Do you speak Danish/Norwegian/Swedish/Finnish ? (12 Viewers)

Daddi

Cuadrado is juan hell of a derby king!
Oct 27, 2004
7,900
Häftigt ;) Med det verkar som om det bara är invandrare som lyckas riktigt bra (bortsett från Freddie, Larsson) Inget ont med det.

Daddi

Oct 27, 2004
7,900
Är Timbuktu känd i USA? vad säger folk i USA, polarna och så när du lyssnar på det? hahahah. tankar låten nu btw ;)

Zé Tahir

JhoolayLaaaal!
Moderator
Dec 10, 2004
29,281
++ [ originally posted by David Del Piero ] ++
Är Timbuktu känd i USA? vad säger folk i USA, polarna och så när du lyssnar på det? hahahah. tankar låten nu btw ;)

haha nej va fan, ingen lyssnar pa svensk musik har, bara jag. Flesta av kompisarna gillar inte musik de inte forstar, men vissa gillar de. Petter ar en favorit. forresten, jg har nagra latar ifall du vill ha mer

Zé Tahir

JhoolayLaaaal!
Moderator
Dec 10, 2004
29,281
++ [ originally posted by David Del Piero ] ++
Den Timbuktulåten var bra iBianconeri :D
lyssnar på den rätt mycket :D
horru, ladda ner Babylonsjukan av Timbuktu ocksa. Har du markt att han sjunger med en skansk uttal? Later skit roligt.

Erkka

Senior Member
Mar 31, 2004
3,863
++ [ originally posted by iBianconeri ] ++
Ixi

Kaksi

Kolme

Nilli

heck i dono how to spell it..
:thumb: Ja, det går ganska mycket som det... I mean that they are pronounced pretty much like that. Yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi, kuusi, seitsemän, kahdeksan, yhdeksän, kymmenen.

++ [ originally posted by Jeeks ] ++
Erkka, I have to admit that Finnish is scary
Yeah! :cool: Come over here and I'll teach you how to drink lots of booze and talk in a scary way...

Erkka

Senior Member
Mar 31, 2004
3,863
++ [ originally posted by Jeeks ] ++
Jag tänker åka nån dag till Finland, jag visste inte att du kan Svenska
Min svenska är ganska dåligt, men jag tränär det nu. Ja ska ta studenten I juni, men först jag måste klara min proven... Lyckligtvis de är ganska lätt. :D Egentligen alla människor I Finland ska kunna tala svenska, men nuförtiden vår språkkunnig har gått dåligare (eller är det mer dåligt?). Men man kan fortfarande klara sig i Finland bara med svenska.

Daddi

Oct 27, 2004
7,900
Jag förstår inte det minsta Finska. Tycker att Norska och Danska är obegripligt. Skäms, eftersom alla de länderna kan förstå Svenska..

Erkka

Senior Member
Mar 31, 2004
3,863
:wallbang: sämre, naturligtvis!

Egentligen finländare kan tala engelska mycket bättre en svenska. Finska utbildning är världberömd, så du ska ha inte alls problem.

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 12)