Claudio Marchisio (65 Viewers)

Dec 31, 2008
22,910
Is he even playing today?

And to all the sarcastic posters and people taking the piss, you do know people are allowed to have different opinions to you right?

I go by what I see. I've been watching Juve for 17 years week in week out. I'm used to watching players like Conte, Davids, Del Piero, Di Livio etc..when I look at Marchisio 90% of his matches he doesn't open up for the ball and offers little to nothing to the team..like today.

I'm in no way saying he's a bad player cos he has great talent and when he plays well he'll drive the opposition crazy but I rarely see him doing that any more
WΏΏdy;3931505 said:
Invisible today.
i too wonder what purpose he serves (most times)

replace him with asamoah or pogba and you would not miss marchisio at all.
Barely involved in the game besides last 15 minutes.
Couldn't find him
i swear, i watched the whole game and the first time i remembered marchisio was playing was when he had that shot. yesterday was his worst match i have ever seen from marchisio. i was forgeting that he was on the pitch. lets hope that he was saving himself for chelsea.
Come at me bros.

 

Buy on AliExpress.com

Wings

Banter era connoiseur
Contributor
Jul 15, 2002
21,569
I go by what I see. I've been watching Juve for 17 years week in week out. I'm used to watching players like Conte, Davids, Del Piero, Di Livio etc..when I look at Marchisio 90% of his matches he doesn't open up for the ball and offers little to nothing to the team..like today.
That right there is just personal bias. Marchisio might have had a quiet game yesterday but he is an important part of Juve. His positioning & reading of the game are exceptional. His defensive & offensive contributions speak for themselves. Remove the wool in your eyes.
 

JuveJay

Senior Signor
Moderator
Mar 6, 2007
74,911
Easily one of his worst games for a long time. A lot is (mostly wrongly) made about his contribution, but honestly he sat right on the edge of this game, like he was just waiting for a moment.

Of course I expect he'll be much different for the Chelsea match.
 

Cheesio

**********
Jul 11, 2006
22,514
Easily one of his worst games for a long time. A lot is (mostly wrongly) made about his contribution, but honestly he sat right on the edge of this game, like he was just waiting for a moment.

Of course I expect he'll be much different for the Chelsea match.

I don't like Asamoah playing on his side, the Ghanian just put his head down and try to dribble everytime ignoring claudio.
 

Griciu

New Member
May 14, 2012
47
Looking forward to his deadly runs into the box against the dirty English side.

I can only hope he was saving himself for this match against Lazio.
he's great at that, remember that deadly run into the box against Inter? Damn only if his finishing was better, we would've won so many games already...
 

Amer

Senior Member
Feb 13, 2005
11,293
Marchisio chiama i tifosi: «Lo stadio sia una bolgia»

TORINO - "Sappiamo benissimo che è la partita del dentro o fuori, che il Chelsea è fortissimo, ma non abbiamo paura". È il messaggio di Claudio Marchisio, alla vigilia del match di domani sera, che per la Juventus tiene in piedi le speranze di qualificazione agli ottavi di Champions. "Siamo consci del fatto che il Chelsea - spiega Marchisio - ha più esperienza ma anche quasi tutti i nostri giocatori ce l'hanno e arriviamo a questa partita nel momento migliore. Ci auguriamo che lo stadio sia una bolgia, perchè in partite come questa la stanchezza passa e le motivazioni sono al massimo".

DI MATTEO E OSCAR - Marchisio è fiducioso: «Tempo per preparare la partita ce n’è poco. E’ finita da poco quella contro la Lazio e già questa sera andremo in ritiro. Siamo finiti in uno dei gironi più difficili della Champions, insieme a quello del Real, e dovremo affrontare i campioni d’Europa. Quest’estate hanno investito parecchio e si sono rinforzati. Basti pensare all’andata, quando abbiamo avuto la sfortuna di giocare contro Oscar che si è dimostrato un campione un grande acquisto. Non si può identificare un solo giocatore da temere però, perché la loro forza è il collettivo ed è questo che li ha portati lo scorso anno a vincere il trofeo. Di Matteo ha fatto qualcosa di straordinario, entrando in corsa e sostituendo un allenatore su cui avevano puntato molto. Da italiano sono felice per lui. Abbiamo grande rispetto per il Chelsea, ma faremo di tutto per passare il turno».

SU DROGBA - L’esperienza internazionale è a vantaggio del Chelsea: «Loro forse ne hanno di più in Champions, visto che noi mancavamo da qualche anno da questa competizione. Però tra di noi ci sono tanti Nazionali, abbiamo già vissuto appuntamenti importanti e siamo preparati. Inoltre arriviamo a questa partita forse nel momento migliore, perché la squadra ha reagito bene alla sconfitta contro l’Inter. Certo dovremo rimanere concentrati sino all’ultimo, perché affrontiamo una squadra che con le sue individualità può farci male in qualsiasi momento. Sono pericolosi anche sulle palle in attive e lo dimostra il modo in cui hanno vinto con lo Shakhtar. Mancherà Terry, ma hanno una rosa talmente ampia che sarà sostituito comunque da un grande giocatore. A chi mancherà di più un Drogba? Lui è un grandissimo e ha fatto la fortuna del Chelsea, ma noi abbiamo già grandi attaccanti e ho massima fiducia nei miei compagni. Non so a loro, ma a noi sicuramente non mancherà...».

Tuttosport
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 65)