you and becoming one"medium company" very equipped to become part of the industry of theentertaiment."

Envision, one WMG division, it is the agency of naming rights more important to the world, and it has assured more than a billion than dollars in sponsorshipsfor professionistiche squares and plans of sport and entertainment. Recently, Envision has more negotiates naming rights and the sponsorship of themesh for the Arsenal in an agreement with Emirates Airlines of thevalue than 178 million than dollars for 15 years. The society has also negotiates a record of 187 million dollars forthe Atlanta Philips Arena, and the Citizens Bank has represented the Philadelfia Phillies in namePark, one filial of the Royal Bank of Scotland. Envision has represented many of the greatest agreements thansponsorship for the stages and the squares more notes to the world, between which the Toyota Center, house of the Houston Rockets, the Staples Center, stage of the Los Angeles Lakers, the Savvis Center di St. Louis, the Kodak Theatre di Los Angeles and the Gaylord Entertainment Centersdi Nashville.


translated by wordlingo
 
May 4, 2004
11,622
++ [ originally posted by Len ] ++
This sux! I don't want our stadium to be like China Airlines Stadium or something...:down:
no it dosent at all! juve need money, if they wanna build a stadium, if they do build without selling the name rights, we will end up in serie C/1...!
i hope we sell the name rights, because we will net over 100m£ and thats BIG money WE NEED!
 

Daddi

Cuadrado is juan hell of a derby king!
Oct 27, 2004
7,900
Cassano is a great talent. Hopefully he comes to Juve to win titles and gain experience! and develop into a superstar!
 

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