Moggi working on a blockbuster deal (50m €+ to spend) (13 Viewers)

Status
Not open for further replies.
Feb 27, 2005
284
I know Zlatan isn't in the best of form, but after only having 1 mediocre season surely we wouldn't get rid of him. He is a talent for the future and maybe the success of his first year with Juve mad him a bit complacent, this average year will make him bigger and better for the rest of this year and beyond. You have to take the good with the bad.
 

baggio

Senior Member
Jun 3, 2003
19,250
Na, I doubt Henry will come back to Juve, or Juve would want him back either. Trez for me is every bit as good. Besides which, it's very important to take into account, that acquiring a player like Henry would require raising a considerable amount of finance which would only come by selling one of the potential biggies currently employed here. Add to that, Henry may not necessarily be the super-hit he's proved at Arsenal. The only viable other destination for him would be Spain.


Gallas
Ballack
Gerrard
Cassano
Barzagli
Cassetti
C. Ronaldo


Take your pick.
 

Desmond

Senior Member
Jul 12, 2002
8,938
Somehow I think Moggi could just hijack the Ballack deal. Its no secret that Nedved needs replacing, and Juve pay very well indeed, even better than the likes of Inter and Milan.

But who am I to speculate, this is after all Moggi we're talking about. :smile:
 

Orgut

Senior Member
Dec 31, 2002
18,223
I still think it could be Henry and Zlatan could as well leave to Chelsea or Madrid
But on the other hand we could keep Zlatan and play a 4-3-3 while we sell Camoranesi and we hijack Ballack
therefore we could allow ourself all three of them
Gallas won`t cost too much
Henry would cost some $$ but not at an exeggerated price cause he wants to leave!
Ballack would be free
and Camo would be sold since Capello doesn`t like him very much and he could balance the books a bit

therefore it could be a realistic transfer campaign
 

Espectro

The Grimreaper
Jul 12, 2002
13,813
Some interesting news from sports.it


Si parla tantissimo di Gerrard, ma la Juve è vicinissima - a fari spenti - a Cristiano Ronaldo, diamantino talento portoghese del Manchester United.

Ronaldo costa non poco, diciotto milioni, per non parlare dell'ingaggio, 5 milioni l'anno. Il giocatore è in rotta con il club mancuniano e anni fa era stato a un passo dalla Juventus.

Oggi l'affare è nuovamente possibile: sebbene Ronaldo dica di voler onorare il suo contratto con i Red Devils, il giocatore ha dichiarato di aver ricevuto un'offerta dai bianconeri.

La Juve, è questa la novità, sta programmando una sistematica cessione di giocatori in comproprietà o in prestito in giro per l'Italia e l'Europa. Per fare cassa e per finanziare il suo mercato per il prossimo anno.

Il principale oggetto del mercato in uscita bianconero sarà la cessione dell'attaccante Raffaele Palladino, oggi al Livorno e richiestissimo in A e in Premiership, che ha una valutazione di 8,5 milioni.

Cessione anche del portiere Antonio Mirante al Palermo per una cifra non inferiore ai 5 milioni. Via anche Fabrizio Miccoli, che il Benfica vorrebbe riscattare ma per il quale anche il Siviglia vuole dire la sua. Il costo del Romario del Salento è di 5,5 milioni.

Tre i milioni che dovrebbero giungere dalla cessione di metà di Gasbarroni, al momento in forza alla Samp, ma richiestissimo in Serie A, in primis dalla Lazio.

C'è poi la questione di Igor Tudor: richiestissimo in Inghilterra, il croato piace anche all'Udinese. La grande novità è però la rivalutazione di Alessio Tacchinardi, oggi in prestito al Villareal, e che il Milan vorrebbe: costa 3,3 milioni.

Queste cessioni importanti e indolori, ovvero che non intaccherebbero la rosa dei titolari, dovrebbero permettere alla Juve di trovare i fondi necessari per concretizzare l'ingaggio di un giocatore, Cristiano Ronaldo, già inseguito e quasi conquistato ormai quattro anni fa. O semplicemente, di finanziare un mercato importante.




Basicly says that the big name will be Cristiano Ronaldo, and that we will probably sell (?) Palladino, Mirante,Tudor, Miccoli and Tachinardi to get the money to buy him...

Now, I dont mind to get C.Ronaldo, but I surely hope that we dont sell our youngsters to get him...
 
Status
Not open for further replies.

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 12)