Benelux Thread (If you speak Dutch, if you speak French get out. Sorry, Luxemburg.) (6 Viewers)

OP
Seven

Seven

In bocca al lupo, Fabio.
Jun 25, 2003
38,189
  • Thread Starter
  • Thread Starter #141
    Goh ja, ik vind da Brabants het meest neutraal klinkt (het meest op AN lijkt), dus ik hoor het ook het liefst. Maar eigenlijk maakt het mij nie zoveel uit, zolang het maar nie overdreven klinkt.

    Overigens valt het mij als Limburger zijnde vaak op da sommige mensen extreem Limburgs klinken. Hoe erg moet da dan wel nie klinken voor niet-Limburgers. :D
    Limbrugs is dramatisch. Als Antwerpenaar word ik er helemaal zot van. Echt waar, ik ken mensen die er bijna op zouden willen meppen "in de hoop dat de woorden dan rapper komen" :D.
     

    Buy on AliExpress.com
    Jun 26, 2007
    2,706
    Limbrugs is dramatisch. Als Antwerpenaar word ik er helemaal zot van. Echt waar, ik ken mensen die er bijna op zouden willen meppen "in de hoop dat de woorden dan rapper komen" :D.
    Alle extreme gevallen klinken marginaal imo. Vooral uit Limburg, West-Vlaanderen en Antwerpen. De andere provincies hebben nie zo grote uitschieters, vind ik.
     

    Geof

    Senior Member
    May 14, 2004
    6,740
    Inderdaad. En als we in termen van "marginaal" spreken opteer ik toch voor West-Vlaanderen :lol:
    è j'etwadde te'en West Vloams?
    Gè sjanse da minister Delcroix de legerdienst èt ofgeskaft, of anders aaj j’ol legerbottn aangepast, ge wierd betast deur jin of andern sexueel gefrustreerdn spast die joen zoat deuresjast.
    Enfin, ‘k goa der mie mô nie te vele mee bemoein, wan neffens pèrdn zittn der mjistol koein die loein. Oj verstoat wuk dak doar eigenlik mee bedoele. Ei, kiek noar ik, makt u nie druk, ‘k ôde mjistal ‘t wôft koele.
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    è j'etwadde te'en West Vloams?
    Gè sjanse da minister Delcroix de legerdienst èt ofgeskaft, of anders aaj j’ol legerbottn aangepast, ge wierd betast deur jin of andern sexueel gefrustreerdn spast die joen zoat deuresjast.
    Enfin, ‘k goa der mie mô nie te vele mee bemoein, wan neffens pèrdn zittn der mjistol koein die loein. Oj verstoat wuk dak doar eigenlik mee bedoele. Ei, kiek noar ik, makt u nie druk, ‘k ôde mjistal ‘t wôft koele.
    schoen, egt woar, in het limburgs klinkt da a pak minder schoen zulle
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,189
  • Thread Starter
  • Thread Starter #149
    Limburgers zijn weliswaar traag, maar met West-Vlamingen hebt ge altijd het gevoel dat ge met kindjes aant klappen zijt. De medeklinkers lukken nog ni zo goe. Ze schijnen dan nog een soort haat tegenover Antwerpenaren met zich mee te dragen ook.
     
    Jun 26, 2007
    2,706
    Limburgers zijn weliswaar traag, maar met West-Vlamingen hebt ge altijd het gevoel dat ge met kindjes aant klappen zijt. De medeklinkers lukken nog ni zo goe. Ze schijnen dan nog een soort haat tegenover Antwerpenaren met zich mee te dragen ook.
    Ik heb met West-Vlamingen vaak van die momenten da ik zodanig vaak "wablief?' moet zeggen da het genant wordt.
     
    OP
    Seven

    Seven

    In bocca al lupo, Fabio.
    Jun 25, 2003
    38,189
  • Thread Starter
  • Thread Starter #152
    Ik heb met West-Vlamingen vaak van die momenten da ik zodanig vaak "wablief?' moet zeggen da het genant wordt.
    Van West-Vlamingen versta ik om eerlijk te zijn helemaal niks. In november waren er een paar maten van Bologna bij mij op zoek en we gingen naar Brugge (blijkbaar in de hele wereld bekend), maar ik heb iemand van mijn jaar meegepakt die West-Vlaams sprak :lol:, voor de zekerheid.
     
    Jun 26, 2007
    2,706
    Van West-Vlamingen versta ik om eerlijk te zijn helemaal niks. In november waren er een paar maten van Bologna bij mij op zoek en we gingen naar Brugge (blijkbaar in de hele wereld bekend), maar ik heb iemand van mijn jaar meegepakt die West-Vlaams sprak :lol:, voor de zekerheid.
    Doet mij aan da legendarisch Man Bijt Hond-fragment denken waarin West-Vlaamse boeren Polen opleiden die geen woord Nederlands verstaan. :D

    edit:
     

    chester

    Too busy to bother
    May 20, 2006
    15,055
    Limburgers zijn weliswaar traag, maar met West-Vlamingen hebt ge altijd het gevoel dat ge met kindjes aant klappen zijt. De medeklinkers lukken nog ni zo goe. Ze schijnen dan nog een soort haat tegenover Antwerpenaren met zich mee te dragen ook.
    Die haat tegenover Antwerpenaren leeft bij ons gedeelte van Limburg toch ook bij veel mensen hoor, de "mensnv van 't stad" zijn in ons gedeelte van Limburg ook niet zo populair.
     

    JuvePower

    Junior Member
    Jan 2, 2006
    397
    oost vlaams rulez. bij ons in het heusden is het gematigd gents, en das echt nog vree wijs.

    bij mij op school ook wat mannen van het meetjesland (eeklo,evergem) of oosterzele, zottegem, of het magische van neveneffecten (wachtebeke, gent en merelbeke), das het taaltje wat hier over de tongen roelt. kvind oost vlaams echt puur en kwil nergens anders mee ruilen :D.

    anyway kga eens slapen, morgen vroeg dag:( kutfysica, het moet gwn erin gaan...
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 6)