The next Swede in Juve? (in Swedish) (2 Viewers)

Daddi

Cuadrado is juan hell of a derby king!
Oct 27, 2004
7,900
#1
Svensk jättetalang uppvaktad av Juventus

NÄSTE SVENSK I JUVE? 16-årige Fisnik Shala är erbjuden att komma till Juventus för provspel till sommaren. Talangen själv tvekar – och Trelleborg rasar över den italienska klubbens agerande.
Foto: TRELLEBORGS FF
16-årig TFF-anfallare erbjuden provspel
Zlatan Ibrahimovic har gjort succé i Juventus.
Nu kan näste svensk vara på väg till den italienska storklubben – 16-årige Fisnik Shala uppges ha fått ett erbjudande.
– Det är en storklubb, men jag vill nog vänta. Men man vet aldrig, säger Trelleborg-spelaren.
Jättetalangen Shala har bjudits ned till Turin för provspel till sommaren, men Juventus kräver först att TFF-spelaren ska skriva kontrakt med en egen agent, skriver Trelleborgs Allehanda.
Ett förförande som har fått Trelleborg-ordföranden Per-Anders Abrahamsson att rasa. Den svenska superettaklubbens relationer med ”Juve” är ända sedan bråket kring Andreas Isaksson-försäljningen rejält ansträngda och Abrahamsson kallar Juve-intresset för ett ”flummigt löfte om provspel”.
Shala själv har redan nobbat en tidigare förfrågan om provspel, men har nu en ny chans att åka ned till sommaren. Anfallaren som kommit fram i klubbens Tipselitlag tvekar dock fortfarande om att ta chansen.
– Jag har sagt till dem att det är för tidigt. Jag vill inte spela juniorfotboll utomlands. Jag hoppas bara att det går bra för mig i framtiden och att jag slipper skador. Jag hoppas att jag blir proffs så snart som möjligt, när jag är 19, typ, säger han till Trelleborgs Allehanda.
Anders Burström
Publicerad: 2005-05-20

Fostrad i TFF
Position: Anfallare
Född: 1989-01-16
Längd: 183 cm
Vikt: 67 kg
Moderklubb: Trelleborgs FF

-------------------------------------------------------
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,648295,00.html
 

Buy on AliExpress.com
OP
Daddi

Daddi

Cuadrado is juan hell of a derby king!
Oct 27, 2004
7,900
  • Thread Starter
  • Thread Starter #6
    It's basically about this 16 year old boy then, who has been offered to come to Turin for a tryout to play for Juventus. Fisnik Shala, who is his name, thinks it would be too early and dont even have a private agent yet (which Juve demands, if he will be able to play.) Note that this is the same club that Juve got Isaksson from, and the club: Trellegorg FF's president? Per-Anders Abrahamsson, is really furious and don't like Juventus after the trouble with Isaksson. :)

    Fisnik don't rule out a tryout at Juve though, but it doesn't seem likely.. he want to play junior soccer in Sweden... (but maybe...)
     
    OP
    Daddi

    Daddi

    Cuadrado is juan hell of a derby king!
    Oct 27, 2004
    7,900
  • Thread Starter
  • Thread Starter #7
    It appears that he is a really great talent, I have myself never heard of him or seen him play. But still... its a transfer-rumour hehe.. :p
     
    OP
    Daddi

    Daddi

    Cuadrado is juan hell of a derby king!
    Oct 27, 2004
    7,900
  • Thread Starter
  • Thread Starter #8
    He has turned down that offer before, but it seems that Juve is really interested in him and have given him a second chance. It says in the article that he is a great talent... :)

    I hope this helped and that you guys have gotten some idea of what this article is mainly about :) my english isn't the best, but I hope it's okay.

    Ciao, bed time! dreaming about JUVE!!!
     

    JCK

    Biased
    JCK
    May 11, 2004
    123,466
    #17
    ++ [ originally posted by Zlatan ] ++



    It aint my fault there are no real Swedes left. :D


    What would the Vikings think? ;)

    The Vikings were the first to bring the foreigners to Sweden ;)
     
    OP
    Daddi

    Daddi

    Cuadrado is juan hell of a derby king!
    Oct 27, 2004
    7,900
  • Thread Starter
  • Thread Starter #18
    Well... in my school im almost the only Swede really. Most are foreigners, but I like that. To share culture and getting friends from all over the world. ;)

    The only problem is when they call me "Jävla Svenne".
    It's a slang for Fvcking Swede :) But I don't care so much, it's so normal these days...
     

    The Arif

    Senior Member
    Jan 31, 2004
    12,564
    #19
    ++ [ originally posted by Juve_Kosova ] ++


    OMG!!! he is Albanian from Kosovo... like me :touched: ... :D wow!! plzzzz

    PLZZZ MOGGI BUY THIS KID :)

    Just because he is from Kosova it doesnt mean that he is good and that Moggi should buy him. ;)
     
    OP
    Daddi

    Daddi

    Cuadrado is juan hell of a derby king!
    Oct 27, 2004
    7,900
  • Thread Starter
  • Thread Starter #20
    haha :D we have really many ppl from former yugoslavia here in Sweden. (at least in Gothenburg where I live)
     

    Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 2)